Skip to main content

Tv gids niet te vinden op google tv 13

  • 18 June 2024
  • 15 reacties
  • 148 Bekeken

(menu)toets tv gids niet te vinden op google tv 13.

 

Om een programma terug te kijken moet ik persee casten vanaf mijn telefoon.

 

Echter wil ik gewoon met mijn Google TV 13 de tv gids openen. Maar alle knoppen geprobeerd, geen succes 

 

Iemand nog een idee?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wbeetje, leuk dat je gebruik wil maken van de TV App! Als ik het goed begrijp werken zowel de normale ‘gids’ als ook de ‘home’ knop niet om de gids naar voren te halen? Dan zou je kunnen proberen om de gids tevoorschijn te toveren via: select → pijltje naar boven → pijltje naar links -→ select -→ thuis → TV gids. De gewaardeerde reaguurder Peter-keetfm heeft ook een handleiding waarmee je Google TV kan gebruiken met een normale / uitgebreidere afstandsbediening. Hiermee kan je ook direct gebruik maken van de ‘gids’ en ‘home’ knop:

Hoi C

al,

 

Bedankt voor je info, inderdaad, dit werkt, maar nogal omslachtig vind je ook niet? 6 x een handeling verrichten om de tv-gids te openen. 

Ik zou er als Odido maar eens voor zorgen dat makkelijker te doen is, bijvoorbeeld door een toets op de veelvoorkomende afstandsbediening te koppelen aan directe toegang tot de tv-gids !

Voorbeeld knop zie bijgevoegde foto. Bijvoorbeeld de knop naast de homeknop, met de 2 antennetjes of de keuzeknop helemaal rechtsonder.

 

Mvg,

Bart

 

@wbeetje Hoi

Helaas werken de functies van een afstandsbediening per apparaat (tv) verschillend met de app.

Ik had wel verwacht dat de gids knop op Uw Google TV wel zal werken.

Odido heeft een beta (test) versie van een nieuwe app.

Deze is veel overzichtelijker en gids is makkelijk te vinden.

Zie deze foto.

De test versie is te vinden via dit topic.

Het kan zijn dat de gids knop (vierkant met de antennes) bij deze versie wel direct de gids oproept.

Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

 

Graag mij de .apk toesturen. wblemair@msn.com

Graag mij de .apk toesturen. wblemair@msn.com

Je moet even in het topic op de link klikken en tester worden.

Dat kun je de Odido TV app updaten naar de test versie.

 

Nergens te vinden dat het een beta versie betreft. En als ik op de link heb gedrukt krijg ik het volgende te zien (zie foto), zou dus al op mijn apparaat (Dune Honematics pro 4k) geïnstalleerd zijn.

 

Het zal wel moeten werken.

Er moet ergens staan dat je mee wil doen aan het test programma.

 

Gelukt om de bèta versie te installeren.

Werkt top. Gids met 1 knop , 2 handelingen te openen. Geweldig!

@wbeetje 

Top dat het gelukt is en dat het goed werkt.👍

Nog wat problemen én sinds vandaag een nieuw probleem.

Zoals ik eerder zei werkt de 'gids' perfect nu, met de knop omhoog kom je er nagenoeg meteen.

Echter vanaf het begin dat ik de versie gebruik valt het geluid regelmatig weg. Bijv. als je iets pauzeert en dan weer herstart. Dan moet ik soms een paar keer pauzeren en/of terugspoelen en weer starten. Na een paar keer is het geluid terug. Dit is vaak ook het geval als ik schakel tussen zenders.

Sinds vandaag was de bèta versie volgens mij automatisch terug gegaan naar de vorige gewone versie, want naar de gids gaan wekte niet meer met de navigatieknop omhoog. De app. verwijderd en opnieuw de bèta versie kunnen installeren, dat probleem is dus weer opgelost.

Geluidsprobleem is er helaas nog steeds.

 

Mvg,

 

Bart.

 

​​​​

 

​​​​

@wbeetje 

Er is nu een nieuwe versie.

Je kunt alles volgen in dit topic.:

 

Een nieuwste bèta versie bedoel je? Of is de gewone versie, nieuw?

Een nieuwste bèta versie bedoel je? Of is de gewone versie, nieuw?

Ja nieuwe beta aangezien de andere app nog op mijn Sony bravia Android TV staat. (Ander Google account)

Kan ik ergens zien, aan een nummer of zo, wat de verschillende bèta versies zijn? Dus misschien kan ik dan zien welke versie ik nu heb én welke ik dan evt. nog kan gaan downloaden.

 

Reageer