Skip to main content

Wij hebben sinds 2019 glasvezel, eerst via Re-Net en als provider Tweak. Al enige tijd is Re-Net opgegaan in Deltafiber en Tweak is overgenomen door Odido. Helaas bij de postcode check pakt deze de postcode en huisnummer niet voor glasvezel, in mijn hele straat niet, ik heb er een paar getest. 

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb een tijd geleden via de mail deze vraag ook gesteld, zou binnen 6 dagen antwoord ontvangen maar is inmiddels 10 dagen geleden.

Hallo @EGI 

DELTA Netwerk en RE-NET hebben in elkaar een samenwerkingspartner gevonden en de Joint Venture RENDO Fiber gevormd.

Odido levert glasvezel diensten over het netwerk van KPN, Delta, Open Dutch Fiber en Glaspoort.


Ja mooi maar mijn vraag is waarom onze postcodes niet worden herkend als deze worden ingevuld. Vast goed bedoelt maar ik heb niet zoveel aan je antwoord.


@EGI

Geeft de postcodecheck bij andere providers ook aan dat er geen adres gevonden kan worden?


Nee en ik heb nu ook glasvezel via Delta en voorheen jaren via Tweak totdat ze over gingen naar Odido. Ik kan overal terecht, Freedom, Solcon, Delta, Caiway enz. Alleen niet Odido en dat geldt dan voor de hele straat.


Alle providers getest via de website van Delta en overal helemaal prima behalve Odido. Beetje apart omdat ze ook Tweak hebben overgenomen en daar de klanten zaten die over konden gaan, ik heb daar een dik jaar geleden ook bericht van gekregen maar ik las dat veel mensen problemen ondervonden. Dus ik dacht: ik wacht wel ff een ronde totdat de boel wat meer voor elkaar is zeg maar.

Best bijzonder, vrienden van ons hebben nu Odido en komen van Tweak, wonen een dorp verder. Als ik hun postcode en huisnummer invoer dan zouden ze geen glasvezel kunnen hebben via Odido, postcode wordt niet herkend voor glasvezel. Ze hebben al een tijdje glasvezel via Odido. Apart.


Hi @EGI, ik check dit voor je! Zou je in jouw Community profiel jouw postcode en huisnummer willen plaatsen? En zou je in een ander vlak, bijvoorbeeld in alleen het huisnummer vlak, het adres van jouw vrienden willen plaatsen? Zet daarbij dat dit de gegevens van je vrienden zijn. Ik check dan graag wat ik hier aan de achterkant zie!


Hi @EGI, ik check dit voor je! Zou je in jouw Community profiel jouw postcode en huisnummer willen plaatsen? En zou je in een ander vlak, bijvoorbeeld in alleen het huisnummer vlak, het adres van jouw vrienden willen plaatsen? Zet daarbij dat dit de gegevens van je vrienden zijn. Ik check dan graag wat ik hier aan de achterkant zie!

Zeker, dat zal ik doen. Ik heb gisteren ook telefonisch geprobeerd om contact te krijgen, na 1 uur en 37 minuten heb ik het opgegeven, ik ben diverse keren doorverbonden en heel lang in de wacht gestaan.

Ik heb sws even wat testjes gedaan maar in geen van de dorpen om mij heen is glasvezel mogelijk bij Odido. En dat terwijl er velen bij Tweak zaten en we allemaal onder het Deltanetwerk zitten inmiddels. Maar ik zet het er in, komt goed en alvast erg bedankt!


Hi @EGI, ik check dit voor je! Zou je in jouw Community profiel jouw postcode en huisnummer willen plaatsen? En zou je in een ander vlak, bijvoorbeeld in alleen het huisnummer vlak, het adres van jouw vrienden willen plaatsen? Zet daarbij dat dit de gegevens van je vrienden zijn. Ik check dan graag wat ik hier aan de achterkant zie!

Ik heb postcode en huisnr in de track and trace vakje gezet van onze vrienden. Gisteren is bevestigd door de klantenservice dat zij idd klant zijn en glasvezel hebben van Odido en is ook geconstateerd dat postcode en huisnr bij invullen op de website een ander antwoord geeft, dat glasvezel niet mogelijk is. 


Hi @EGI, het is inderdaad niet mogelijk om op dit adres bij ons glasvezel te bestellen. Wel kun je bij Delta glasvezel aanvragen. 


Hi @EGI, het is inderdaad niet mogelijk om op dit adres bij ons glasvezel te bestellen. Wel kun je bij Delta glasvezel aanvragen. 

Hallo Tommie, 

Het was altijd wel mogelijk hoor, voorheen deed de postcode het wel. We konden ook van Tweak over. Heb je ook dat andere postcode en huisnr bekeken? Die kan volgens de website ook niet over maar heeft het wel. Ik had ook een aanbieding gehad van Odido vorig jaar toen ik nog bij Tweak zat en heb toen in eerste instantie wel een bestelling gedaan bij Odido. Dat is toch wel gek dan toch? Het hele dorp kan niet naar Odido. Ik ben nu bij Delta, ik kan ook wel naar Freedom, Kliksafe, Helden van nu, Glasnet, Multifiber, Online, Plinq, Solcon, Onvi, Multifiber enz. Alle providers die op het Deltanetwerk zitten net zoals Odido. 

Op 14-10-2023 heb ik ook van Odido een bevestiging gekregen voor mijn aanmelding voor glasvezel, die kan ik wel sturen hoor, geen probleem (klantnummer toen CUG14668). Uiteindelijk heb ik toen toch afgezegd en ben naar Delta gegaan vanuit Tweak.

Ik vind het prima verder maar weet wel dat jullie 3 dorpen die op het Delta Netwerk (Deltafiber) zitten nu buitensluiten. En zoals ik al zei, ik kon vorig jaar gewoon mijn postcode invoeren op de website en huisnummer en toen kon ik gewoon glasvezel bestellen (dat heb ik toen ook gedaan in eerste instantie).

Ik ben dus wel heel erg benieuwd hoe dit kan. Is er iets in jullie systeem niet in orde misschien? Volgens de website: https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/ leveren jullie als Odido en deze: https://www.odido.nl/internet-en-tv-diensten-odido-vanaf-vandaag-beschikbaar-op-glasvezel-delta-fiber. Dus ik snap het gewoon niet, net als die vrienden van ons die volgens de website niet bij jullie terecht kunnen maar toch wel hebben, en dat is gek toch? (zie hun postcode). Dit bericht verschijnt (net als bij mij): Glasvezel internet is (nog) niet beschikbaar op je adres. Gelukkig kun je wel Klik&Klaar Internet via ons 5G netwerk bestellen. Maar ze hebben gewoon glasvezel via Odido.

En al die klanten die van Tweak naar Odido konden, waar zijn die gebleven dan? Ik vind het heel bijzonder allemaal. Vind je het zelf ook niet apart? Ik kan de bevestiging van de bestelling bij Odido wel sturen, zeg maar waar ik deze heen kan sturen. Ik sluit alvast wel de printscreens bij.


Reageer