Skip to main content
Beantwoord

Oud modem / slecht internet en WiFi sinds de verandering van T-Mobile naar Odido

  • 18 June 2024
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Tijdje geleden een medewerkerster aan de telefoon gehad omtrent het uitvallen van mijn modem en na de reset doet hij het even en dan is ineens het internet weg na twee minuten weer terug, weer modem resetten en zo gaat het maar door.

Dit te hebben uitgelegd aan de medewerker en met verzoek om misschien is een ander modem op te sturen werd mij dit verteld, ik moet via de speedtest 5 dagen lang die test doen en dan screenshots van maken en dan een email sturen naar Odido en dan pas zouden ze die testen bekijken en bepalen hierop of ik een nieuw modem krijg.

Beetje raar als je hiervoor maandelijks betaald en ik moet dan jullie werk gaan uitvoeren terwijl jullie in het data center zelf alles in kunnen zien door het uit te lezen.

De medewerkester wilde niks weten van een nieuw modem opsturen en deed er alles aan om daar een antwoord op te geven, op aantal manieren gevraagd waarom niet en waarom ik die screenshots moet maken en waarom ze niet gewoon een modem opsturen, van te voren had zij mee gekeken en gezien dat er wat aan de hand was met de verbinding werd ook vaag en onduidelijk over gedaan. Ook even in de wacht gestaan omdat ze een meerdere moest vragen hoe dat precies zat allemaal want ze kon er gewoon geen antwoord opgeven, voor mij kwam het over alsof ze net pas was begonnen.

Toen vroeg ze me ook nog of ik tevreden was met de klant vriendelijkheid, ze was onbeschoft gaf nergens antwoord op en toen ik zei ik ga anders mijn contract wel opzeggen en opzoek naar een andere provider vertelde ze mij dan zal ik u wel doorverbinden zodat u geholpen word met opzeggen en toen werd er gewoon opgehangen.

 

Dus Odido hoe gaan we dit oplossen, of moet ik serieus dan maar naar een andere provider overstappen? of kunnen we eerste is kijken of dit op te lossen is met een nieuwere modem en dat jullie nog is in de server kast gaan kijken misschien een harde reset?

 

Graag verneem ik van jullie,

 

 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Welkom @Lee1984 binnen de community.

Krijg niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met ‘een oud modem’ , dus welk type modem hebben we het over?

Huidige moderne router/modems die in gebruik zijn binnen het Odido netwerk zijn, T50 of T54 of T56 of zelfs de T75.

Een ‘oud modem’ is voor mij een Vigor Draytek, maar die info krijgen we dus niet scherp.

Denk dat de moderators je graag willen helpen, maar we missen nogal wat details over welk ‘oude modem’ we het hebben.

T-50, ja en voor mij is een "oud modem" van chello wat in de schuur ligt, heb denk ik zelfs nog zo'n 56k ding ergens liggen.

Dit model T-50  is dan waarschijnlijk volgens jou begrippen denk ik niet "oud genoeg" om kapot te kunnen zijn en volgens hun begrippen ook niet, anders hadden ze wel een andere opgestuurd, maar zoals ik hier overal terug lees en ja dat klinkt sterk maar het is toch zo, sinds "De naams verandering" is er veel achteruit gegaan en zelf ook veel van gemerkt met name klantenservice, leuk die chatbot super persoonlijk ook. 

Reset etc eigenlijk alles al gedaan bekabeld aangesloten wifi maakt niks uit, internet valt weg sporadisch elke dag een paar keer, soms komt verbinding terug vaak niet modem even de stroom af en dan even wachten dan is die terug voor zolang het duurt en zelfde riddeltje aantal keer per dag.

Nou ben benieuwd wat de moderator mij nu kan vertellen omdat ik een T-50 modem heb.

 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Lee1984, bij een wegvallende verbinding kunnen er meerdere oorzaken zijn vandaar dat we je altijd eerst de verbinding laten testen zodat we zeker weten dat we gelijk de juiste stappen nemen. De T-50 is dan ook een modem wat nog goed moet werken op ons netwerk, maar ik wil je graag een Zyxel T-56 toesturen om te kijken of dit de problemen oplost. Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet terug te sturen maar kan je inleveren bij een milieupunt. 

Mocht de verbinding weg blijven vallen met het nieuwe modem, dan wil ik je vragen om de verbinding minimaal 3 dagen te testen en de momenten te noteren waarop het internet wegvalt. Dan kunnen we hier verder mee aan de slag voor je! 

Hi @Nora van Odido,

Dank je wel voor jou reactie en jou actie hierop. Hopelijk is het probleem dan opgelost, verder zal ik jullie op de hoogte houden zodra het nieuwe modem is aangesloten en een week of twee gedraaid heeft.

Thanks again @Nora van Odido

Reageer