Hier hetzelfde .. lelystad.. wat gaat.de.oplossing zijn?
Ja erg vervelend… moeten ze die monteur overvliegen ? gelukkig hotspot voor me administratie..
Gelukkig kan jij dat nog doen, bij ons (nieuwbouw) is het net een bunker dus we zijn erg afhankelijk van wifi (lees bellen/internetten etc)
Hier helaas geen hotspot.. dus niet kunnen werken. Maar het.blijft.angstvallig stil bij odidonixo
bij maccie, altijd gratis wifi g. Hopelijk vannacht weer gefixt. tenzij het kabelhuisje is afgebrand, dan zitten we een week zonder internet
je kan gewoon je mob hotspot naast het apparaat dat je wilt gebruiken aandoen.. zelfs in nieuwbouw werkt dat...
Wordt er een vergoeding aangeboden voor de storing die op dit moment gaande is in Lelystad?
Al vanaf +- 11:00 geen internet/tv en tot op heden geen update anders dan "monteur is onderweg".
Het zou fijn zijn als Odido hier in beter communiceert met zijn klanten over de gang van zaken, want we worden nu eigenlijk in de steek gelaten. Een storing is niet fijn, maar kan gebeuren. Om vervolgens dan geen info te krijgen (de storingapagina zegt dat er geen storing is, maar op de community pagina wel, ook wel een dingetje) is niet wenselijk en is een reden voor klanten om weg te stappen van Odido.
Inderdaad. Een storing is al vervelend genoeg. Dat kan echter overmacht zijn. Maar dan niet je klanten actief op de hoogte houden… Wat heeft de monteur gevonden? Is hij nog bezig? Elk uur een update geven zou ik zeggen. Ook eigenaardig is, dat nog steeds, als ik mijn postcode en huisnummer invoer op de site, Odido aangeeft dat er “geen storing bekend” is. Weet Odido niet waar de storing precies is? Dan weten ze ook niet waar ze een monteur naartoe moeten sturen, zou je zeggen...
Is wel net om 19:50 een update geweest, ze hebben nog geen idee.
Het gebrek aan informatie hierover vind ik ook bijzonder storend. Wat is er zo mis dat niet gefixt kan worden na ruim 7 uur?
bij maccie, altijd gratis wifi g. Hopelijk vannacht weer gefixt. tenzij het kabelhuisje is afgebrand, dan zitten we een week zonder internet
je kan gewoon je mob hotspot naast het apparaat dat je wilt gebruiken aandoen.. zelfs in nieuwbouw werkt dat...
Helaas in deze nieuwbouw niet.
Alleen op zolder is het bereik "oke". De begane grond is niet te doen, veel time outs op de bank, die naast het raam staat.
Update [28-10-2024/21:35] De monteur heeft geconstateerd dat een kabelbreuk de oorzaak is voor dit probleem. Dit zal samen met KPN ondergronds gerepareerd moeten worden en gaat waarschijnlijk tot in de nacht duren.
Hier hebben ze dus ruim 11 uur voor nodig om te constateren, dan nog eens 11 uur om te repareren?
Hoi @Ralphk37 ,
Dit zijn voor consumenten, Fiber To The Home aansluitingen normale doorlooptijden. Een hogere SLA kan wel op zakelijke Fiber To The Office worden afgesloten. Daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan.
Consumenten kunnnen bij verstoringen van 12 uur of langer een wettelijke vergoeding krijgen. Dat is je maandbedrag/30 maal het aantal hele dagen van een verstoring.
Dus toch een storing in Lelystad. Heb ook sinds 11 uur ochtends geen internet en tv. Een hotspot is leuk, maar met kinderen trek je 20000 mb zo leeg
Hoi @Ralphk37 ,
Dit zijn voor consumenten, Fiber To The Home aansluitingen normale doorlooptijden. Een hogere SLA kan wel op zakelijke Fiber To The Office worden afgesloten. Daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan.
Consumenten kunnnen bij verstoringen van 12 uur of langer een wettelijke vergoeding krijgen. Dat is je maandbedrag/30 maal het aantal hele dagen van een verstoring.
Dat snappen de mensen echt wel. Waar het om gaat is het totale gebrek aan communicatie.
Lezen we even mee?
- Rond 11:00 28-10 valt internet uit
- Tot op heden is er bij een postcode check nog steeds niets aan de hand volgens Odidio
- Als ik op 28-10 om 18:00 met de helpdesk bel, is er niets aan de hand en ligt het uiteraard aan mijn eigen router. Er word een nieuw modem opgestuurd en een monteur word ingepland
- Als ik om 19:45 nogmaals bel, omdat ik met een snel geleend modem ook geen verbinding kan maken, krijg ik ineens wel te horen ‘er is een grote storing in Lelystad’
- Men heeft 9 uur(!) nodig om erachter te komen dat er een kabelbreuk is??
Ik ben niet boos omdat er een lijn uit ligt, dat kan gebeuren. Ik ben boos omdat ik op een gebruikersforum meer informatie krijg dan op de site van Odido zelf.
Dus kom niet aan met je SLA geneuzel en zorg eens even voor fatsoenlijke informatie.
in dit tijdperk is thuiswerken aan de orde van de dag. Dan kom je bij je werkgever toch met een beter verhaal aan als je kunt laten zien dat je provider een grote storing heeft versus ‘mijn internet doet het niet’.
Werkt nog steeds niet toch? Bij mij iig niet
Klopt:
Update [29-10-2024/07:45] De oorzaak is vannacht nog niet gevonden. Het onderzoek loopt met alle betrokken partijen vandaag door. Sorry voor het ongemak!
Maar volgens de officiële website is er niets aan de hand :P
Klopt:
Update [29-10-2024/07:45] De oorzaak is vannacht nog niet gevonden. Het onderzoek loopt met alle betrokken partijen vandaag door. Sorry voor het ongemak!
Maar volgens de officiële website is er niets aan de hand :P
En van gisterenavond “er is een kabelbreuk” naar nu “we weten het eigenlijk niet”
Wat vreemd dat er eerst een kabelbreuk gevonden was en dat ze nu de oorzaak niet weten. Alleen sorry zeggen voor het ongemak in de community vind ik ook vrij magertjes. Hoop echt dat het vandaag opgelost wordt.
Net gebeld, ze weten niet wat de oorzaak is. Ligt niet aan odido. Maar ligt bij de gemeente en alle providers zouden er last van hebben
Net gebeld, ze weten niet wat de oorzaak is. Ligt niet aan odido. Maar ligt bij de gemeente en alle providers zouden er last van hebben
Mensen op het andere glasvezel netwerk in Lelystad hebben er geen last van.
ja, kpn op de zaak op noordersluis nergens last van..
Mij buren hebben KPN en die hebben geen last
Het probleem is dat het WAN-gedeelte van de router van de klant zijn configuratie niet krijgt van DHCP van de ISP. Dit is meestal niet te wijten aan een 'kabelbreuk' Duimen dat dit kan worden geëscaleerd naar mensen die kunnen kijken naar de configuratie van de ISP-router.
Dat had in gisteren ook gezien op mijn router. Ze vroegen of ik de Odido router er weer zou willen aanhangen, zodat ze het konden zien. Geen idee hoe dat zou moeten werken wanneer de WAN verbinding niet werkt.
2 vouchers gehad voor 2 simmetjes, daarmee ben ik redelijk uit de brand
Hier ook 2x voucher gehad voor onbeperkt data. Kan ik in ieder geval op mijn telefoon een filmpje kijken maar streamingsdiensten via de hotspot werkt voor geen meter.
Neem aan dat de storing alleen is in Lelystad-Haven of zijn er ook mensen die buiten deze wijk geen internet hebben?
Zou het te maken kunnen hebben met een kabelbreuk i.v.m. de verbouwingen op de ringdijk? Daar ligt volgens mij op het moment de grond open.