Laatst hoorde ik de CFO van T-Mobile op BNR Nieuwsradio, KPN verwijten dat zij onvoldoende samenwerken met eigenaren van andere glasvezel netwerken. Naar mijns inziens een terecht verwijt. Maar moet T-Mobile de hand ook niet in eigen boezem steken?
Wat doet T-Mobile eigenlijk om te voorkomen dat huizen onnodig soms op twee of drie glasvezelnetwerken worden aangesloten? En waardoor sommige straten dus twee of drie keer worden open gebroken, terwijl velen huishoudens nog geen enkele aansluiting hebben en voorlopig ook niet krijgen.
Bijna alle glasvezelnetwerken zijn open netwerken, maar waarom is T-Mobile dan op geen enkel ander netwerk, naast zijn ‘eigen’ netwerken en het netwerk van KPN?
Zo wordt mijn gemeente de komende twee jaar door e-fiber verglaasd. Alleen kan ik dan niet kiezen voor bijv. T-Mobile. Waarom kan is T-Mobile niet actief op het netwerk van e-fiber
Zou het niet helpen als alle glasvezelnetwerkbeheerder duidelijke en gestandaardiseerde afspraken maken zodat de consument minder overlast ervaart en er meer concurrentie kan plaatsvinden?