Skip to main content

Goedemiddag Allemaal,

Kan iemand mij helpen met het volgende.
Ik heb thuis een Unifi Dream Router (firmware 4.0.20). Deze draaide goed.
Tot vorig jaar, ik had gebeld naar de helpdesk en heb een nieuwe zyxel router, en glasvezel modem gekregen. Hierna deed router het weer goed. Tot 3 weken terug.

Situatie, Glasvezel modem → utp → Unifi Dream Machine WAN poort.

Als ik de dream router terug breng naar fabrieksinstelling en de wan instel op VLAN 300.
Blijft de verbinding maximaal een kwartier online en verliest daarna de verbinding.
Ik heb de helpdesk gebeld en kan niet zien of er een MAC adres geblokkeerd wordt.

Nu heb ik mijn Dream router gedowngrade naar fimware versie 4.0.6 maar krijg het zelfde.
Ik kan de zyxel niet in Bridge modus zetten, en de DMZ portforwarding werkt ook niet lekker. Of ik snap het nog niet helemaal.

Als ik de zyxel router aansluit blijft deze constant verbonden.

Als ik van de zyxel LAN naar de UDR WAN aansluit, blijft deze verbonden maar dan zit ik met dubbele nat en kan ik niet van buiten af verbinden. (wss omdat ik de DMZ niet goed heb?)

Kan iemand mij helpen waarom ik niet meer kan verbinden met mijn UDR via VLAN 300 direct op het glasvezel /modem/converter?

Met vriendelijke groet,

Randy

Hoi ​@Pandatjuuh, excuses voor de veel te late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip beland omdat deze gecategoriseerd werd in een niet langer bestaand sub-forum. Dit is nu bij een moderatieronde gelukkig bekend geworden. Kan ik je nog helpen bij je vraag of is het inmiddels opgelost?

Hoi ​@Pandatjuuh, excuses voor de veel te late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip beland omdat deze gecategoriseerd werd in een niet langer bestaand sub-forum. Dit is nu bij een moderatieronde gelukkig bekend geworden. Kan ik je nog helpen bij je vraag of is het inmiddels opgelost?

Hoi Jason,
Nee het is nog niet opgelost. Ik heb met een work around een Unifi Express geïnstalleerd en dit werkt wel op VLAN300. maar zodra ik weer mijn UDR aansluit na een kwartier kapt die ermee. Meerdere malen gereset maar het blijft niet online. is er wat mis met mijn configuratie? want ik doe precies dezelfde instellingen op de UDR als de Unifi Express. Ik zou bijna denken dat de UDR niet lekker is op VLAN 300.

Ter test in overleg op mijn werk mogen testen en die gaat prima met vast ip instellingen van een andere provider. 5 dagen zonder verlies. moet ik mijn MAC-adres los afgeven dat er ergens in de log iets te vinden valt aan jullie kant?

Even snel gechecked: helaas kun je NT niet disablen op de UDR. Via de Zyxel zul je dus altijd double nat blijven houden.

Weet je zeker dat je VLAN300 hebt ingesteld voor de WAN poort met DHCP?

Volgens https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/xn53eo/udmpro_dropping_wan_every_exact_4_hours/ zou het kunnen helpen als je de ARP timeout omlaag zet naar 30 of zelfs 15 seconden:

To improve this, you can try to reduce the ARP timeout of the UDM-Pro from the GUI and let us know if you have any issues.You need to go to Network application> Devices Tab> UDM-Pro> Setiings> Services> ARP Cache Timeout> Set it to 30 seconds and let us know if there are any improvements. A screenshot is below for your reference."

Helpt dat? Ik ken de router lineup van Ubiquiti Unifi niet (heb alleen een Edgrouter van hun). Het zou me niet verbazen als dit helpt. Je probleem lijkt mogelijk gerelateerd aan een DHCP renewal die fout gaat

Reageer