Skip to main content

Hoi!


Sinds 2021 heb ik het Basic Internetabonnement van 35,12 euro per maand voor 50 mbit/s. Een vriend van mij wees me erop dat een huidig abonnement voor 100 mbit/s de eerste 8 maanden 30,00 euro per maand kost en daarna ook 35,00. Het gaat dan over de overstapregeling. Wanneer ik mijn abonnement wil wijzigen (ik krijg dan immers meer voor hetzelfde maandbedrag), zie ik dat ik voor 100 mbit/s 45,00 euro moet betalen. Ik wil vanzelfsprekend graag gebruikmaken van de goedkopere optie (zeker omdat ik al bijna drie jaar dit abonnement heb), hoe kan ik dat in gang zetten? Voor de zekerheid: er hoeft dus verder niets geïnstalleerd te worden, we hebben al een modem en router. Het gaat enkel om een lager tarief.

 

Alvast hartelijk dank voor de hulp! 

Van harte welkom op onze Community en super leuk om te lezen dat je al zolang klant bent bij Odido, dank je wel! 😀

Ik wil ook graag dat je van de welkomstkorting kunt genieten. Echter geldt deze alleen voor nieuwe klanten. 

Bij een verlenging ga je sowieso een nieuw jaar contract aan. Je kunt er dus voor kiezen om jouw huidige abonnement op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen. Op die manier kun je gebruik maken van de korting. Houd er wel rekening mee dat de oude apparatuur terug moet worden gestuurd. Daarnaast krijg je een nieuw installatiepakket en moet er een monteur langs komen om dit te installeren. 

 Als je een nieuwe aanvraag doet, herkent het systeem het aansluitadres en ziet dan meteen een obstructie als jij al een bestaand abonnement op dat adres hebt; ongeacht of het DSL of Glas is. Dit is ingesteld om te voorkomen dat er niet zomaar een aanvraag kan worden gedaan op jouw adres. Spijtig genoeg komt het nogal eens voor dat er onbedoeld toch afsluiting van de originele lijn voorkomt omdat de order toch onverhoopt gepusht is. Dat willen we graag zoveel mogelijk voorkomen. Vandaar dat ons overstap-team erbovenop zit bij dubbele aanvragen op 1 adres! Als dan ook nog blijkt dat de persoonsgegevens overeenkomen, wordt een aanvraag vaak meteen afgewezen. 

Uiteraard is het echter gewoon mogelijk voor ons om de nieuwe aanvraag erdoorheen te pushen, dus dat wil ik graag voor je in orde maken - dan haal ik de obstructie eraf zodra de aanvraag net binnen is. Kun je mij toezeggen hoe laat je vandaag de nieuwe aanvraag indient online? Dan haal ik direct de obstructie eraf en kunnen we daarna, zodra de nieuwe plandatum bekend is, een einddatum op je huidige abonnement plaatsen, zodat je geen dubbele kosten hebt. Is dat een ideetje? 


Reageer