Skip to main content

Goedemiddag,

Ook ik ervaar dat beeld en geluid op de TV niet synchroon lopen.

Inmiddels heb ik alle tips & trucs op dit forum uitgeprobeerd, ook die van begin van 2024.

Het niet synchroon lopen gebeurt op beide mediaboxen.

Mijn conclusie is dat het niet aan de apparatuur hier in huis ligt.

Verdere conclusie: het ligt aan het signaal van Odido.

Ik geloof graag dat er aan gewerkt wordt, zo te lezen al bijna een jaar!

Het gewenste antwoord: “Geachte klant, voor het eind van dit jaar (2024) is alles opgelost. Dat doen wij d.m.v. een update op de mediaboxen of wij sturen nieuwe mediaboxen waarbij dit euvel zich niet  meer voordoet”

Wanneer mag ik/mogen wij zo’n soort bericht ontvangen?

Wellicht ten overvloede: val mij s.v.p. niet lastig met detail vragen over zender(s) en tijdstip(pen) etc.. Dat leidt tot nieuwe irritatie van mijn kant.

Bijzonder is het volgende: het probleem doet zich niet voor op mijn hoorapparaten die via een TV adapter zijn verbonden. Wat ook weer gevolgen heeft: als mijn vrouw ook TV kijkt, zonder hulpmiddel, dan hoor ik alles twee keer: 1x via mijn hoorapparaten en 1x vanuit de geluidsapparatuur maar dan seconden later!

Ik heb trouwens via deze community het juiste advies gekregen om de TV adapter aangesloten te krijgen. Van Odido zelf: niets gehoord. Van de monteurs: foute adviezen.

Ik denk dat ik heel duidelijk en eerlijk ben geweest en verwacht van Odido ook een duidelijk en eerlijk antwoord.

Nogmaals: alle tips & trucs heb ik al geprobeerd!

Met een vriendelijke groet,

Arie Bras

Hey ​@brasje, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken.

Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Is het geluid wel synchroon als je niks hebt aangesloten en het geluid via de speakers van de tv laat verlopen? 

Dag Tommie,

Dank voor je reactie.

De gevraagde gegevens heb ik ingevuld in mijn profiel.

Het is niet toevallig dat ik externe audio apparatuur heb aangesloten: al jaren!

Nee, het geluid is niet synchroon als ik niets heb aangesloten. Op de TV boven heb ik hetzelfde euvel en daar komt het geluid rechtstreeks uit de TV.

Ik ben benieuwd.

Arie Bras

Goedemiddag Tommie,

Hoe stuur ik jou een prive bericht? Ik wil nl. mijn emailades wijzigen.

Dank alvast voor je reactie!

Hey ​@brasje, kan je eens Dolby op Stereo zetten in de instellingen, lost dit het op? Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Als je op mijn naam klikt dan ga je naar mijn profiel. Dan zie je een grote blauwe knop met; Stuur bericht.

Hallo Tommy,

Dit schiet niet op!

In mijn oorspronkelijke bericht schreef ik o.a.:

Goedemiddag,

Ook ik ervaar dat beeld en geluid op de TV niet synchroon lopen.

Inmiddels heb ik alle tips & trucs op dit forum uitgeprobeerd, ook die van begin van 2024.

Het niet synchroon lopen gebeurt op beide mediaboxen.

Voor alle duidelijkheid heb ik alle tips & trucs op dit forum uitgeprobeerd, op deze wijze gemarkeerd.

Dus ook de tips die jij hierboven geeft!

Doe mij een lol zeg: kom met een echte oplossing!

Dan ontvang ik graag concrete voorbeelden ​@brasje. Kan je die doorgeven? Dan kan ik het doorzetten naar onze technische dienst en pakken zij het verder op.

• Sinds wanneer ervaart je dit probleem?: 
  • Gaat het om live TV kijken, om Terug Kijken, Opnames of Alles?: 
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Welke programma bekeek je, op welke datum en op welk tijdstip? (Vermeld dit duidelijk anders kan het ticket niet opgepakt worden door IT): 
  • Speelt het probleem ook op andere apps?
  • Zou je een filmpje kunnen maken waar op te zien is dat het desynch is? Filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer linkje.

Alvast bedankt!

Dan ontvang ik graag concrete voorbeelden ​@brasje. Kan je die doorgeven? Dan kan ik het doorzetten naar onze technische dienst en pakken zij het verder op.

• al vanaf get begin, d.w.z. 7 november 2024
  • vrijwel aktijd bij live kijken. Een keer bij Terug kijken. Opnames nog niet gecontroleerd.
  • Op alle zenders
  • Welke programma bekeek je, op welke datum en op welk tijdstip? (Vermeld dit duidelijk anders kan het ticket niet opgepakt worden door IT): 
  • Daar gaat ie:
  • 29/11 NPO3 Sinterklaasjournaal (terug kijken)
  • 29/11 NPO3 Jeugdjournaal ca. 19:00 uur
  • 29/11 NPO2 2 voor 12 20;25
  • 29/11 Carrie op vrijdag 12:45 uut
  • 02/12 NPO2 Regioned 18:30
  • Onderstaand vandaag 03/12 tussen 16:00 en 16:30 uur
  • SBS6 Droomhuis
  • Net5 Master chef
  • Via Play (geen idee hoe dat programma heet)
  • Copmedy Central Last men standing
  • TLC My big fat etc.
  • Paramount Boston Legal
  • BBC First Mylive is murder
  •  
  • Speelt het probleem ook op andere apps? Wat bedoel je? Ik kijk alleen op de TV
  • Zou je een filmpje kunnen maken waar op te zien is dat het desynch is? Filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer linkje.Sorry, dat kan ik niet.
  • Wellicht ten overvloede: het fenomeen doet zich voor op beide TV's ! Zojuist nog gecontroleerd. De TV boven biedt het geluid rechtstreeks aan, dus zonder  een audiosysteem. Nu testen of als ik Dolby uitzet het boven beter gaat.

Alvast bedankt!

Ik denk dat de TD hiermee meer dan voldoende informatie heeft. 

Groet,

Arie Bras

• Speelt het probleem ook op andere apps?
  • Zou je een filmpje kunnen maken waar op te zien is dat het desynch is? Filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer linkje.

Alvast bedankt!

Mijn reactie op jouw vragen met alle details heb ik een paar dagen geleden beantwoord. Jammer genoeg zie ik die niet meer terug. Heb je mijn bericht wel ontvangen?

Arie Bras

Hey ​@brasje, je bericht was als spam gemarkeerd en daardoor niet doorgekomen, ik heb hem nu goedgekeurd.

Graag ontvang ik hier nog antwoord op en een filmpje:

• Speelt het probleem ook op andere apps? Wat bedoel je? Ik kijk alleen op de TV (Hiermee bedoelen we of het geluid ook niet synchroon loopt als je Netflix of YouTube bekijkt op je tv)
  • Zou je een filmpje kunnen maken waar op te zien is dat het desynch is? Filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer linkje. Sorry, dat kan ik niet. (Kan je een filmpje opsturen? Dan hebben we namelijk een voorbeeld, anders kunnen we weinig)

Hey ​@brasje, je bericht was als spam gemarkeerd en daardoor niet doorgekomen, ik heb hem nu goedgekeurd.

Graag ontvang ik hier nog antwoord op en een filmpje:

• Speelt het probleem ook op andere apps? Wat bedoel je? Ik kijk alleen op de TV (Hiermee bedoelen we of het geluid ook niet synchroon loopt als je Netflix of YouTube bekijkt op je tv)
  • Zou je een filmpje kunnen maken waar op te zien is dat het desynch is? Filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer linkje. Sorry, dat kan ik niet. (Kan je een filmpje opsturen? Dan hebben we namelijk een voorbeeld, anders kunnen we weinig)

Hallo Tommie,

Dank voor je uitleg over hoe om te gaan met mails in de Odido Community. Weer wat geleerd!

Fijn de je mijn antwoorden toch hebt kunnen vinden.

Ik kijk geen Neflix of YouTube op de  TV.

Komend weekend ga ik proberen een video te maken van het niet synchroon lopen van beeld en geluid.

Overigens werkt Dolby uitzetten op de TV in de slaapkamer ook niet om daar wel de synchronisatie voor elkaar te krijgen.

Arie Bras

Hi ​@brasje, super fijn dat je een video kunt maken, hier hebben we zeker wat aan! Zodra je de link hier met ons kan delen, kunnen we dit doorzetten voor verder onderzoek. Dank alvast voor de moeite!

Hi ​@brasje, super fijn dat je een video kunt maken, hier hebben we zeker wat aan! Zodra je de link hier met ons kan delen, kunnen we dit doorzetten voor verder onderzoek. Dank alvast voor de moeite!

Dag Demi,

Inmiddels heb ik een video op mijn mobiele telefoon opgenomen van diverse TV zenders (links boven de zender) waar de vertraging duidelijk zicht baar is. Nu ik daar mee bezig ben, valt mij op dat bij elke zenderwisseling het geluid seconden later komt dan het beeld. Misschien voegt dit punt iets toe aan het vinden van de oplossing. 

Vraag: hoe stuur ik de video naar Odido en zodanig dat die bij de juiste persoon/afdeling terecht komt?

Dank alvast voor je reactie.

Arie Bras

Zou je het filmpje hier willen delen via een WeTransfer linkje ​@brasje? Dan kunnen wij hem doorzetten voor je! 

Zou je het filmpje hier willen delen via een WeTransfer linkje ​@brasje? Dan kunnen wij hem doorzetten voor je! 

De filmpjes staan nu op mijn PC. We Transfer heb ik gevonden. Ik denk dat dit de bedoeling is. https://www.transfernow.net/dl/20241213iMIVQem1

De filmpjes staan nu op mijn PC. We Transfer heb ik gevonden. Ik denk dat dit de bedoeling is. https://www.transfernow.net/dl/20241213iMIVQem1

het 2e filmpje https://www.transfernow.net/dl/20241213iyEarMaO

Hi ​@brasje, geweldig, dank je wel voor het doorsturen! In je eerste filmpje zie ik ook inderdaad terug op NPO dat er desync is, bij het zappen naar de andere zenders zie ik het niet exact terug. Ook op het tweede filmpje is het lastig te zien en lijkt het gelijk te lopen. Ik heb het in ieder geval doorgezet inclusief je voorbeelden met tijdstippen. Het gaat nu verder onderzocht worden door de technische dienst. Hopelijk kan het euvel zo gevonden en opgelost worden!

Reageer