Skip to main content

Als ik een e-mail stuur aan een hotmail.com mailadres dan wordt deze geblokt en ik krijg een error melding met onderstaande tekst. T-mobile klantenservice al gebeld en die weten er geen raad mee en verwezen mij naar forum. 

This is the mail system at host smtp04.glasoperator.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below. For further assistance, please send mail to postmaster.

The mail system

<xxxxxxxxxx@hotmail.com>: host (ivm privacy heb ik bij de xxxxxx naam ontvanger verwijderd)

hotmail-com.olc.protection.outlook.comm104.47.55.161] said: 550 5.7.1

Unfortunately, messages from 37.143.82.179] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to

http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

pBN8NAM12FT005.eop-nam12.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL FROM command)

Hoi @petergoebel,

 

Welkom op de Community! Ik ga mijn best doen je hierbij te helpen. Allereerst heb ik wat vragen.

 

  1. Gebruik je ons @t-mobilethuis e-mailadres om je e-mail te versturen?
  2. Maakt het hierbij uit of je dit via de webmail of via outlook? Kun je proberen dit via webmail te doen? 

 

Het kan zijn dat een ip-adres geblockt wordt, omdat hiermee regels van hotmail overtreden zijn. Hier kunnen wij als provider niets aan doen. Je maakt gebruik van een dynamisch ip-adres. Dit kan dus op een willekeurig moment weer veranderen. 


@petergoebel en @Sander 

Op de MxToolbox ziet het er niet goed uit voor de SMTP04 server 37.143.82.179 .. de mailserver staat inderdaad op hun Blacklist

 

 


Hi @Pieter_B en @petergoebel

 

Ik ga op onderzoek uit!


Hoi @petergoebel

 

Speelt het probleem nog steeds of kun je nu wel de e-mails naar hotmailadressen sturen? 


Dit probleem bestaat nog steeds:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [mijn IP adres]
    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
    their network is on our block list (S3150).
 
eur.olc.protection.outlook.como104.47.17.161] said: 550 5.7.1
    Unfortunately, messages from amijn IP adres] weren't sent. Please contact
    your Internet service provider since part of their network is on our block
    list (S3150).

Dit probleem bestaat nog steeds:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [mijn IP adres]
    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
    their network is on our block list (S3150).
 
eur.olc.protection.outlook.como104.47.17.161] said: 550 5.7.1
    Unfortunately, messages from amijn IP adres] weren't sent. Please contact
    your Internet service provider since part of their network is on our block
    list (S3150).

 

Dit is al een (zeer) oud topic, het volgende topic is een stuk recenter en loopt nog steeds;

 


Ter aanvulling, wil ik ook graag verwijzen naar het volgende topic: 

Het is jammer genoeg een langlopend proces, dus ik verwacht niet op korte termijn een update. Maar alle updates die wij binnenkrijgen, die gaan wij in deze topics met jullie delen. Merci voor jullie geduld!


Ook hier komen de mailtjes naar een Microsoft mail server nog steeds terug. 


Goedemorgen @ejteip, sorry voor het ongemak! Heb je de poortinstellingen uit dit topic gecheckt? 

Indien het ook hiermee niet werkt, geef ik het graag door aan onze specialisten zodat er weer naar gekeken kan worden. Ik hoor graag van je!


Ik heb het idee dat het op de webmail wel werkt. 


@ejteip Hmm dat maakt het dan nog wat curieuzer, dat zou betekenen dat het dan niet direct aan de server ligt maar meer aan de manier waarop jouw uitgaande mail benaderd wordt. In dat geval, kan ik je jammer genoeg niet helpen want dan werkt het aan de T-Mobile kant zoals het hoort. Ik zal mijn ogen en oren uiteraard openhouden en indien ik tips voorbij zie komen, speel ik die meteen naar jou door!


Ik heb deze instellingen. 

 


 

 

Uitgaande e-mail (SMTP)

poort 587 en Versleutelingsmethode STARTTLS

Zet ook even een vinkje bij Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist

 

Inkomende E-Mail (POP/POP3);

poort 995 met versleutelingsmethode SSL/TLS.


Inkomende mail staat op imap. 


Inkomende mail staat op imap. 

Ah ja, foutje….

IMAP is server imap.t-mobilethuis.nl poort 993 met versleutelingsmethode SSL/TLS

 


Het helpt niet veel. Ik krijg nog steeds berichten die ik naar een Outlook of hotmail gebruiker verstuur terug. Met de melding dat het geblokt is. 

 


Hoi @ejteip ,

Ik zie dat je poort 25 hebt ingesteld bij de uitgaande mail, zou je willen kijken of een wijziging van deze poort naar bijvoorbeeld de tip van @Gerrit078 verschil biedt? 


Naar alle contacten kan ik een mail sturen. Alleen niet naar een Microsoft mail. Als de poort niet goed is, krijg ik toch alles terug? Of niet? 


Hoi @ejteip ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Na navraag is gebleken dat er voor enkele klanten inderdaad problemen kunnen ontstaat bij het verzenden van mails naar een hotmail.com of live.com account. Dit heeft te maken met een blokkade die ervoor zorgt dat dit gebeurt. We zijn hiervan op de hoogte en zijn hard bezig deze blokkade of blacklisting eraf te halen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! 


Naar alle contacten kan ik een mail sturen. Alleen niet naar een Microsoft mail. Als de poort niet goed is, krijg ik toch alles terug? Of niet? 


Dit probleem heeft helaas niks met poorten of e-mailinstellingen te maken. Microsoft heeft een IP-range van de mailserver(s) van T-mobiilethuis.nl op de blacklist gezet. Dat betekent dat alle mail van IP-adressen uit dat blok geweigerd wordt. Komt waarschijnlijk omdat iemand met een T-mobilethuis-account herhaaldelijk heeft zitten spammen. Daar hebben we nu dus allemaal last van. Ik al bijna drie maanden inmiddels….


Voor mijn contacten die een Microsoft account hebben gebruik ik zolang ProtonMail. Dat werkt prima. 


Ja ik Gmail, maar het blijft omslachtig en onhandig en is natuurlijk niet de bedoeling...

 


Ik kan al sinds 5 maanden geen mail naar Outlook en Hotmail adressen verzenden. Dat is erg lastig. 

Ik betaal wel iedere maand de factuur, maar het werkt nog steeds niet goed.


Is dit probleem al opgelost, wij kunnen namelijk ook geen e-mails naar Hotmail e.d. versturen. Wij krijgen de volgende melding.

...@outlook.com>: host    outlook-com.olc.protection.outlook.com[104.47.74.33] said: 550 5.7.1    Unfortunately, messages from [37.143.82.179] weren't sent. Please contact    your Internet service provider since part of their network is on our block    list (S3150). You can also refer your provider to    http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.    [BN8NAM04FT032.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL    FROM command)

Volgens mij wordt 37.143.82.179 geblocked door live.com. Valt het niet te regelen dat deze eraf gehaald wordt. Dit speelt al een tijdje en het begint wel vervelend te worden.


Ja die melding krijgen we dus allemaal. Waarschijnlijk wordt zelfs 37.143.82.* geblokkeerd. Het van zo'n blocklist afkrijgen is een onhandig en lang durend proces, maar je zou verwachten dat het een gerenommeerde provider als T-Mobile toch zou moeten lukken. Na het hoopvolle bericht van @boris 25 dagen geleden is het van die kant echter ook weer stil... 


Reageer