Skip to main content

Deze maand heb ik mijn 1000 mgbt snelheid naar 2000 mgbt snelheid getrokken om te proberen, een nieuwe t 56 modem werd mij toegestuurd, ik krijg 1850 1300 upload snelheid op een afstand van 5 6 meter van de modem, ik heb een wifi punt in de tuin op 10 meter van mijn kamer, mijn kamer is open er is geen belemmering, slechts 850 mgbt voor mij is dit onvoldoende.

Er kunnen fouten in mijn schrijven, mijn excuses, ik heb een klacht over de Zyxel WX5600 WiFi-punt, kan ik geen 2000 mgbt snelheid van dit apparaat, omdat de modem geeft me slechts 800 mgbt snelheid van dit apparaat. Ik kocht een Keenetic merk apparaat, ik maakte een vlan 300 verbinding, maar ik kreeg 900 mgbt snelheid van het apparaat, ik kocht een ander apparaat, dat apparaat wil odido iss gebruikersnaam en wachtwoord, kunt u mij deze geven en mijn contract loopt af op 9 januari, ik wil het verlengen voor 2 jaar, ik wil een 2000 mgbt snelheid pakket, de eerste 12 maanden 30 euro, de volgende 12 maanden 55 euro pakket

2Gbit/s is niet voor wifi, het is voor bedraad netwerk.

Weet je dit zeker? Wat staat hier?

Dat is volslagen onzin. Maar niet specifiek voor Odido. Kijk maar eens op de verpakking van een gemiddelde Asus or TP-Link consumentenrouter die wifi6 aankan.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-archer-ax55-1716886.html

TP-Link, 70 euro, claimt 3000mbit/s. Ook onzin.

https://www.tomsguide.com/computing/routers/tp-link-archer-ax55-review

Hij kan 5 meter naast de router 820mbps halen. 15 meter vanaf de router is dat amper 200mbps.

Als je snelle, en zeker betrouwbare snelle snelheden wilt, dan moet je een kabeltje hebben. Een 1000mbit/s netwerkkabel doet die snelheid ook gewoon, tenzij er een kabelbreuk is.

Dude, om eerlijk te zijn, ik verhoogde mijn snelheid van 1 Gbit / s naar 2Gbit / s door te vertrouwen op de snelheid kenmerken zie je op de foto van de wifi punt dat odido gaf me te huur, en er is geen obstakel tussen de modem en de wifi punt te kijken van het raam naar het raam, er is geen muur, zelfs niet een muur, er is 13 meter cat 7, kon ik niet de snelheid die ik wilde, kocht ik een laatste apparaat in verschillende apparaten 2.5 Gbit / s poort met cat 7 lan-kabel Ik wil verbinding maken met dit apparaat vlan 300 niet odido t 56 modem firmware slot in het geheime gedeelte van de gebruikersnaam en het wachtwoord, geef het maar aan mij, ik ben een hoge software engineer in de Microsoft-ontwikkeling deel, dit maakt me overstuur in een vrij land.

Ik weet ook niet waarom met wifi snelheden zo optimistische onzincijfers gegeven worden, hypothetische snelheden, verschillende frequenties bij elkaar optellen, etc, etc. Terwijl voor een bekabelde verbindingen den snelheden op de doos letterlijk gehaald worden. Maar dat is simpelweg hoe wifi werkt.

Het enige wat werkt met wifi is om reviews te lezen over wifi access points of routers, en daar (met de nuance van real-life testing) te lezen wat voor echte snelheden gehaald worden. En dat in combinatie met welke technieken (dus wifi 5 vs wifi 6, 2.4 vs 5GHz, 20Mhz vs 40 vs 80 MHz bandbreedte etc)

Overigens, cat7 is onzinkabel. Alles tot en met 2,5Gbit/s werkt vrolijk op cat5e. Natuurlijk is cat6 beter, want “waarom niet”, en het kost toch niks meer. Cat6a is nuttig, want je kan er 10Gbit/s over draaien. Maar Cat7 gebruikt niemand, in ieder geval niet in de zakelijke wereld. Voor 10Gbit/s is Cat6a voldoende, en als je sneller wilt dan kan je beter glasvezel gebruiken, niet koper.

En inderdaad, ik zou ook aanraden een eigen router te gebruiken, doe ik ook. Maar als je goeie wifi wilt, dan is het misschien beter om te focusen op betrouwbaar, goed verspreid wifi dat overal in je huis goed werkt, ook als veel apparaten tegelijk wifi gebruiken. Dat is een hele andere use case dan een apparaat dat puur gemaakt is om een enkel device zo snel mogelijk speedtest te laten doen, maar onbetrouwbaar en wisselturig wordt zodra er meerdere apparaten bezig zijn.

Reageer