Skip to main content

Beste Odido,

Op dit moment maak ik gebruik van het Genexis FTU glasvezelkastje in mijn meterkast, waarin alleen de glasvezelkabel is aangesloten. Er is geen Genexis ONT geïntegreerd in dit kastje; de verbinding wordt afgehandeld door het compacte Huawei ONT-kastje. Dit werkt momenteel prima, en ik haal snelheden van 100 Mbit/s of meer, waar ik tevreden mee ben.

Ik wil echter graag mijn internetsnelheid verhogen naar 2 Gbit/s. Het huidige Huawei ONT dat ik gebruik, ondersteunt maximaal 1 Gbit/s, waardoor ik niet het volledige potentieel van een hogere snelheid kan benutten. Om deze upgrade mogelijk te maken, zou ik graag de Nokia ONT willen ontvangen, die wel geschikt is voor deze hogere snelheden.

Mijn vraag is of jullie dit voor mij kunnen regelen. Moet ik eerst mijn snelheid upgraden naar 2 Gbit/s, of kunnen jullie alvast de Nokia ONT leveren zodat ik de upgrade direct kan uitvoeren?

Ik hoor graag van jullie en dank jullie bij voorbaat voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Saeed

Hallo ​@Saeed064 

De Nokia ONT is niet voor op het KPN ODF netwerk, nadat je hebt gekozen voor 2 Gbps dan ontvang je een Huawei XGSPON ONT en eventueel een nieuwe router.

Dag ​@Waqqas 

Bedankt voor de snelle reactie en duidelijke uitleg. Het is goed om te horen dat ik bij een upgrade naar 2 Gbps de Huawei XGSPON ONT ontvang. Dit lijkt een prima oplossing.

Ik begrijp dat het Genexis FTU glasvezelkastje in dit geval blijft staan. Mijn voorkeur ging uit naar vervanging door de Nokia ONT, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is op het KPN ODF-netwerk. Zijn er misschien andere mogelijkheden om het huidige Genexis FTU glasvezelkastje te laten vervangen of zelfs te verwijderen, bijvoorbeeld als dat technisch haalbaar is?

Ook ben ik benieuwd welke nieuwe router ik zou ontvangen bij de upgrade. Op dit moment gebruik ik de Zyxel T-56. Kun je toelichten welke router eventueel ter vervanging wordt aangeboden?

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie!

@Saeed064 

De Genexis mediaconverter zit op het FTU geschoven, deze kan de monteur er eventueel afhalen.

Je krijgt dan geen nieuwe router.

@Saeed064 Hoi

Die Genexis blijft gewoon zitten.

Je GPON ONT wordt vervangen door een XGS-PON ONT.

Dit houdt in dat dezelfde glasvezel kabel gebruikt kan worden. (groene stekker)

Zie plaatje Huawei XGS-PON en GPON. (Glasvezel kastje)

Bij een nieuwe ONT zal er een registratie moeten plaatsvinden.

Dit zal waarschijnlijk door de monteur gedaan worden.

Uiteraard moet je bij een 2Gbit verbinding een nieuwe router krijgen die ook 2Gbit kan.

Je krijgt waarschijnlijk een Huawei XGS-PON ONT die op dezelfde manier wordt geplaatst.

Reageer