Skip to main content

Ik overweeg de overstap van Ziggo naar T-Mobile voor TV en internet glasvezel. Daarvoor heb ik een paar vraagjes:
1 Ik wil 3 tv kastjes. Hoe zijn die met het netwerk verbonden? 1 Via UTP en de rest draadloos?
2 Worden de coax kabels nog gebruikt in de T-Mobile opstelling?
3 Heeft de T-mobile tv kast net als de Next box apps voor Netflix, Videoland enz?
4 Heeft de afstandsbediening ook een spraak bediening?
5 Is het nieuwe modem vergelijkbaar met die van Ziggo? Bridge of router mode? Kan je dat zelf aanpassen? Ik heb namelijk een flinke Asus router draaien waar een Synology NAS aan hangt. Kan ik daar problemen mee verwachten?

Ik kon de antwoorden op de vragen niet zo snel vinden, maar als er een link is waar alles wordt uitgelegd, dan zou ik die graag ontvangen. :-)

1) Tv kastjes zijn altijd met een kabel aangesloten. Er zijn wel wifi mesh systemen waar je op een satelliet station ook weer een ethernet kabel op aan kunt sluiten.

2) de kabel naar je huis is glasvezel of DSL (kpn telefoon stekker). In het huis gebruik je wifi en ethernet kabels. Coax komt dus niet meer terug.

3) Op het kastje zitten geen apps. Die draai je via een chromecast of direct op je smart tv.

4) er is geen spraakbediening.

5) bij een glasvezel aansluiting kun je jouw modem rechtstreeks aansluiten op de ONT van t-mobile. Er is namelijk geen modem meer en je stelt direct VLAN 300 in op je eigen router.


Bedankt voor je antwoorden. Stuk duidelijker nu. 👍


@Rvbilsen 

Als het tv kijken een belangrijk punt is zou ik niet over gaan naar T-Mobile.

De tv heeft een veel mindere kwaliteit. (Ik hoop nog op een oplossing)

Wat betreft de tv box kun je verder niks mee geen apps enz .

Ziggo en kpn schijnt wel een van de beste tv kwaliteit te hebben.

Bij de WK voetbal is het beeld hier zo slecht dat vrienden al zeggen wat een slecht beeld.

Bij kpn had ik nooit opmerkingen gehad.

 


Reageer