Skip to main content

Wordt er een vergoeding aangeboden voor de storing die op dit moment gaande is in Lelystad?

Al vanaf +- 11:00 geen internet/tv en tot op heden geen update anders dan "monteur is onderweg".

Het zou fijn zijn als Odido hier in beter communiceert met zijn klanten over de gang van zaken, want we worden nu eigenlijk in de steek gelaten. Een storing is niet fijn, maar kan gebeuren. Om vervolgens dan geen info te krijgen (de storingapagina zegt dat er geen storing is, maar op de community pagina wel, ook wel een dingetje) is niet wenselijk en is een reden voor klanten om weg te stappen van Odido. 

Hier ook 2x voucher gehad voor onbeperkt data. Kan ik in ieder geval op mijn telefoon een filmpje kijken maar streamingsdiensten via de hotspot werkt voor geen meter. 

Neem aan dat de storing alleen is in Lelystad-Haven of zijn er ook mensen die buiten deze wijk geen internet hebben? 

Zou het te maken kunnen hebben met een kabelbreuk i.v.m. de verbouwingen op de ringdijk? Daar ligt volgens mij op het moment de grond open. 

Buiten Lelystad-Haven ook, wij wonen in de Warande.

Landstrekenwijk ligt het ook plat

Aan de telefoon konden ze mij vertellen dat er '’mogelijk'’ 568 klanten last hebben van deze storing. 

Als ik teruglees hoe eerdere soortgelijke kabelbreuken zijn opgelost vrees ik dat het best wel eens 2 weken kan duren...

24 uur verder en nog steeds nul duidelijkheid .. :/ 

lekker dan.. net de nieuwe call of duty gedownload hehe. het is dat ik met 2 maanden verhuis.. anders was overstappen nog sneller haha

Zojuist gebeld met de klantenservice, en ik krijg 2 vouchers ter compensatie ook al hebben we 2 abbonementen met unlimited data.
Omdat we binnenshuis geen tot weinig bereik hebben opperde ik een alternatief in de vorm van klik & klaar, maar daar moest ik een abbonement voor afsluiten waarvan ik de kosten niet terug krijg, begrijpelijk maar ik vindt het vreemd dat ik dan 2x kosten maak voor een probleem dat niet door mij is ontstaan (in het midden gelaten wie er verantwoordelijk is KPN/ODIDO).

De dame aan de telefoon kon mij ook geen update geven van de actuele status omdat KPN de hoofdverantwoordelijke is. Ik KPN bellen maar die wisten ook niet hoe of wat en omdat ik geen klant ben daar kon ik niet verder geholpen worden. Het ouderwetse van het kastje naar de muur is bij mij begonnen, hopen op een snelle oplossing….

Zojuist gebeld met de klantenservice, en ik krijg 2 vouchers ter compensatie ook al hebben we 2 abbonementen met unlimited data.

De unlimited vouchers zorgen ervoor dat je geen 20 Gb FUP meer hebt. Je kunt dus echt het internet leegtrekken. Maar is natuurlijk vooral bedoeld om te zorgen dat dingen die je online doet onbeperkt blijven werken via een Wifi hotspot in je telefoon. Als er geen Odido dekking binnen is, dan houdt dat natuurlijk ook op en gaat klik en klaar ook niets toevoegen..  Bij dit soort grotere glasvezel verstoringen is de doorlooptijd vaak max. enkele dagen, afhankelijk of men de plek van de breuk kan vinden en opgraven zonder vergunningen etc.

Al meer dan een dag geen WiFi, (Lelystad haven) nergens informatie te vinden behalve een beetje via de community. 

Het enige dat nu aangeboden is zijn vouchers voor een paar dagen onbeperkt internet... Kan dus mijn mobiel als hotspot inschakelen om die te verbinden met een Apple tv om via die weg tv te kijken via Videoland en andere streamingdiensten... Ik hoop dat dit snel wordt opgelost en dat we iets meer duidelijkheid krijgen, de laatste update via de community is nog steeds van 7:45 inmiddels is het 13:30 geweest... Dus het ligt er al 26 uur uit. Ook is een voucher niet voldoende vergoeding als het zo lang gaat duren…

Sorry, ik ben gefrustreerd en moest even de frustratie van me af schrijven 

Net Odido gesproken. Niets begrepen van wat ze probeerde te zeggen. Ze had geen idee wanneer er een update komt. Gevraagd of ze me op de hoogte kunnen houden van deze storing. Ook niet. Ik zie het vanzelf als het weer werkt.

Ze wist niet of ik via een hotspot wel tv of een streaming dienst kan kijken via Google TV.

Heb wel 7 dagen onbeperkt internet nu. Das het enige fijne. Verder erg ontevreden over hun service. 

Al sinds gister 12:45 geen internet.. gister is aangegeven dat er een breuk in een kabel was onderkend. Het is inmiddels bijna 31 uur verder en het is nog steeds niet opgelost! Hoe kan dit in godsnaam zo lang duren?? Vanaf het moment dat er een breuk geconstateerd is hoeft het niet langer dan een paar uur te duren om voor "een professional" het probleem te verhelpen.. @Odido ik ken nog wel zo een "professional" Ik ben hier als nieuwe Odido klant niet over te spreken en ik denk meerdere met mij niet. Ik hoop dat jullie met een hele goede vergoeding komen anders ben ik zeer binnenkort geen klant meer.

Odido gesproken, een “complexe ondergrondse kabelbreuk” zou het probleem zijn. Dat is wel gek, mijn buurman met KPN glasvezel - exact dezelfde fiber die Odido gebruikt - heeft wel signaal.

Monteur gideon in opdracht van odido aan de deur dit ivm medische apparatuur die verbinding maakt met internet en ziekenhuis wat nu plat ligt en via 5g te onbetrouwbaar is en teveel batterij vraagt. Monteur belt aan doe deur open hij kijkt rechtstreeks in de meterkast zit voor de voordeur en enige wat die zegt ja kan ik niks mee sorry ga weer zeg pardon? Wat is er dan ? Hij zegt ja grote storing ik zeg wat dan waar dan wannner opgelost hij geen idee niet mijn probleem ??? Ik ben perplex en hij melde bon af en ging alles staat op video deurbel exht net beelden voor dumpert @Gideon @Odido @Odido Follow-ups zou ga je toch niet met klant om die medische afhankelijk is is allemaal bekend bij odido zij dienen ook acuut te zorgen voor dat verbinding tussen thuis en ziekenhuis in stand blijft niks doen ze zelf maar snel klik en klaar gehaald zelfde netwerk opgezet (netwerknaam) alle apparaten zo goed als alle apparaten maken verbinding gekke is dat de odido tv app op smart tv aangeeft geen tv beschikbaar want moet via vaste aansluiting??? Dus odido tv werkt dus niet op de smart tv met klik en klaar wel op telefoon raar .

maar brutale monteur het gaf hem allemaal niks dat heeft u pech kan er niks mee wanneer is dit opgelost geen idee kan nog wel week duren maar interesseert hem ook niet zij die hij vond het dom dat die überhaupt was ingepland zonde van mijn tijd en de situatie die van medische belang is waarvoor odido destijds bij aansluiten op de hoogte was en aparte contracten dat alles up moet blijven komen ze niet na nu vrees dat dit nu acute opname gaat worden want odido en monteur geven niks aan . Moest maar proberen zo nu en dan even op te starten. 

was niks te vinden op odido site storingen etc toevallig kwam ik dit forum tegen waar werkelijk meer op staat dan heel odido. Dit kan toch niet maar compensatie is ook zeker op zijn plaats nu dit zo duurt en zo met je omgegaan wordt ben benieuwd of odido mee leest en me hier antwoord op gaat geven en zeker op een monteur die zo reageert kan video zo uploaden niet normaal schande van gideon zulk personeel en odido die hun inhuurt wn eind verantwoordelijk is. Immer heb ik met hun contract dit is onacceptabel benieuwd naar een reactie 

Odido gesproken, een “complexe ondergrondse kabelbreuk” zou het probleem zijn. Dat is wel gek, mijn buurman met KPN glasvezel - exact dezelfde fiber die Odido gebruikt - heeft wel signaal.

Het klopt ook van geen kant. Alle buren om ons heen hebben ook gewoon internet via de KPN glasvezel. 

Wat ik extra storend vind is dat de storing via een forumbericht hier op de community van updates voorzien word. En er op mijn Odido omgeving staat dat er geen storingen op mijn adres zijn. 

.

Dus odido tv werkt dus niet op de smart tv met klik en klaar wel op telefoon raar .

Op de telefoon maak je gebruik van de Odido ONLINE TV. Dat werkt via elke internet verbinding.

De Odido TV box, of de apps voor op een Televisie werken alleen via een Odido glasvezel of DSL verbinding. Dat heeft te maken met de TV rechten.

Voor de compensatie van de periode dat een telefoon of internet dienst niet werkt is er een wettelijk kader door de ACM neergezet. Daar houdt Odido zich aan. Zodra de storing is verholpen kan de vergoeding worden berekend.

Na in totaal 8x contact met Odido gehad te hebben, is hier vanmiddag een monteur langs geweest die na een blik in de meterkast te hebben geworpen....er zelf achter kwam dat de storing regionaal was. Hij heeft foto's gemaakt van de apparatuur. Wellicht zet het zoden aan de dijk. (Locatie: Landstrekenwijk).  

Wist Odido dat niet aan de telefoon te vertellen dan??

Het klopt ook van geen kant. Alle buren om ons heen hebben ook gewoon internet via de KPN glasvezel. 

Wat ik extra storend vind is dat de storing via een forumbericht hier op de community van updates voorzien word. En er op mijn Odido omgeving staat dat er geen storingen op mijn adres zijn. 

Dat een buurman wel internet heeft, zegt niets over jouw verbinding.
Ik gok zomaar dat er verderop in de feed van Odido een breuk is geweest waardoor het pas vanaf een bepaald verdeelstation oid niet meer werkte. Wel een glaslijn die op komt maar geen data van Odido erover.

Rond 5 uur had ik trouwens weer internet hier.

Nee de communicatie " lijkt niet optimaal" , net weer gebeld. Probleem ligt nu bij KPN, heeft de storing nog niet gevonden. 

Internet verbinding is hier weer terug (Landstrekenwijk)

Ja klopt !! Hier ook, dank je voor het bericht.

In Lelystad Haven doet alles het ook weer! Ontzettend blij!

Dat een buurman wel internet heeft, zegt niets over jouw verbinding.
Ik gok zomaar dat er verderop in de feed van Odido een breuk is geweest waardoor het pas vanaf een bepaald verdeelstation oid niet meer werkte. Wel een glaslijn die op komt maar geen data van Odido erover.

Rond 5 uur had ik trouwens weer internet hier.

Ja, dat is logisch, als meer mensen last hebbben dan is het een gemeenschappelijke kabel, zoals een feed naar een verdeelstation / POP.

Fijn voor de mensen dat het weet werkt ook al heeft het twee dagen geduurt.

we have the internet connection in the house again, but it is very very slow….

Reageer