Skip to main content

Problemen email (versturen en ontvangen) bepaalde email adressen

  • 28 June 2024
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb problemen met 2 email adressen, om van daaruit emails te versturen en te ontvangen. Ik heb inmiddels alles uitgesloten met betrekking tot andere mogelijke oorzaken (domein/ laptop/ alles werkt verder goed!)

Inmiddels heb ik begrepen van een collega dat het waarschijnlijk in de firewall zit en dat jullie dat vanaf afstand kunnen resetten of iets verwijderen (geen idee, jullie hopelijk wel!) 

Mijn router is; ZyxelT54 

Ik hoor heel graag van jullie! Hartelijke groet, Marjolijn Keij

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Mkeij ,

Het gebruik van een firewall heeft geen invloed op welke email adressen je wel en niet kunt bereiken.

Voor het ontvangen en verzenden van email maak je gebruik van een client op je pc of van een cloud (webbased) oplossing zoals gmail. Zolang je contact hebt met de SMTP server van jouw email provider is die verantwoordelijk voor het afleveren van jouw email naar de eindbestemming. 

Welke email provider gebruik je en wat is de foutmelding, misschien kunnen we je daar nog een beetje mee helpen.

Goedemiddag Eric,

Het was jouw collega van Odido die dit aangaf, hetzelfde zegt mijn website man! De firewall houdt servers dus ook email van van de servers komen tegen, ik zou je willen vragen mijn vraag neer te leggen bij een technisch onderlegde collega . Ik ben al een week hiermee bezig en wil echt dat het nu opgelost wordt ! Bij de provider is er niks mis, alles gecheckt !! de firewall houdt alles tegen

Ik hoor graag! vriendelijke groeten, Marjolijn

Reputatie 7
Badge +3

@Mkeij Ik kijk graag met je mee, zodat je binnenkort weer e-mails kan versturen en ontvangen!

Wat @eric aangeeft klopt. Uiteraard zijn we bereid om je verder te helpen. Ik ben ook erg benieuwd naar welke server jij gebruikt. Laat je het mij weten? Dan kijk ik direct met je mee!

Hai Teresa,

Dat zou erg fijn zijn als t wordt opgelost!! Ik ben nu 1,5 week verder( ongeveer 7 mensen verder) en mijn wens is dat dit technisch bekeken wordt en 2 mensen die er echt verstand van hebben ( waaronder 1 van jullie Odido collega’s!) geven aan dat t met de firewall te maken heeft . Ik zou het op prijs stellen dat hierop verder door gepakt wordt zodat mijn probleem thuis opgelost wordt 

ik zit bij site ground ( als ik t goed zeg , mijn website man beheert dit en voor de duidelijkheid, daar is alles getest en werkt t gewoon goed los van mijn netwerk )

vriendelijke groeten, Marjolijn  

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi  @Mkeij 

Technischer dan met mij wordt het niet. Odido biedt namelijk geen email dienst en de firewall in de Zyxel router is alleen voor inkomende packets.  Als je een email verstuurd naar 1 adres en dat lukt en daarna naar een ander email adres en die faalt,  dan wordt dat niet door de Odido router veroorzaakt.

Natuurlijk denken we graag met je mee, maar in mijn eerdere post stel ik wat verdiepende vragen. Kun je eerst beantwoorden? Want alleen roepen dat iemand zegt dat het de firewall is gaat je niet verder helpen. En dat is het zeker niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Mkeij Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Zoals @eric hierboven uitlegt, vermoed ik niet dat dit door onze firewall geblokkeerd wordt. Hoe dan ook, wil ik je graag helpen bij het vinden van een oplossing. 

Ontvang je ook een foutmelding? Zo ja, wil je mij laten weten wat dit is. 

Als ik het goed begrijp, kan je dus wel e-mails versturen/ontvangen als je niet verbonden bent met het Odido netwerk. Wil je eens proberen om het modem op de volgende wijze een herstart te geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet. Wellicht dat dit de oplossing is. 

Reageer