Skip to main content

Vandaag kom ik eindelijk achter waarom mijn internet van 1gbit niet verder kwam dan 100mbit. Het DrayTek modem kan dit niet aan wist de medewerker vandaag te vertellen! Ergo wel een dienst leveren ervoor laten betalen maar niet de geschikte hardware erbij leveren, ook al komt de klant met vragen waarom het niet boven de 100Mbit uit komt. En wel vrolijk melden dat 8Gbit leverbaar is op je adres.

Zet je toch aan het denken over deze leverancier….

Hallo @nisteleu 

De Draytek kan denk ik wel 1000 Mbps aan, de kabels en apparatuur aangesloten op de LAN poort moet deze snelheid wel aankunnen.

Aangezien de Draytek een verouderd modem is heb je denk ik wel recht op een nieuwere router met mediaconverter.

Wat de klanten service geeft aan dat dit modem 1gbit niet aan kan maar melden ze dit pas na 5 jaar een abo te hebben gehad en meermaals contact te hebben gehad over de snelheid en krijg je idd een nieuwer modem maar heb al die jaren voor niet meer dan een 100mbit verbinding betaald. (Alles achter het router is hier 1Gbit AMPLIFI, zij testen en komen niet verder dan 150/120mbit op de internet verbinding.) Bij verlenging komt men pas met de optie voor een nieuw modem…

Al geeft de klantenservice natuurlijk wel vaker verkeerde informatie…

Hoi @nisteleu, leuk dat je bij ons verlengt en ik zie je heel graag genieten van onze allernieuwste apparatuur! Ik was blij om te zien dat mijn collega al de nieuwe apparatuur voor je besteld heeft en dat er een monteur zal komen om het nieuwe modem aan te sluiten. Daarnaast kan ik je bevestigen dat het DrayTek modem snelheden tot 1 Gbit/s aankan, zoals je bijvoorbeeld terug kan zien op de site van Tweakers: DrayTek Vigor 2132FVn. 

Mocht je in de toekomst je abonnement willen verhogen naar 8 Gbit/s, dan zullen wij je ook proactief het juiste modem opsturen om deze snelheden te ontvangen. Voor 1 Gbit/s en 2 Gbit/s is je nieuwe modem al volledig geschikt.

Ik weet zeker dat de nieuwe apparatuur je zal bevallen, ik wens je er alvast heel veel plezier mee! 😃

Dus geeft de klanten service weer verkeerde informatie…

Blijft het toch onduidelijk waarom odido bij een 1gbit abo slechts 150mbit levert alles vanaf het DrayTek modem is 1Gbit, dus de zwakste schakel zit hiervoor. Mijn vermoede is dat er op mijn adres geen hogere snelheid te halen is dan 150Mbit door beperkingen in het netwerk van reggifiber (kpn). Herkenen anderen dit beeld?

Hoi @nisteleu, goed dat je dit aankaart, ik wil je graag de hoogst mogelijke snelheid geven! Op Glasvezel heb je maximaal 10% verlies van de pakketsnelheid via de kabel. Daarentegen is het lastiger om een Wifi snelheid te garanderen omdat dit heel afhankelijk is van je omgeving. Overigens raad ik je aan om het nieuwe Wifi netwerk eerst te testen met enkel het Zyxel modem. Het nieuwe Zyxel modem heeft namelijk betere specificaties dan de AmpliFi. Wél kan je AmpliFi nog nut hebben als Wifi access point of extender (dus niet als bron van het Wifi signaal, maar om het bereik van het Wifi signaal te vergroten).

Ik weet zeker dat het nieuwe Zyxel modem 100 Mbit/s over de kabel zal halen, zo heb je jouw volledige nieuwe pakketsnelheid! 🙂

Zit hier met 1gbit hardwired naar de MacBooks en iMac via de AMPLIFI punten.

daarom ben ik ook terug gegaan naar 100mbit 400 gaat hem al niet worden met de DrayTek, heb nooit problemen met snelheid gehad voor mijn gebruik, maar wel is het vervelend jaren lang te veel te hebben betaald en er nooit naar het modem / glasvezel is gekeken. Ondanks ik er meerdere keren contact over heb gehad.

Reageer