Skip to main content

Ik heb op 28 september mijn contract verlengd telefonisch voor 2 jaar. 

ik ben een dag later in mijn odido gaan kijken en tot mijn schrik staat er in dat ik 2 wifi punten moet terugsturen?

Ik nam contact op met een medewerker en die zei dat ik een nieuw contract heb gekregen en dat ik alles nieuw krijg met een installeur die alles gaat regelen.

Ik was best geïrriteerd want daar heb ik niet om gevraagd maar dacht ach ik hoef zelf niks te doen dus laat maar.

Later op de dag begon de twijfel toch weer te komen en besloot ik om het te annuleren en het bestaande contract te behouden (ben heel tevreden)

Dus ik weer bellen zegt deze medewerker o nee hoor je kan het niet annuleren want het is een contract verlenging en die kan niet geannuleerd worden. Je zult de 2 wifiverstekers terug moeten sturen en dan kan je ze weer aanvragen. Pfffff ik leg uit dat ik niet zonder het internet kan want ik en mijn zoon werken veel thuis.

En dat het mij ook niet verteld is tijdens het eerste gesprek van verlenging want dan zou ik nooit akkoord zijn gegaan.

Het enigste wat ik nog kon doen zei ze is een klachten formulier invullen.

Ik heb online het contact formulier ingevuld en kreeg als antwoord terug zodra we de 2 wifipunten hebben ontvangen kan je ze weer aanvragen.

Dus ik verleng mijn contract  met 2 jaar als blije klant en word nu zo in de kou gezet dat het mij en mijn zoon met het werk inkomsten gaat kosten.

Waar hebben we het over Odido.!

Ik moet 2 wifipunten terugsturen om ze vervolgens weer te kunnen aanvragen.

Zouden jullie mij alsjeblieft tegemoet kunnen komen.

Een wanhopige klant 

 

Hoi @Ldrielinger,  super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana


Ik snap uit je bericht  bij messenger dat niet iedereen bij odido op de hoogte is van alle regels maar daar heb ik niks aan.

Ik ga hier niet mee akkoord want toen ik op 28 september telefonisch akkoord  ging was dat over mijn bestaande contract met 3 wifi punten en er zou niks veranderen was mij verteld.

Dus het contact verlenging is niet rechtsgeldig.

Ik ga mij rechtsbijstand ook inschakelen want ik voel me opgelicht. Want ik ben voorgelogen.


Gaat het nu om het feit dat je een paar dagen zonder extra wifi punten zit? En daarvoor rechtsbijstand inschakelen? 


Nee dat ik nu 3 wifi punten heb en er 2 moet terugsturen en dan er maar 1 weer kan aanvragen.

Maar dat is mij niet verteld tijdens het gesprek op 28 september dus ik ben akkoord gegaan terwijl ik niet alle informatie heb gekregen.

Omdat odidi niet meer 3 ondersteund is mij verteld maar als ik mijn contract niet had verlengd en gewoon zo had gehouden dan was er niks aan de hand geweest.

Ik ben echt niet uit op problemen hoor.

Nogmaals ik ben super tevreden met het internet thuis heb alleen die 3 wifi punten echt nodig.

Ik voel me belazerd  en niet begrepen en nu vooral aan mijn lot overgelaten

Want iedereen die ik heb gesproken zeggen ja jammer kan de offerte niet terugdraaien maar het is een valse offerte want het is afgesloten met niet alle informatie aan mij gegeven dus niet rechtsgeldig vandaar dat ik er van af zie.

Nu nog iemand vinden die wil wil luisteren naar mij als klant


normqaal gesproken zijn 3 wifi punten in de meeste huizen voldoen voor een goede dekking. En aangezien de Zyxel zelf ook meedoet in die 3 (zyxel + 2 wifi punten) zou dat moeten passen. Is er een speciale reden waarom je nu 4 wifi punten nodig hebt? 


Nee ik heb er 3 waarvan ik er 2 moet terugsturen en dan kan ik er nog maar 1 aanvragen.


Daarom snap ik het niet want bij de verlenging vertel ik nog dat ik zo tevreden ben met odido vooral het internet en dan nu dit. Ik snap er niks van 


De modem ziet bij mij in de meterkast en 1 wifipunt bij de tv 

1 wifi punt bij mijn zoon op de 1ste verdieping  gekoppeld aan zijn computer (hij heeft geen wifi op zijn pc)

1 wifi punt op zolder op mijn bureau.


Die op zolder gebruikt mijn andere zoon ook voor zijn pc5. Voordat ik die laatste aanschafte had hij en ik vaak problemen op zolder maar toen daar een wifi punt kwam hebben we echt nooit meer problemen met internet 


wat is de afstand tussen de meterkast en de tv? Als test zou je dat wifi punt gewoon eens uit kunnen zetten en dan kijken of je tv verbinding maakt met het de zyxel router in de meterkast


Ja al geprobeert  er zit een dikke muur tussen  en dan doet de tv het slecht.

En de installateur heeft mij geadviseerd om het zo te doen.

Maar mijn punt is dat dit mij niet verteld is voordat ik akkoord ging.

Anders had ik het gewoon op de oude manier gehouden zonder deze kopzorgen.

Dat is mijn frustratie nu dat ik nu iets moet veranderen terwijl ik daar niet mee akkoord ging want zoals het nu is is het top.

Ik en mijn zoon werken veel thuis dus goed internet is essentieel. Kan ook niks terug sturen want dan zit ik zonder inkomsten.


Wifipunt bij mijn tv zit trouwens vast met internetkabel aan het odido tv kastje


dys het idido tv kastje rechtreeeks op wifi en dan dat wifi punt uitzetten werkt niet goed?


Klopt


Kan jij iets betekenen voor mij met betrekking tot het niet  terugsturen van de 2 wifipunten ?

Of ander mijn verlenging annuleren ( wegens niet rechtsgeldigheid  vanwege belangrijke nformatie niet verteld)


nee, ik ben slechts 1 van de vele klanten die andere klanten af en toe proberen te helpen met de techniek. Als je echt niet uit de voeten kunt met 2 wifi punten + de router, dan moet een moderator van odido hier helpen


Als je meer dan de router plus 2 wifi punten nodig hebt, dan kun je die ook als provider onafhankelijk kopen. Goede keuze is dan de Deco serie van tplink. Met de besparing van je verlenging en het niet meer betalen van de wifi punten huur kun je daarmee je eigen oplossing bouwen!


Hoe verwijder ik deze topic van mij.

Ik heb er nu 2 en raak verward van waar ik op moet reageren 


Reageer