Skip to main content

(oplossing) waarom krijgen aleen 1 van mijn apparaten 2/8 gigabit? op mijn zyxel 56/75

• 9 februari 2025
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

hallo totaale slimme kind hier

Als je een abonnement hebt voor 2 Gbps of 8 Gbps, dan is deze oplossing voor jou!

De Zyxel T56

Merk je dat LAN1 alleen 2.5 Gbps ondersteunt? Ik heb de oplossing!

Stap 1: Koop de juiste switch die geschikt is voor jou. Een goede keuze is de Flex Mini 2.5G Switch van Ubiquiti (te koop bij de Ubiquiti Store Europe).
Stap 2: Verwijder alle kabels uit de poorten, behalve de kabels in de blauwe en groene poorten.
Stap 3: Gebruik een zo kort mogelijke kabel en verbind de blauwe poort met LAN1 en de internetpoort van de switch (als er geen internetpoort is, gebruik dan een van de andere poorten).
Stap 4: Zet de switch en router aan, en je bent klaar! Verbind al je apparaten met de switch en gebruik de poorten op de router niet.
Vergeet niet om Cat 6 of hoger te gebruiken 

De T75

Kijk, jij bent echt cool! Jij bent waarschijnlijk de enige in de buurt die 8 Gbps heeft. Een bestand van 1 TB zal je in 1000 seconden kunnen downloaden. Dat is super!
Maar er is een probleem... 1 poort ondersteunt 10 Gbps, maar de rest van de poorten ondersteunt maar 1 Gbps. Dat is niet waar je voor hebt betaald!
Dus, wat is de oplossing? Een switch!
Ik raad de TP-Link TL-SX1008 aan (te koop bij Azerty.nl).

Stap 1: Verwijder alle kabels uit de gele poorten, behalve de kabels in de grijze en blauwe poorten.
Stap 2: Gebruik een Cat 6-kabel en zorg ervoor dat deze zo kort mogelijk is.
Stap 3: Verbind de Cat 6-kabel met de poort die 10 Gbps ondersteunt (de ijzeren poort).
Stap 4: Verbind de andere kant van de kabel met de switch (gebruik de internetpoort als die beschikbaar is, anders een andere poort op de switch).
Stap 5: Verbind de apparaten die voorheen in de gele poorten van de router zaten met de poorten van de switch.
Stap 6: Zet de switch en router aan, en je bent klaar!
Verbind alle apparaten met de switch, niet met de poorten op de router.

Uitgelichte reactie

10 februari 2025

Switch Flex Mini 2.5G - Ubiquiti Store Europe

TP-Link TL-SX1008 V1 | Voor 23.00u, morgen thuis! | Azerty.nl

ik kan niet de reactie editeeren

2 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 9 februari 2025

ik heb bijna 45 minten hier in gedaan met liefte

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 10 februari 2025

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen