Skip to main content
Vraag

Primevest prijzen zijn opeens veel hoger

• September 30, 2026
  • 29 reacties
  • 202 Bekeken

Toon eerste reactie

29 reacties

• Auteur
  • is Prince of Content
  • October 3, 2026

​@Nick40 Als Odido eigen apparatuur heeft dan hoeven ze geen afspraken te maken met kpn over de snelheden...

rvk01
  • October 3, 2026

​@Nick40 Als Odido eigen apparatuur heeft dan hoeven ze geen afspraken te maken met kpn over de snelheden...

En dat is dus PON apparatuur die niet hoger gaat dan 1Gbps. Kan best zijn dat KPN geen uitbreiding toestaat in (inmiddels) 'hun' wijkcentrale. Of dat er geen ruimte is. Of dat KPN die ruimte voor zichzelf wil houden voor nieuwe aansluitingen (want overstappers willen zij immers ook op eigen apparatuur hebben).

Allemaal of of... Er zal wel een reden zijn waarom Odido geen multigig levert maar daar zal toch alleen iemand met kennis van die centrale en de afspraken met KPN uitsluitsel over moeten geven. 

​@Odido ​@Odido Follow-ups ?

Forum|alt.badge.img+2
  • October 3, 2026

Hoe denken jullie dat een Odido medewerker hier zomaar zulke informaties zoals afspraken met netwerkbeheerder en belichter bekend geven, zelfs hij het weet? Dit beslist de topmanagement van Odido, als deze informaties niet op Odido website of publicaties staan, mag niemand erover vertellen.

Hier iets om erover te speculeren, hieronder zijn de prijzen van Freedom internet op verschillende netwerken en belichter, dan weet men waarom Primevest goedkoper was als KPN. Bovendien was Primevest de partner van T-Mobile bij aanleggen van glasvezel, het was ook logisch dat bij wijkcentrale van Primevest T-Mobile zijn eigen hardware mag installeren. Immers, de belichter is glasoperator, dezelfde de ook ODF belicht.

Snelheid

Techniek

Netwerk

Belichter

Prijs per maand

1 Gbit/s

Glasvezel

Primevest

Fiber Operator

€ 53,- 

1 Gbit/s

Glasvezel

KPN

KPN

€ 69,-

1 Gbit/s

Glasvezel

Open Dutch Fiber

Fiber Operator

€ 53,-

• Auteur
  • is Prince of Content
  • October 5, 2026

Nou, vandaag toch maar "even" gebeld, bijna een uur lang aan de telefoon 4 verschillende mensen gesproken.

Lang verhaal kort:

- De prijzen online zijn hoog en kan maximaal 1Gbps afsluiten

- Als ik inlog kan ik elke snelheid  t/m 8Gbps kiezen voor de Odido eigen netwerk prijzen

Dat vond de persoon aan de telefoon ook gek. Maar die wilde een aanbod doen en krijgt mijn abonnement niet naar boven alleen een foutmelding. Uiteindelijk doorverbonden,  die zag niets geks, toen weer doorverbonden met sales en die kreeg (je verwacht het niet) een foutmelding.

Nu wordt er uitgezocht wat er fout gaat. Lijkt me voor Odido ook handig want op deze manier krijg je weinig nieuwe klanten op het primevest netwerk.