Skip to main content

Wij maken al meer dan een half jaar gebruik van 1GB glasvezel van Odido. Modem: T-56. In deze tijdperiode ervaren wij elke avond problemen met het internet/wifi. Er is verbinding met de wifi maar alles is extreem traag. We zijn het zat! niks werkt! Website laden traag of juist helemaal niet. En video spelletjes doen het al helemaal niet omdat je nooit verbinding kan maken met de servers. TV kijken lukt ook niet. Wij moeten telken verbinding maken met de hotspot. Gelukkig heb ik unlimited. Uitvoeren van een speedtest gaat ook erg moeilijk omdat je heel lang moet wachten voordat deze begint met meten. (ookla) Deze topic schrijf ik ook via mijn hotspot trouwens. Ik heb een beetje onderzoek gedaan en heb gezien dat veel mensen dit al bijna een jaar lang ervaren. Waarom wordt hier niks op gedaan? 

Kan iemand van Odido in contact komen met mij?

Hoe wordt die opgelost?

ErayB

Hoi Eray, 

Heb je ook last van traag WiFi als je bijvoorbeeld dichtbij het modem zit? Het kan zijn dat het signaal misschien niet sterk genoeg is. Denk bijvoorbeeld aan goed geïsoleerde huizen. Als je internet wel snel is dichtbij het modem is het misschien aan te raden om WiFi versterkers te gebruiken. 

Ik ben trouwens een mede klant. 

Hoi Eray, 

Heb je ook last van traag WiFi als je bijvoorbeeld dichtbij het modem zit? Het kan zijn dat het signaal misschien niet sterk genoeg is. Denk bijvoorbeeld aan goed geïsoleerde huizen. Als je internet wel snel is dichtbij het modem is het misschien aan te raden om WiFi versterkers te gebruiken. 

Ik ben trouwens een mede klant. 

hallo,

Ja, het probleem is ook gaande wanneer ik dichtbij het modem sta. Wifi versterkers hebben geen zin. Daar heeft het niks mee te maken. Alles doet het super goed tot 4 uur smiddags. Na 4 uur loopt het allemaal mis. Dit duurt meestal tot 12 uur snachts. En dan doet alles het weer goed. Het probleem ligt niet bij ons maar bij Odido.

En als je in de router inlogt zie je dan misschien vreemde dingen? Dat er bijvoorbeeld ineens extra apparaten zijn gekoppeld die de overlast veroorzaken, het is namelijk vreemd dat dit altijd na 16:00 gebeurt. Of heb je bijvoorbeeld mensen in huis die veel downloaden, of gamen? Dit kan ook last geven. 

En als je in de router inlogt zie je dan misschien vreemde dingen? Dat er bijvoorbeeld ineens extra apparaten zijn gekoppeld die de overlast veroorzaken, het is namelijk vreemd dat dit altijd na 16:00 gebeurt. Of heb je bijvoorbeeld mensen in huis die veel downloaden, of gamen? Dit kan ook last geven. 

Wij maken gebruik van 1GB glasvezel. Thuis zijn er 3 gamers. Playstation/PC. In principe moet 1GB meer dan genoeg zijn voor iedereen. Er worden ook geen extra apparaten gekoppeld na 4uur. Ik heb vaker een hard reset en een password change uitgevoerd. Niks blijkt te helpen. Ik ben niet de enige met dit probleem. Heel veel mensen ervaren dit namelijk.

Wat vervelend, het kan zijn wanneer er drie gamers zijn die een erg groot online spel spelen het internet hierdoor overbelast wordt. Dit weet ik uit eigen ervaring. Misschien is het een idee om als test een extra netwerk te maken in je router en daarmee de gaming consoles te laten verbinden, zo doe ik dit thuis namelijk ook. 

Ter aanvulling: Lees deze topic anders even goed door, er is een verzamel topic gemaakt over dit voorval: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community

Wat vervelend, het kan zijn wanneer er drie gamers zijn die een erg groot online spel spelen het internet hierdoor overbelast wordt. Dit weet ik uit eigen ervaring. Misschien is het een idee om als test een extra netwerk te maken in je router en daarmee de gaming consoles te laten verbinden, zo doe ik dit thuis namelijk ook. 

Dit is niet het geval. Tot 4 uur smiddags is er niks aan de hand. 0 problemen. 1GB voor gamen voor 3 man is meer dan genoeg. Het gebeurt allemaal in de avond. Wij moeten elke avond iedere keer gebruik maken van 5G met de hotspot.

Ik hoop dat Odido snel iets doet.

Ik had mijn vorige reactie nog even aangevuld, er is dus een verzamel topic voor dit probleem. Misschien kan je hier ook nog even een melding maken. Neem het topic even goed door, voor een zo compleet mogelijke melding: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community

Aanvulling: Dit topic is helaas enkel voor het WBA netwerk. 

Ik had mijn vorige reactie nog even aangevuld, er is dus een verzamel topic voor dit probleem. Misschien kan je hier ook nog even een melding maken. Neem het topic even goed door, voor een zo compleet mogelijke melding: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community

Ik ben op de hoogte van de verzameltopic. Ik heb die goed doorgenomen en heb daar ook een reactie achtergelaten. Er blijk niet echt een oplossing te zijn. Maar alsnog bedankt.

Reageer