Sinds maandag geen internet door fiber cross

  • 1 March 2024
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Afgelopen maandag middag is mijn internet ermee gestopt door een fiber cross.
Meteen gebeld en te horen gekregen dat dit een paar dagen kan duren voor dit opgelost is.
Inmiddels is het vrijdag en heb ik nog steeds geen internet.

Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat wanneer er door iemand een fout gemaakt wordt dit niet met spoed opgepakt wordt?

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @capino, goed dat je aan de bel trekt, ik zet graag druk voor je op de ketel! Ik ben meteen je dossier afgespeurd en ik zie dat afgelopen woensdag de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL een netwerkmonteur heeft aangestuurd. De monteur is vanochtend langs geweest en wij wachten nog op het rapport van de monteur. 

Wij blijven druk zetten op de netwerkbeheerder, wij hopen hier snel samen voor je uit te komen!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @capino, goed dat je aan de bel trekt, ik zet graag druk voor je op de ketel! Ik ben meteen je dossier afgespeurd en ik zie dat afgelopen woensdag de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL een netwerkmonteur heeft aangestuurd. De monteur is vanochtend langs geweest en wij wachten nog op het rapport van de monteur. 

Wij blijven druk zetten op de netwerkbeheerder, wij hopen hier snel samen voor je uit te komen!

@Cal van Odido, fijn dat je kunt zien dat er (eindelijk) een monteur aangestuurd is.
Helaas zie ik aan mijn kant nog steeds geen licht op de lijn, dus vermoed ik dat het probleem nog niet is opgelost.
Wel loop ik inmiddels bijna tegen de limiet van mijn databundel (20GB per dag bij unlimited) aan, waardoor ik straks steeds 2GB moet aanvullen. Dit omdat ik bepaalde (grote) downloads niet langer kan uitstellen.
Is er een mogelijkheid om dit tijdelijk (zolang het probleem speelt) aan te passen?

Reputatie 4

Hi @capino ,

Wat is een fiber cross? Is door werkzaamheden jouw kabel gekruist?

Vriendelijke groet,

Paul

Voor zover ik het begrepen heb van de telefonische support afdeling, is mijn kabel aan een ander adres gekoppeld. Waardoor dit nieuwe adres via de lijn (welke in het systeem staat als mijn fiber link) te benaderen is over de gegevens die in het systeem bij mijn account bekend zijn.

Zodoende heeft men afgelopen dinsdag dan ook aangegeven dat alles werkt.
Is is namelijk een verbinding met een odido modem (zelfde als de support afdeling maandag middag).
Dit zou niet mogelijk moeten zijn, aangezien ik het modem van odido in de doos had zitten omdat ik mijn eigen firewall gebruik.

Zojuist nog even gebeld met de support afdeling en er schijnt een monteur langs geweest te zijn en alles zou het moeten doen.
Wel vreemd dat ze een goede lijnmeting krijgen aangezien (op aangeven van de support medewerker van afgelopen dinsdag) ik mijn media converter uit heb staan.

De medewerker die ik zojuist gesproken heb ging meteen contact opnemen met de netbeheerder.
Hopelijk kunnen ze nogmaals een monteur sturen en kan er contact met mij opgenomen worden om te kijken of het daadwerkelijk opgelost is ipv er vanuit gaan dat als een meting goed is, alles werkt.

Vorige weekend wederom gebeld. Er werd mij verteld dat ik niet dagelijks hoef te bellen.
Als er een update is, zou Odidio contact met mij opnemen.
Dinsdag middag werd ik gebeld door KPN. Woensdag middag kwamen ze langs om de lijn uit te meten.
Bleek dus een kabel verkeerd “gepatched” te zijn. Dit was toen binnen 15 min opgelost.
Helaas niets meer van Odido vernomen. Ook niet of het allemaal weer naar behoren werkt.

Ik had toch echt wel een contact moment vanuit Odido verwacht. Al was het maar om een excuses te maken dat het allemaal 9 dagen heeft moeten duren om een probleem dat iemand gecreëerd had te verhelpen.
Tevens zou ik graag willen weten wat Odido mij ter compensatie aan gaat bieden.

Reageer