Skip to main content

Hallo een vraagje ,  hoe bereken je de opzegvergoeding als je nou zal opzeggen. Ik wil graag weten hoe je berekend. 

@felua35 Goede vraag, ik leg het je graag uit! 

De afkoopsom wordt berekend door het abonnementsbedrag x het aantal resterende contractmaanden. In jouw geval is het abonnement op 01-12-2023 van start gegaan, je kunt dus opzeggen (met in achtneming van een maand opzegtermijn) per 01-12-2024. Indien je nu zou willen opzeggen betaal je 6 x het maandbedrag. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt? 


Okee en welke bedrag moet ik aan houden. Die van de actie en laaste vier maand die volledig bedrag. En gaat daar niet de helft af zoals bij mobiel ook is.  Gr Felua


Al met al komt het hier op neer: je hebt een jaarcontract, dus je betaalt voor een jaar.
Of de dienst geleverd wordt of niet maakt daarbij niet uit.
Odido komt uit onder hun deel van het contract (fatsoenlijk internet leveren), maar jij kunt niet uit onder jouw deel, en moet gewoon betalen.


Al met al komt het hier op neer: je hebt een jaarcontract, dus je betaalt voor een jaar.
Of de dienst geleverd wordt of niet maakt daarbij niet uit.
Odido komt uit onder hun deel van het contract (fatsoenlijk internet leveren), maar jij kunt niet uit onder jouw deel, en moet gewoon betalen.

Dat is nou net het probleem bij ons. Het internet geleverd door Odido loopt constant te kuren bij ons. In hoeverre is vroegtijdig contract ontbinding mogelijk? Mijn huishouden en ik zijn deze leverancier zat na maanden kurend internet. Mocht iemand hier tips voor hebben laat het me alsjeblieft weten. 


Hi @felua35, de rekensom bij ons is: Afkoopsom = resterende contractduur x maandelijkse kosten internet (laagste snelheid). We nemen de kortingsperiode hierin mee en je zult niet betalen voor extra diensten zoals TV of Vast Bellen. Ook rekenen we de kosten van de laagste snelheid op je adres. We vergoeden niet de helft van deze boete. Deze dien je zelf volledig te betalen.

@BasB_99 Dat is niet fijn! Officieel mag je opzeggen als wij concluderen er alles aan te hebben gedaan maar er geen oplossing blijkt. Dit moet dan intern binnen een speciaal team worden besproken, hier is een officieel verzoek voor nodig. Dit team checkt of er inderdaad alles aan is gedaan en we geen opties meer hebben. Ook heb je recht op een kosteloze annulering wanneer je 30 dagen volledig zonder verbinding hebt gezeten en wij het niet binnen deze periode hebben kunnen oplossen. Als er iets nodig is vanuit mij, laat het mij dan gerust weten. Ik ben er voor je!


Ik ben al in december mee bezig. En ik ben er helemaal klaar mee.  Wel drie keer monteur geweest en kom steeds niet verder.  En niemand wil bevestigen dat ik weg kan het is steeds we nemen in overweging.  En nog steeds problemen mee de tv kastje en de app en kan nog steeds niet met toon koppel. En ga zo maar door..  hoe lang willen jullie nog door gaan. Gr felua35


Al met al komt het hier op neer: je hebt een jaarcontract, dus je betaalt voor een jaar.
Of de dienst geleverd wordt of niet maakt daarbij niet uit.
Odido komt uit onder hun deel van het contract (fatsoenlijk internet leveren), maar jij kunt niet uit onder jouw deel, en moet gewoon betalen.

Dat is nou net het probleem bij ons. Het internet geleverd door Odido loopt constant te kuren bij ons. In hoeverre is vroegtijdig contract ontbinding mogelijk? Mijn huishouden en ik zijn deze leverancier zat na maanden kurend internet. Mocht iemand hier tips voor hebben laat het me alsjeblieft weten. 

Je moet odido in gebreke stellen voor het niet nakomen van de overeenkomst en ze een redelijke termijn gunnen om deze problemen te verhelpen. Gemiddeld genomen wordt voor de nakoming van een dienst twee tot vier weken gesteld (afhankelijk van het issue en of de partij kan aantonen om weer een andere partij nodig te hebben). Hierna kun je wanneer het probleem niet verholpen is de overeenkomst ontbinden op grond van wanprestatie en is er geen afkoopsom verschuldigd. De partij die in gebreke is kan daarna aansprakelijk gesteld worden voor schade voortvloeiende vanuit het niet nakomen van de overeenkomst.
Kortgezegd zal Odido je dan een afkoopsom moeten betalen.

Maar eerst stap 1: Stel Odido schriftelijk in gebreke wegens het in verzuim zijn door het niet correct uitvoeren van de gesloten overeenkomst en geef ze een finale termijn om tot een volledige oplossing te komen.


Al met al komt het hier op neer: je hebt een jaarcontract, dus je betaalt voor een jaar.
Of de dienst geleverd wordt of niet maakt daarbij niet uit.
Odido komt uit onder hun deel van het contract (fatsoenlijk internet leveren), maar jij kunt niet uit onder jouw deel, en moet gewoon betalen.

Dat is nou net het probleem bij ons. Het internet geleverd door Odido loopt constant te kuren bij ons. In hoeverre is vroegtijdig contract ontbinding mogelijk? Mijn huishouden en ik zijn deze leverancier zat na maanden kurend internet. Mocht iemand hier tips voor hebben laat het me alsjeblieft weten. 

Je moet odido in gebreke stellen voor het niet nakomen van de overeenkomst en ze een redelijke termijn gunnen om deze problemen te verhelpen. Gemiddeld genomen wordt voor de nakoming van een dienst twee tot vier weken gesteld (afhankelijk van het issue en of de partij kan aantonen om weer een andere partij nodig te hebben). Hierna kun je wanneer het probleem niet verholpen is de overeenkomst ontbinden op grond van wanprestatie en is er geen afkoopsom verschuldigd. De partij die in gebreke is kan daarna aansprakelijk gesteld worden voor schade voortvloeiende vanuit het niet nakomen van de overeenkomst.
Kortgezegd zal Odido je dan een afkoopsom moeten betalen.

Maar eerst stap 1: Stel Odido schriftelijk in gebreke wegens het in verzuim zijn door het niet correct uitvoeren van de gesloten overeenkomst en geef ze een finale termijn om tot een volledige oplossing te komen.

Hartelijk bedankt, voor de uitleg! 


Precies ! Geef ze 2 weken de tijd om de problemen op te lossen. Lukt dat niet dan is Odido in verzuim en hoef je je van de opzegtermijn helemaal niets meer aan te trekken. Je ontbindt dan (eenzijdig) de overeenkomst op grond van wanprestatie. Ik wacht zelf al 6 weken op een oplossing met slechte tv kwalitiet en heb Odido eerder al 2 weken gegeven om met een oplossing te komen. Zij hebben niets gedaan dus zijn ze in verzuim. Dat verzuim is voldoende om een beroep te doen op wanprestatie. 


Precies ! Geef ze 2 weken de tijd om de problemen op te lossen. Lukt dat niet dan is Odido in verzuim en hoef je je van de opzegtermijn helemaal niets meer aan te trekken. Je ontbindt dan (eenzijdig) de overeenkomst op grond van wanprestatie. Ik wacht zelf al 6 weken op een oplossing met slechte tv kwalitiet en heb Odido eerder al 2 weken gegeven om met een oplossing te komen. Zij hebben niets gedaan dus zijn ze in verzuim. Dat verzuim is voldoende om een beroep te doen op wanprestatie. 

Vergeet daarbij dus niet om de in verzuim zijnde partij formeel in gebreke te stellen en een redelijke termijn te geven om het verzuim op te heffen. Alleen in verzuim zijn is niet voldoende, er moet in een in gebreke stelling bij met de finale termijn.

Wordt het dan in die termijn niet opgelost (of kan de partij aantonen dat de termijn niet redelijk is en hebben ze dat binnen die termijn aangetoond, ze moeten dan wel een termijn kunnen aangeven waarbinnen de problemen verholpen zijn) dan mag je ontbinden.

Heel belangrijk: Stuur een bericht met u bent in verzuim wegens (beschrijf problemen) en ik stel u middels dit schrijven in gebreke. U heeft tot tien dagen na dagtekening (zijn altijd werkdagen vandaar 10 = 14) om dit verzuim te doen opheffen, doet u dit niet dan ontbind ik de overeenkomst wegens wanprestatie aan uw zijde per de datum het verzuim opgeheven diende te zijn.

Indien de partij het daar niet mee eens is laten ze wel van zich horen maar moeten ze ook een goede oplossing aandragen. Je kunt natuurlijk niet zomaar niet leveren en dan verwachten dat de andere partij maar braaf betaald terwijl die zonder dienst zit.


Reageer