Skip to main content

Ik wil graag kostenloos mijn glasvezel internet + TV abonnement opzeggen ivm aanstaande verhuizing, rekening houdende met 1 maand opzegtermijn. Op het nieuwe adres is alleen vdsl beschikbaar,  download 100 Mbps (200Mbps via KPN). Nu heb ik xgspon 2 Gbps. Vdsl is geen vergelijkbaar alternatief voor mij. Kan ik mijn abonnement kostenloos opzeggen, zonder boete resterende maanden ?,  en wat hebben jullie (Odido) daarvoor nodig (nieuw huurcontract woning?)

Mvrgr,

Ed

Hallo @eddygoforit 

Omdat Odido beschikbaar is op het nieuwe adres en je bent nog niet contractvrij, zal opzeggen niet kosteloos zijn volgens mij..

Volgens mij moet opzeggen toch boetevrij mogelijk zijn, Odido kan het huidige glasvezelabonnement , met snelheid immers niet leveren/voortzetten op mijn nieuw adres. vdsl is niet vergelijkbaar met xgspon. Ik hoef volgens mij ook geen nieuw jaarcontract (vdsl) aan te gaan op het nieuwe adres.

@eddygoforit 

Ik lees hier wel wat over het controleren of het gewenste pakket beschikbaar is op je adres, wacht de reactie van een moderator even af.

@Waqqas 

Dankje voor de info, ik wacht inderdaad de reactie van een moderator af.

Hey @eddygoforit, welkom op onze Community!

Omdat wij niet kunnen bieden wat je gewend bent mag je inderdaad kosteloos opzeggen. Je zit ook inderdaad wel vast aan 1 maand opzegtermijn. Heb je toevallig een specifieke datum in gedachten wanneer je het wilt opzeggen? Dan zal ik dat voor je regelen!

Hallo @Tommie van Odido , wat mij betreft mag het per vandaag worden opgezegd, rekening houdende met de opzegtermijn van 1mnd. Ik ga namelijk eind november verhuizen. Als u nog gegevens van mij nodig heeft dan hoor ik dat graag.

Hoi @eddygoforit, ik zie dat je nog binnen je contract zit. Om een abonnement binnen jaarcontract te beëindigen hebben we een verhuisbewijs nodig. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren we ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen). Kan je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Ook kan je meer informatie over verhuizen vinden op onze community: https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340. Succes met de verhuizing! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Lukte mij niet om via een privé bericht het verhuisbewijs te uploaden. Heb het via Facebook gedaan, hoop dat ze het daar oppakken.

Hi @eddygoforit, dat is ook prima! Hier komen we altijd zo snel mogelijk bij je terug. Dank voor de moeite. Laat het hier vooral weten als het is afgerond!

Hallo @Cheyenne van Odido,

Contract is opgezegd per 12-11, met een maand opzegtermijn via Facebook. Dankjewel iedereen die geholpen heeft.

Reageer