Beantwoord

terugbetaling factuur


Hallo,Ik wil nogmaals aangeven dat ik ,sinds januari,bezig ben met een klacht.Ik kreeg een mail dat ik geld terug kreeg na een verrekening , 165 euro

Toen dat niet kwam belde ik en bleek dat t een foutje was ,ik kreeg boete omdat apperatuur niet was teruggestuurd ,dus een nieuwe factuur van 165veuro betalen.

Na vele keren contact met odido en medewerkers die eerlijk gezegd wel hun best deden , zeiden ze dat t alsnog werd gecorrigeerd ,boete ging weg ,maar er bleek ineens nog wat open te staan , uiteindelijk stond er dat ik 66 euro terugkreeg , toen dat niet kwam, weer bellen , en bleek er nog 15 euro open te staan ,dus werd t 51 euro .  En ja hoor toen dat niet kwam belde ik weer en zeiden ze dat er een foutje was eb nig steeds 15 euro open stond, toen we erover eens waren dat dat al van die 66 euro af was  ,werd ook  de 15 euro weer verrekend ,gecrediteerd dus.  Nu is 19 april die 51 euro overgemaakt maar tis nu 2 mei  en nog steeds niks terug.

Ik vind t zo slecht hoe alles is gegaan dat ik nu ook klacht indien bij geschillen commissie. Medewerkers doen hun best , zeggen ook dat t een zooitje is bij mijn factuurafhandeling.dus ben ni boos op hun hoor ,maar dit is nu 5 maanden al bezig , en ik heb 14 keer gebeld ,  en voel me echt voor de gek gehouden.had dit niet verwacht van een groot bedrijf als odido

In mijn odido , heb ik screenshots gemaakt en ik gebruik dit om officiële klacht in te dien.

Ook heb ik contact met kassa , die hebben mij teruggebeld en willen gesprek met mij ...de hele situatie heeft me tijd, stress en rotgevoel gegeven ,  Daarom wil ik nu doorgaan ,want telkens als odido zei ,nu is t opgelost, bleek t gewoon niet zo te zijn  ,en ik maar wachten als een kneusje    pfff nogmaals  medewerkers respect voor hun , maar op 1 of andere manier ,gaat t steeds fout bij mij

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 3 May 2024, 12:30

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 1

Veel gehoorde klacht over odido, zelf hang ik ook wekelijks aan de foon mat odido over onterechte afschrijving.

Ja  doodziek ben ik ervan.  En echt ,nog nooit meegemaakt dat er zoveel fout gaat en dat t gewoon niet opgelost wordt fatsoenlijk.  

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Johank71, dank voor dit topic. Mijn oprechte excuses hoe dit verlopen is. In zulke gevallen wil je dat de afhandeling snel maar vooral duidelijk verloopt. Ik zie inderdaad dat er qua facturering iets mis is gegaan en dat je onterecht een incassoboete hebt ontvangen. Deze is door mijn collega's wel rechtgetrokken. Er is een losse credit aangemaakt voor dit bedrag, hier heb je ook een e-mail over ontvangen.

Deze openstaande boete zal aan het einde van deze maand worden rechtgetrokken, zodat er niks meer openstaat. Normaal gesproken had ik een uitstel van betaling geregeld zodat de herinneringen voor deze incassokosten niet meer bij jou binnenkomen en je er dus geen omkijken meer naar hebt. Je account heeft echter een blokkade gekregen, waardoor dit nu niet mogelijk is. Je kunt de herinneringen voor dit openstaande bedrag negeren. Eind mei regelen wij de verrekening en is dit hoofdstuk afgesloten.

Nogmaals mijn excuses voor het werk wat je hieraan hebt gehad. Ik zal deze zaak intern delen met onze Billing afdeling. Het is goed hiervan te leren!

Reputatie 7
Badge +5

@Zeeuw-ed, kan ik jou ergens mee helpen? Zet in dat geval jouw klantnummer (drie letters, vijf cijfers) in jouw Community profiel. Plaats hier ook gelijk iets meer informatie, dan kijk ik met je mee!

Reputatie 1

Op dit moment niet cheyenne, ik wacht de betaling van de creditnota af. Mocht die volgende week niet op mijn rekening staan, dan hang ik weer aan de foon.

 

Maar dank voor je aanbod

Reputatie 7
Badge +5

Duidelijk @Zeeuw-ed! Ik duim mee dat alles vanaf nu soepel verloopt. Anders weet je mij, of mijn collega's te vinden!

Reputatie 1

Komt helemaal goed😉 fijn weekend

Nou cheyenne  t gaat mij ook om die 51 euro die 19 april overgemaakt zou worden,  niet alleen on die 15 euro incassokosten     we zijn alweer 2 weken verder dus ik vraag mij af ,waar blijft die 51 euro      toch bedankt voor de moeite hoor  

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Johank71, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de factuur van het bedrag van €51,78 rond 19 april opgemaakt is. Het wordt dan nog niet gelijk uitbetaald. Het verzoek aan de bank wordt altijd met de volgende factuurronde gedaan, wat in dit geval rond 26 april heeft plaatsgevonden. Het kan daarna uiterlijk 2 weken duren voor het bedrag op jouw bankrekening staat. Dit bedrag is dus naar je onderweg! 

Okee dank ,  ik heb vandaag ,maandag 6 mei nog gebeld met Wendy van facturering.En die heeft meegekeken en gelukkig heeft ze mij echt goed geholpen. Ik heb zo vaak gebeld ,kreeg steeds een andere medewerker en allemaal deden ze hun best,daarom kon ik niet boos op hun worden, maar telkens werd er iets anders gezegd ,dan wachtte ik af en uiteindelijk kwam er niks ,en ook veranderde er weer wat. Maargoed , tnx Nora  en ook Wendy , ik heb er alle vertrouwen in dat t nu goed komt. Al heb ik nog niks ,denk dat t eind mei wel afgesloten kan worden.zo niet dan geef ik de moed ni op en hoor je nog iets van mij...haha

Ik begrijp met zo,n groot bedrijf dat er soms iets fout gaat,en medewerkers hun best doen .dat t dan nog fout gaat ,is ook omdat t op gegeven moment zo.n puinhoop is dat t bijna niet meer uit te zoeken is...toch zeg ik ,respect voor medewerkers odido   ben altijd netjes behandeld.. btway   door dit was de reclame van odido op tv wel heeeel irretant.  Dan hoorde ik weer , ooooooodidoooooo en kreeg ik weer nekharen overeind. Haha uiteindelijk ben ik toch tevreden.... pluim voor jullie    groeten Johan

Grappig,  ik bel net, omdat 2 weken voorbij zijn  ,en ja hoor  , er is NIKS overgemaakt ,grrrrr  nu heeft medewerker opdracht gegeven handmatig alles ineens over te maken , omdat ik ook nog in mei 180 euro terugkrijg, toen ik zei dat ik al vanaf september hiermee bezig ben  ,tis nu mei , en echt ik telkens een ander verhaal hoor,zei hij ook dat t nu gewoon handmatig en alles ineens overgemaakt moet worden. Tis ongelofelijk dit ..pff voel me gewoon voor de gek gehouden.en medewerkers treft geen blaam hoor ,maar wtf  als odido geld moet vangen dan gaat dat heel snel ,  nu moet ik geld krijgen 51 euro en 180 euro en ik ben 1 2 3 4 5 6 7 8 maanden ,8 maanden bezig al.. HOE DAN?!?!? hoop dat t nu goed gaat... zo niet ,dan ga ik echt publiciteit zoeken met deze zaak      oooooodido m'n nekharen gaat ervan overeind    btw  respect voor de medewerkers   dat wel

Reputatie 7
Badge +2

@Johank71 Dank je wel voor jouw mooie complimenten! Toch vind ik het echt niet leuk om dat te moeten lezen dat het niet helemaal goed is gegaan. Ik leg je graag uit hoe het precies zit!

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. De boete is in eerste instantie gestorneerd, voordat wij de vergoeding in het systeem hadden gezet. Hierdoor bleef er een openstaand bedrag over. De vergoeding is uiteindelijk verrekend met dit bedrag. Je hebt deze dus wel gekregen, maar niet direct op jouw rekening. 

Nou   dat kunnen jullie mooi zeggen ja,gestorneerd  dan vergoed,en verrekend en euhhh oja ook gekregen   ....maar niet op mijn rekening.   

Duhhh   ik krijg nog 180 euro en 51,60 euro  niks meer zeker ook ni minder.    En tis gewoon zooitje geworden.op mijn odido staat exact wanneer iets betaald is  ,op welke dag ook , en ook wat je terugkrijgt , er staat zelfs   dat t is uitbetaald naar mijn bankrekening op 19 april...hoezo dan  gekregen?!?!?   Niks nog steeds ja    maargoed   we gaan verder dan maar  geschillencommissie desnoods kantonrechter      maar tis voor mij echt principe nu ,  sept abonnement opgezegd   tis nu mei     nog steeds bezig ermee    kan ni gewoon man   

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Johank71, excuses voor deze ervaring. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Het bedrag zal zo snel mogelijk teruggeboekt worden. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Okee dank je wel  ,wens dat jou ook

 

Tis 23 mei , de 51 euro mogen wa  is nog steeds niet op mijn rekening,  dus 2 weken .....duhhhh ni dus     net weeeeeer gebeld 32e keer..en hij zegt dat de 180 euro die ik tegoed heb eind mei komt , 100 procent zeker zegt die...en de 51 euro nog wa    tja   vond hij heel vreemd omdat die eigelijk al overgemaakt moest zijn ,  waarschijnlijk!!!!@#@!@#

komt deze ook op factuur van mei

 Nou mensen, ik wacht wel weer af , hoop dat er iets komt ieder geval, in september odido thuis afgesloten en nu nog bezig met deze shit.   En ik weet ,medewerkers kunnen er niks aan doen ,maar wie dan wel he??!!  N2 weken terug zei een medewerker , ik stuur opdracht om t handmatig over te maken , dat kan dus ook , en meestal gebeurd dat dan ook zei die,mocht t niet kunnen zou hij bellen  toen ik zuchtte zei he  nee echt waar meneer , dat doe ik echt 

Nou  nooit meer wat gehoord,   en het is juist dit , t gevoel dat je gewoon voor de gek wordt gehouden dat mij boos maakt. Ik wacht tot juni af    hopen op t wonder        fijne dag iedereen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Johank71, logische vragen die je hebt, ik helder het graag zo goed mogelijk voor je op! Zoals Nora eerder heeft aangegeven is de € 51,78 verrekend met het bedrag dat nog open stond. De tweede creditfactuur van € 180,- hebben wij deze maand aangemaakt waardoor het bedrag eind mei of begin juni uitbetaalt zal worden.

Hierdoor is dit binnen twee weken voor je rechtgezet, wij gaan er voor je achteraan om het geld snel op je rekening te krijgen! 😄

 

Er ZIJN GEEN OPENSTAANDE FACTUREN MENEER...PFFFmaargoed   laat maar   ik zie t eind van de maand wel , en hopelijk is t dan ook echt klaar en afgesloten.   Telkens zeggen ze iets anders , en dan is t ineens verrekend met openstaande factuur ,  nou echt    kweeni maar ik zie t ni staan hoor   t was 66 euro    daar ging 15 euro van af omdat dat bedrag openstond.en 51 euro is op mijn bankrekening gestort        NI DUSSSSS   maargoed tis verrekend met iets  kweeni wat maar t zal wel.  

Ik vind t wel best nu ieder geval   nogmaals  medewerkers doen hun best en zeggen wat computer zegt denk ik...alleen ik zie t ni goed, maarja  wie ben ik    groetjes mensen

Reputatie 7
Badge +2

@Johank71 Laten we het inderdaad afwachten, dank je wel voor je geduld en begrip! 💛

Zal t nog f laten zien voor duidelijkheid     ,  ik kreeg 66,80 euro terug , maar idd  DAT is verrekend met 15 euro die nog openstond  , en 51 euro moest overgemaakt worden op mijn rekening  ,   zal voor duidelijkheid f screenshot sturen wat er dus staat in mijn odido  

 

 

Reageer