Skip to main content
Beantwoord

Redirect t-mobile links naar odido

• 29 januari 2025
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1639 reacties

Ik kom op internet, en zelfs hier op de community, heel vaak links tegen naar de oude community op t-mobile. Deze linkjes werken uiteraard niet meer.

Maar de hoofd site van t-mobile.nl redirect wel naar odido.nl.

Zou het mogelijk zijn voor de technische jongens om de community.t-mobile.nl ook te redirecten naar community.odido.nl + subquery? (Ik weet dat dit mogelijk is maar er moet gewoon even iemand een paar regeltjes toevoegen) 

Er staan echt heel veel linkjes naar de oude community.t-mobile.nl en het zou gewoon handig zijn dat je dan bij het goede onderwerp komt. Zover ik kan zien is de community n.l. ook gewoon 1:1 overgegaan dus al die linkjes zijn nog geldig onder community.odido.nl.

Of is er een speciale reden dat dit niet gedaan is??

(Er is een subforum "denk met ons mee" maar daar kan ik niet in posten 🤔 )

Beste antwoord door Jason van Odido

Goedemorgen, dit is natuurlijk zeker geen vreemd verzoek en eigenlijk een zeer logische! We hebben vorig jaar november na ruim een jaar alles online gehouden te hebben, sinds de rebranding in september 2023, qua redirects ervoor gekozen om het domein en alles wat daaraan aanhangig is met de T-Mobile extensie niet te verlengen voor de certificering. We zijn al enige tijd bezig om alle “dode” links te herstellen zodat er netjes community.odido.nl komt te staan in de url, maar dat blijkt lastiger dan verwacht. 

Als je voorbeelden hebt, deel ze graag hier, dan pakt ons moderatieteam dit meteen op. Enorm bedankt! 

Bekijk origineel

7 reacties

GebruikersnaamRandomTekst

Ik steun deze motie. Dien even een ticket in bij Gainsight. Hier moeten ze een mogelijkheid voor hebben.

(Deze site is niet handgemaakt, het is een turnkey commercieel product)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1639 reacties
  • 29 januari 2025

Ik weet niet of de t-mobile domein onder controle staat van Gainsight. De community waarschijnlijk wel maar de redirect zal op t-mobile.nl zelf ingesteld moeten worden. 

Maar de moderators zullen dat uiteraard wel weten.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2139 reacties
  • 29 januari 2025

@rvk01 .. ben hier ook al een aantal keren tegenaan gelopen, dat i.d.d. de oude t-mobile links die ik heb opgeslagen .. laat ik zeggen ‘dood lopen’.

Er bestaan hele goede sluiten oplossingen voor zoiets binnen de industrie, denk dat ​@GebruikersnaamRandomTekst  daar ook naar refereert.

Weet niet of ​@Jason van Odido of ​@Tommie van Odido eens naar deze ‘rewrite’ optie kunnen kijken?

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Goedemorgen, dit is natuurlijk zeker geen vreemd verzoek en eigenlijk een zeer logische! We hebben vorig jaar november na ruim een jaar alles online gehouden te hebben, sinds de rebranding in september 2023, qua redirects ervoor gekozen om het domein en alles wat daaraan aanhangig is met de T-Mobile extensie niet te verlengen voor de certificering. We zijn al enige tijd bezig om alle “dode” links te herstellen zodat er netjes community.odido.nl komt te staan in de url, maar dat blijkt lastiger dan verwacht. 

Als je voorbeelden hebt, deel ze graag hier, dan pakt ons moderatieteam dit meteen op. Enorm bedankt! 

GebruikersnaamRandomTekst
rvk01 schreef:

Ik weet niet of de t-mobile domein onder controle staat van Gainsight. De community waarschijnlijk wel maar de redirect zal op t-mobile.nl zelf ingesteld moeten worden. 

Hehe, dit hele forum is letterlijk het product “Customer Communities” van Gainsight. Er staat onderaan de pagina een linkje:
Als je hier klikt kom je bij een pagina dit het product uitlegt, en als je daar klikt op examples, dan zie je andere sites die heel erg op deze lijken, met alleen iets ander thema/kleurenpallet

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1639 reacties
  • 30 januari 2025
Jason van Odido schreef:

... ervoor gekozen om domein en alles wat daaraan aanhangig is met de T-Mobile extensie niet te verlengen voor de certificering. We zijn al enige tijd bezig om alle “dode” links te herstellen zodat er netjes community.odido.nl komt te staan in de url, maar dat blijkt lastiger dan verwacht. 

Beste Jason,

Ondanks het feit dat er hier op de community ook nog wel verkeerde linkjes staan begrijp je mijn punt denk ik niet. Het gaat niet om de linkjes HIER op de community maar om de linkjes ‘in het wild’ over heel het internet. Zo staat het hele oude domein zelfs nog op Google https://www.google.com/search?q=site%3Acommunity.t-mobile.nl Er is dus niet eens de moeite gedaan om bij de Google Search Console een verwijdering of verplaatsing door te geven.

Maar het gaat niet alleen om de Google links. Ook op allerlei andere sites staan nog ontelbare verwijzingen naar community.t-mobile.nl. Ik denk dat jullie onderschatten hoeveel dat er zijn.

En wat kost een certificaat? Een Let’s Encrypt certificaat is zelfs gratis. En je kunt dan de DNS van comminity.t-mobile.nl naar die van community.odido.nl laten verwijzen. Daar ziet de odido community-server dat het om een t-mobile link gaat en kun je de redirect naar community.odido.nl regelen. Bij b.v. Apache is dat 1 regel in een .htaccess (en bij andere serverplatforms niet veel moeilijker).

Maar goed… iemand moet het wel instellen. En als alles uit handen gegeven is (external hosting and management) dan zal dat bedrijf Odido waarschijnlijk wel een poot uit willen draaien voor zo’n aanpassing. Want dit hadden ze gewoon gratis voor elkaar kunnen krijgen. Jammer.

(Als ik linkjes hier op het forum zie zal ik ze wel doorgeven maar het merendeel staat erbuiten.)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1639 reacties
  • 30 januari 2025
GebruikersnaamRandomTekst schreef:
rvk01 schreef:

Hehe, dit hele forum is letterlijk het product “Customer Communities” van Gainsight. Er staat onderaan de pagina een linkje:
Als je hier klikt kom je bij een pagina dit het product uitlegt, en als je daar klikt op examples, dan zie je andere sites die heel erg op deze lijken, met alleen iets ander thema/kleurenpallet

Ik had het over de t-mobile.nl DNS settings. De hele website van https://odido.nl is toch niet van Gainsight? En dat is de partij die de DNS waarschijnlijk onder controle heeft.

Maar ik zie dat het IP adres van community.t-mobile.nl nog wel verwijst naar dezelfde als community.odido.nl (wat dus anders is dan www.odido.nl). Dus de hits komen nog steeds bij Gainsight uit. Zij moeten alleen hun server instellen dat er verkeer binnen kan komen op dat domein (door een Let’s Encrypt certificaat erop te zetten) en een doorlink regel aan te maken. Op zich heel simpel te doen door hun, lijkt mij.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen