[16-05-2023/20:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Eindhoven. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
Bedankt voor jullie meldingen. Het lijkt erop dat een groot deel van de verbindingen weer rustig aan online komt. Voor de overige aansluitingen zijn we nog druk bezig.
We zien steeds meer aansluitingen weer groen licht geven. Langzamerhand komt iedereen online. Mocht je nog problemen hebben, probeer het modem en de Media Converter twintig seconden stroomloos te houden.
UPDATE: het bleek te gaan om een stroomstoring bij leverancier Enexis. Enexis is nu alles aan het herstellen waardoor iedereen online komt. Bedankt voor jullie geduld!
@tulimbra De lijnmeting laat geen afwijkende zaken zien, ik denk dat jouw aansluiting zo nog online komt zodra de converter het nodige, digitale zetje in de rug gekregen heeft. Heb je modem en converter al opnieuw opgestart en stroomloos gehouden?
Hmm het kan zijn dat de converter een te lage demping heeft waardoor de boel niet online wil komen. Ik maak een monteursticket aan want vermoed dat de Rx (ontvanger) niet goed uitslaat en hierdoor kun je geen verbinding maken. Sorry voor het ongemak! Je ontvangt zo een afspraaktool per sms en e-mail. Daarmee kun je een afspraak inplannen zodat het thuis hersteld wordt.
internet is vanmorgen nog steeds niet terug. nog steeds rood lampje mediaconverter. Help alstublieft! Ik heb vele malen opnieuw opgestart. Het werkt niet
Hoi @tulimbra, ik was erg blij verrast om te zien dat je inmiddels weer helemaal online en bereikbaar bent, en dat zonder tussenkomst van een monteur! Zou je de magische truc die je hebt uitgevoerd in dit topic kunnen delen? Hopelijk hebben @Kadirr en @Chloesiva vervolgens ook weer een werkende verbinding met jouw tips!
Hi @Kadirr, goed dat je meldt dat het probleem nog aanhoudt! Zou je het volgende kunnen proberen:
Haal zowel de witte Huawei Media Converter als het modem van het stroom.
Sluit na 30 seconden eerst de witte Huawei Media Converter weer aan.
Na nogmaals 30 seconden kan je ook weer het modem aansluiten.
Mocht dit niet werken, zou je dan een foto kunnen delen van de aansluiting? Hoe vaak per seconde knippert het LOS en PON lampje op de witte Huawei Media Converter? Met deze informatie kan ik snel de juiste vervolgstappen voor je nemen zodat dit zo snel mogelijk opgelost voor je wordt!
Hoi @Chloesiva, omdat je aangeeft dat je de Media Converter al van het stroom hebt gehaald verwacht ik dat het bovenstaande stappenplan minder voor je zal doen. Echter, omdat @tulimbra zonder tussenkomst van een monteur weer een werkende verbinding heeft heb ik er goede hoop in dat je snel zelf je verbinding aan de praat kan krijgen. Deel daarom ook gerust een foto van je set-up! In ieder geval zal ik een monteur jouw kant op sturen, je ontvangt snel contact van Guidion voor een afspraak. Ik ga hier voor je achteraan!
Hoi @tulimbra, ik was erg blij verrast om te zien dat je inmiddels weer helemaal online en bereikbaar bent, en dat zonder tussenkomst van een monteur! Zou je de magische truc die je hebt uitgevoerd in dit topic kunnen delen? Hopelijk hebben @Kadirr en @Chloesiva vervolgens ook weer een werkende verbinding met jouw tips!
Hi @Kadirr, goed dat je meldt dat het probleem nog aanhoudt! Zou je het volgende kunnen proberen:
Haal zowel de witte Huawei Media Converter als het modem van het stroom.
Sluit na 30 seconden eerst de witte Huawei Media Converter weer aan.
Na nogmaals 30 seconden kan je ook weer het modem aansluiten.
Mocht dit niet werken, zou je dan een foto kunnen delen van de aansluiting? Hoe vaak per seconde knippert het LOS en PON lampje op de witte Huawei Media Converter? Met deze informatie kan ik snel de juiste vervolgstappen voor je nemen zodat dit zo snel mogelijk opgelost voor je wordt!
Hoi alle stappen gevolgd maar weer een rood lampje op de wereldbol
Cal schreef:
Hoi @Chloesiva, omdat je aangeeft dat je de Media Converter al van het stroom hebt gehaald verwacht ik dat het bovenstaande stappenplan minder voor je zal doen. Echter, omdat @tulimbra zonder tussenkomst van een monteur weer een werkende verbinding heeft heb ik er goede hoop in dat je snel zelf je verbinding aan de praat kan krijgen. Deel daarom ook gerust een foto van je set-up! In ieder geval zal ik een monteur jouw kant op sturen, je ontvangt snel contact van Guidion voor een afspraak. Ik ga hier voor je achteraan!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.