Skip to main content
Beantwoord

opzeggen alles in 1

• July 15, 2025
  • 23 reacties
  • 156 Bekeken

• is een Master Poster

Goedemiddag,

vraag ik ga jullie verlaten.. nu heb ik een vraag nu zie ik dat mijn vast bellen wordt uit gezet op 6 augustus klopt dit? En stopt het abonnement dan ook bij jullie en kan ik dan niet meer bellen en wordt me nummer dan vrijgegeven aan me andere aanbieder? 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Dankjewel ​@Ida12! Ik zie meteen dat je de opzegging via de Overstapservice hebt geregeld. Dit betekent dat wij nog wachten op het signaal van Ziggo. Zij dienen de opzegging te regelen. De opzegging van Vast Bellen heb je waarschijnlijk eerder of apart geregeld, maar deze zal worden meegenomen in de opzegging die Ziggo regelt. Zo kunnen zij het nummer van ons overnemen!

23 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ida12, wat jammer dat je weggaat! Natuurlijk check ik hoe het staat met de opzegging van je abonnement en Vast Bellen. Je nummer staat na de opzegging vrij voor een andere provider om over te nemen. De periode hiervoor staat vaak tussen de 2 á 3 maanden. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen zetten? Laat 't weten wanneer het zover is, dan ga ik zo snel mogelijk aan de slag!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 16, 2025

Hi ​@Ida12, wat jammer dat je weggaat! Natuurlijk check ik hoe het staat met de opzegging van je abonnement en Vast Bellen. Je nummer staat na de opzegging vrij voor een andere provider om over te nemen. De periode hiervoor staat vaak tussen de 2 á 3 maanden. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen zetten? Laat 't weten wanneer het zover is, dan ga ik zo snel mogelijk aan de slag!

Ik heb het in het in me profiel gezet 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Dankjewel ​@Ida12! Ik zie meteen dat je de opzegging via de Overstapservice hebt geregeld. Dit betekent dat wij nog wachten op het signaal van Ziggo. Zij dienen de opzegging te regelen. De opzegging van Vast Bellen heb je waarschijnlijk eerder of apart geregeld, maar deze zal worden meegenomen in de opzegging die Ziggo regelt. Zo kunnen zij het nummer van ons overnemen!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 17, 2025

Ze hebben alles door gegeven aan ziggo ook het vast bellen.

maar in mijn account staat dat het 6 augustus wordt opgezegd en terwijl Ziggo’s zegt dat we pas op de 18e naar hun kunnen.

maar wanneer kan ik nu overstappen naar hun? 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 18, 2025

Hi ​@Ida12 ik begrijp dat dit voor verwarring kan zorgen, ik leg het graag aan je uit! Wat je in jouw Mijn Odido account ziet staan gaat niet over de opzegging van het gehele abonnement. Dit gaat namelijk alleen over de opzegging van Vast Bellen. Heb je nummerbehoud aangevraagd tijdens de Overstapservice? Dan wordt jouw telefoonnummer gewoon overgezet naar Ziggo toe. Het abonnement zelf wordt echt pas stopgezet op de datum waarop je naar Ziggo gaat overstappen. De eerst mogelijke overstapdatum die Ziggo aan ons heeft doorgegeven is inderdaad 18 augustus. Dit houdt in dat je tot en met 17 augustus zorgeloos van ons abonnement gebruik kan maken. Op 18 augustus wordt ons abonnement stopgezet en zal het abonnement bij Ziggo van start gaan. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Hi ​@Ida12 ik begrijp dat dit voor verwarring kan zorgen, ik leg het graag aan je uit! Wat je in jouw Mijn Odido account ziet staan gaat niet over de opzegging van het gehele abonnement. Dit gaat namelijk alleen over de opzegging van Vast Bellen. Heb je nummerbehoud aangevraagd tijdens de Overstapservice? Dan wordt jouw telefoonnummer gewoon overgezet naar Ziggo toe. Het abonnement zelf wordt echt pas stopgezet op de datum waarop je naar Ziggo gaat overstappen. De eerst mogelijke overstapdatum die Ziggo aan ons heeft doorgegeven is inderdaad 18 augustus. Dit houdt in dat je tot en met 17 augustus zorgeloos van ons abonnement gebruik kan maken. Op 18 augustus wordt ons abonnement stopgezet en zal het abonnement bij Ziggo van start gaan. 

Beste Nora.

bedankt voor je bericht wordt de telefonie ook stop gezet de 18e?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 19, 2025

Hi ​@Ida12, telefonie wordt al eerder stopgezet, namelijk al op 6 augustus. Deze datum hebben wij van Ziggo doorgekregen. Ik zie dat er ook nummerbehoud aangevraagd is, je kan daarom het beste bij Ziggo controleren per welke datum het Vast Bellen bij hun ingaat en met welke reden zij hebben aangegeven dat het Vast Bellen op 6 augustus stopgezet moet worden. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 19, 2025

Hi ​@Ida12, telefonie wordt al eerder stopgezet, namelijk al op 6 augustus. Deze datum hebben wij van Ziggo doorgekregen. Ik zie dat er ook nummerbehoud aangevraagd is, je kan daarom het beste bij Ziggo controleren per welke datum het Vast Bellen bij hun ingaat en met welke reden zij hebben aangegeven dat het Vast Bellen op 6 augustus stopgezet moet worden. 

Beste Nora.

aan wie ligt het nu? Dit zegt Ziggo nu dat het bij jullie ligt. Ik wil dat dit wordt uitgezocht want jullie geven 18e aan bij hun terwijl ik de 6e al wordt afgesloten bij jullie van telefonie terwijl ziggo de overstap regelt er gaat ergens iets fout hierbij de afbeelding 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 19, 2025

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 19, 2025

Ziggo zegt dat ze alles in 1 keer hebben aangevraagd voor de overstap en zij snappen niet dat jullie het al per 6 augustus stop gaan zetten. Ze kunnen het ook niet wijzigen zeggen ze omdat hun de datum van jullie kant hebben gekregen ik ben erg gefrustreerd want ergens gaat het fout bij welke partij…. Ik kom er niet met jullie uit en met ziggo niet uit. Kunnen jullie ook niet met ziggo bellen? Want Ziggo’s geeft aan dat ze jullie niet kunnen bellen hierover 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 21, 2025

Hi ​@Ida12, ontzettend bedankt voor de verduidelijking! Omdat de aanvraag vanuit de andere provider komt, kan ik niet handmatig wijzigingen voor je doen. Wel zie ik dat 6 augustus de eerste mogelijkheid zou zijn dat het bellen stopgezet zou kunnen worden. Ik vermoed dat om deze reden deze datum erin staat. Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar onze technische dienst, om te kijken of wij deze datum voor je aan kunnen passen of dat het op een andere manier geregeld moet worden. Zodra zij dit voor je hebben opgepakt, krijg je hier bericht van! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 21, 2025

Hi ​@Ida12, ontzettend bedankt voor de verduidelijking! Omdat de aanvraag vanuit de andere provider komt, kan ik niet handmatig wijzigingen voor je doen. Wel zie ik dat 6 augustus de eerste mogelijkheid zou zijn dat het bellen stopgezet zou kunnen worden. Ik vermoed dat om deze reden deze datum erin staat. Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar onze technische dienst, om te kijken of wij deze datum voor je aan kunnen passen of dat het op een andere manier geregeld moet worden. Zodra zij dit voor je hebben opgepakt, krijg je hier bericht van! 

Goedemiddag Nora,

bedankt hopelijk kunnen jullie iets in betekenen…

ziggo stuurt ook niet eerder het pakket op aangezien ze de aansluitdatum hanteren 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Top ​@Ida12, mijn collega's zijn er nog mee bezig. We houden je op de hoogte, zodra we meer weten. Ik vermoed dat dit in de loop van deze week zal zijn. Bedankt voor je geduld!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 22, 2025

Top ​@Ida12, mijn collega's zijn er nog mee bezig. We houden je op de hoogte, zodra we meer weten. Ik vermoed dat dit in de loop van deze week zal zijn. Bedankt voor je geduld!

Hoi Cheyenne 

bedankt voor je bericht! Dan wacht we dit af hopelijk kunnen ze wat anders moet ziggo hem annuleren en moet ik handmatig de opzegging bij jullie doen zeggen ze en dan kan hun abonnement eerder ingaan maar dan zit ik met dubbele kosten… hopelijk kunnen jullie iets betekenen 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ida12, we hebben inmiddels antwoord! De datum kan niet worden gewijzigd omdat de portering naar Ziggo al loopt. Mijn collega's geven inderdaad aan dat je dit met Ziggo dient te overleggen, mogelijk kunnen zij dit nog aanpassen. Mochten er onverhoopt dubbele kosten komen, kunnen we hier achteraf altijd een blik op werpen!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 23, 2025

Hi ​@Ida12, we hebben inmiddels antwoord! De datum kan niet worden gewijzigd omdat de portering naar Ziggo al loopt. Mijn collega's geven inderdaad aan dat je dit met Ziggo dient te overleggen, mogelijk kunnen zij dit nog aanpassen. Mochten er onverhoopt dubbele kosten komen, kunnen we hier achteraf altijd een blik op werpen!

Ziggo gaat kijken wat voor oplossing ze kunnen bieden. Mocht er extra kosten komen laat ik het jullie weten 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 25, 2025

Goedemiddag,

zojuist ziggo gesproken en die hebben alles uitgezocht waar het fout is. Maar die geven aan dat alles correct is doorgegeven en als ziggo het seintje geeft dat alles geïnstalleerd is dan mogen jullie pas de telefonie stopzetten en dat is pas de 18e ze zeiden dat het ergens bij jullie de fout ligt dat de 6e staat en hun geven aan dat jullie die nummer dan vrij geven op de 6e.  Maar even voor de bevestiging gaat de nummer nu echt uit op de 6e zodat ik niet meer kan bellen of blijft die actief tot de 18e? 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ida12, super bedankt voor deze update! Ik ga het weer aan onze kant controleren. Tot snel!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 28, 2025

Hi ​@Ida12, super bedankt voor deze update! Ik ga het weer aan onze kant controleren. Tot snel!

Goedemiddag, 

bedankt als jullie dat aan jullie kant willen uitzoeken dan hoor ik het graag en wil graag weten of het echt wordt afgesloten bij jullie op de 6e aangezien ik dat moet doorgeven aan ziggo zodat ze op tijd het pakket kunnen opsturen 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 29, 2025

@Ida12 Tuurlijk, met alle liefde natuurlijk! 

Ik heb direct gekeken of er al meer bekend is. In de notitie van mijn collega lees ik echter dat het voor ons niet mogelijk is om de nummerportering te verplaatsen naar 18 augustus. Mijn collega geeft aan dat dit echt bij de nieuwe provider ligt. Wellicht dat je hierover nog eens contact op kan nemen met Ziggo.

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om je te helpen!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ida12, we hebben toch nog wat meer informatie ingewonnen. Op 06-08-2025 staat de verwijdering van je Vast Bellen abonnement, maar dit betekent eigenlijk alleen dat het nummer vanaf dan kan worden overgenomen door Ziggo. Mocht je nummer vanaf 06-08-2025 niet meer werken, is het door Ziggo al overgenomen. Mocht dit het geval zijn, laat het dan weten dan kan ik checken of het mogelijk is de lijn toch beschikbaar te maken tot je overstapt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 31, 2025

Hi ​@Ida12, we hebben toch nog wat meer informatie ingewonnen. Op 06-08-2025 staat de verwijdering van je Vast Bellen abonnement, maar dit betekent eigenlijk alleen dat het nummer vanaf dan kan worden overgenomen door Ziggo. Mocht je nummer vanaf 06-08-2025 niet meer werken, is het door Ziggo al overgenomen. Mocht dit het geval zijn, laat het dan weten dan kan ik checken of het mogelijk is de lijn toch beschikbaar te maken tot je overstapt!

Goedemiddag, daar beroep ziggo zich ook steeds op maar dan is het zeer onduidelijk voor de klant omdat jullie aangaven dat het stopt op 6 augustus. En de rest pas na 18e 

ziggo zegt dat het pas de 18e allemaal inging ook vast bellen pas beschikbaar was.  Maar waarom kan ziggo pas alles de 18e overnemen en vast bellen wel op 6 augustus? Waar ligt dat aan? 

en tweede punt waarom wisten jullie dit niet eerder terwijl jullie alles hebben uitgezocht? Misschien leerervaring voor de volgende keer naar de klanten toe en niet 2 weken in de stress laten zitten hiermee 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ida12, ik wil je niet steeds doorverwijzen maar dit is echt een vraag voor Ziggo. Ziggo bepaalt via de Overstapservice wanneer ze starten. Het nummer wordt op deze manier eerder vrijgemaakt. Wie weet kan Ziggo eerder installeren en zo het nummer overnemen. Ziggo zegt ons vervolgens op, hier hoef jij niets voor te regelen verder!

Bedankt voor je feedback, zeker terecht. Ik neem het mee!