Ik heb een T50 en tot mijn stomme verbazing hoef ik deze niet te retourneren maar mag ik hem zelf naar een recycle punt brengen. Ten eerste is dit modem niet mijn bezit, dus is Odido verantwoordelijk voor het recyclen van het product. Ik snap ook niet dat Odido deze niet verzameld en e.g. kado doet aan een ISP in een derde wereld land. Een andere mogelijkheid is om de VLAN 300 uit te laten zetten zodat het ding als AP / switch voor in de werkkamer gebruikt kan worden.
Eerlijk gezegd gebruik ik het liever voor een ander doeleinde; het is een router / managed switch waar je best nog wel wat aan kan hebben. Ik zie ook dat Zyxel nog methoden heeft om de source code te achterhalen (nou is het mij niet duidelijk of ik een T50K heeft, de T50 staat er niet bij, terwijl het toch GPL code bevat). Waarschijnlijk is het modem via de interne seriele interface ook wel te flashen.
Zijn er mensen die hiermee geëxperimenteerd hebben? Want op zich is het apparaat ook weer niet zo vreselijk dat het nergens meer voor gebruikt kan worden.
PS Als iemand graag dit modem wil hebben laat het dan even weten, ik ben in omgeving Haarlem. Het modem is precies 1 uurtje gebruikt ofzo, daarna vervangen door de Fritz!Box die met een DSL abo kwam. Ik heb ook nog het oude TV-boxje liggen hier.