Skip to main content

Ik heb drie wifi kastjes van Zyxel bij mijn abonnement. Op elke verdieping één. Op de begane grond is deze draadloos aangesloten omdat ik geen vrije aansluiting meer heb achter het modem (nadat ik hem succesvol had gekoppeld aan modem). Boven en op zolder zijn ze bedraad. Op de begane grond branden er twee lampjes ipv drie. Het lampje bij de drie streepjes doed het niet. De andere doen het wel goed qua lampjes. Maar ik ervaar slechte wifi, ook boven. Wat doe ik verkeerd?

Hallo @Mario123 

Ik had ergens gelezen dat je naast de Zyxel router maximaal 2 WiFi punten kunt gebruiken, kan je er eens 1 verwijderen en kijken of het dan beter gaat?


Dat heb ik ook eens gelezen, maar het is me opgevallen dat ik ze alle drie in het overzicht in de mesh app heb zien staan. Nu niet meer, waarschijnlijk omdat dus dat ene lampje niet brand bij het wifi kastje beneden. Maar ze laten mij toch ook niet drie kastjes bestellen als het er maar twee mogen zijn? Ik betaal elke maand 2,50 per kastje, dus 7,50 totaal. Zou raar zijn als je elke maand 2,50 voor niks betaald toch?


@Mario123 

Kan je eens kijken hoe de WiFi is wanneer je er 1 verwijderd?


Reageer