Skip to main content

Gisteren op 15-08 had ik besloten om odido glasvezel te nemen en gebruik van de overstapservice te maken, maar helaas kreeg ik een paar uurtjes later te horen dat mijn aanvraag voor de Overstapservice is afgewezen. Er werd gezegd dat de gegevens die ik heb doorgegeven niet kloppen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige provider, ik was best zeker dat de gegevens klopten. Is de overstapaanvraag echt niet meer nog een keer te doen? Momenteel heb ik een abonnement bij Ziggo. Als ik het zelf moet opzeggen, hoe en wanneer moet ik dat dan doen? Mijn gewenste aansluitdatum was 16-09.

Hallo @XIALY 

Elke provider hanteert een opzegtermijn van een maand dus houd daar rekening mee. Heb je al een mail van Odido gekregen om een afspraak te maken met Guidion 

Zeg Ziggo bijvoorbeeld op wanneer je de afspraak maakt en plan de afspraak voor over 3-4 weken 

De datum waarop de monteur komt is de definitieve installatiedag.


Hallo @XIALY 

Elke provider hanteert een opzegtermijn van een maand dus houd daar rekening mee. Heb je al een mail van Odido gekregen om een afspraak te maken met Guidion 

Zeg Ziggo bijvoorbeeld op wanneer je de afspraak maakt en plan de afspraak voor over 3-4 weken 

De datum waarop de monteur komt is de definitieve installatiedag.

Ik heb nog geen mail gekregen om een afspraak te maken met Guidion, dus ik moet nu toch wachten totdat ik een mailtje krijgt om een afspraak kan maken? 

Dus dit moet ik toch doen als ik een mailtje krijgt, als eerst plannen welke dag de monteur komt, bijvoorbeeld 16-09. Zodra de afspraak is gemaakt, moet ik dan ziggo bellen en alvast zeggen dat ik mijn huidige abonnement wil stoppen? Misschien niet meteen na de afspraak maken, maar op bijvoorbeeld 20-08, hierdoor gaat mijn abonnement dan stoppen op 20-09. Met die extra dagen ben ik toch wat veiliger in het geval dat de installatie fout gaat.

En als laatst hoe lang duurt het normaalgesproken voor guidion om een mailtje te sturen?


@XIALY

Ja, het is beter om eerst te wachten op de mail en een afspraak te maken. De mail hoor je normaal kort na het bestellen te ontvangen. Wat is de status in je Odido account?

Met Ziggo nog een aantal dagen als back up is het inderdaad wat veiliger 🙂


@XIALY

Ja, het is beter om eerst te wachten op de mail en een afspraak te maken. De mail hoor je normaal kort na het bestellen te ontvangen. Wat is de status in je Odido account?

Met Ziggo nog een aantal dagen als back up is het inderdaad wat veiliger 🙂

Mijn bestelling zit nog in fase 1, het is nu op “We hebben je bestelling ontvangen”. Ik neem aan dat ik dan nog wel eventjes moet gaan wachten, maar is het echt niet mogelijk dat odido mijn ziggo abonnement opzegt?


@XIALY 

Daarvoor zul je het antwoord van een moderator even moeten afwachten. Het lijkt erop dat je bestelling ergens vastloopt.


@XIALY

Daarvoor zul je het antwoord van een moderator even moeten afwachten. Het lijkt erop dat je bestelling ergens vastloopt.

Oh ok, bedankt!


Reageer