Skip to main content

We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update 11:10: Er is een storing bij AMS-IX en daar is het nog in onderzoek. Er is contact tussen Odido en AMS-IX.


Update 11:25: Er is een defecte router gevonden bij AMS- IX. Ze gaan de router om 11:30 isoleren en aansluitingen vervangen. Bedankt voor jullie geduld.
 

Update 12:05: AMS-IX bevestigd dat defecte router is geÏsoleerd, verkeer is daarmee omgeleid en problemen zouden opgelost moeten zijn.

 

Update 12:25: nog geen definitieve bevestiging ontvangen, storing blijft dus nog even open.

Update 13:00: AMS-IX heeft bericht dat storing is verholpen. 

Any update?


> Er is een defecte router gevonden bij AMS- IX. Ze gaan de router om 11:30 isoleren en aansluitingen vervangen. Bedankt voor jullie geduld.

Interesting, do you guys have infrastructure redundancy or you went all the way down to discard proper engineering approach to save on costs?


> Er is een defecte router gevonden bij AMS- IX. Ze gaan de router om 11:30 isoleren en aansluitingen vervangen. Bedankt voor jullie geduld.

Interesting, do you guys have infrastructure redundancy or you went all the way down to discard proper engineering approach to save on costs?

Some websites or servers are only connected to AMS-IX. This can be the reason why customers can experience issues in the reachability of those websites. Websites that have redundancy are not affected, but it can be possible that customers of Odido (and all the other internet providers) still encounter issues and that's probably the reason why Odido created this announcement. My internet connection of Odido didn't had any downtime, so Odido does definitely have a redundancy for their services.


> Er is een defecte router gevonden bij AMS- IX. Ze gaan de router om 11:30 isoleren en aansluitingen vervangen. Bedankt voor jullie geduld.

 

This is indeed the latest update @uuubbb. It is an external issue and we are working with all parties involved to resolve it. Right now it looks like it is a faulty router that needs to be replaced. Hopefully people who are experiencing problems will get online soon.


> Some websites or servers are only connected to AMS-IX.

In my case, I even couldn’t connect to my home router over the Internet, so it was definitely not the problem of websites redundancy, but connectivity issue of my Internet connection to the global network (I tried connecting to my home network via different mobile/VPN connections to make sure it’s not a routing issue of a single provider).

> It is an external issue and we are working with all parties involved to resolve it.

Thanks. It would be great to know whether Odido provides reliable optical connection, especially on IX side. Hearing that a single faulty router on AMS-IX can get many users affected is not really a good engineered solution.


> Some websites or servers are only connected to AMS-IX.

In my case, I couldn’t connect to my home router over the Internet, so it was definitely not the problem of websites redundancy, but connectivity issue of my Internet connection to the global network (I tried connecting to my home network via different VPN connections to make sure it’s not a routing issue of a single provider).

 

That makes sense indeed. It can be possible that is takes some time before failover routes are available and processed in devices/networks (networking cache), so probably that could be the cause why you couldn't connect to your home netwerk through multiple different (VPN) networks.


Update 13:00: AMS-IX heeft bericht dat storing is verholpen. 


I started having connection problems and currently there’s no internet connection. This is in IJBurg, 1087KN


I started having connection problems and currently there’s no internet connection. This is in IJBurg, 1087KN

Hi @monoidcat ,

That has nothing to do with the internet exchange outage of this morning. Please restart your router and if not solved, call customer care so they can take a look from their side.


Vanaf zo'n 16:30 tot nu al 02:30 geen glasvezel internet. Gedurende de uren al een aantal keer alles van stroom af gehad en gereset, de wifi-verbinding wordt prima gelegd, maar geen van de apparaten kunnen ook het internet bereiken. Lijkt mij dezelfde issue nog steeds.


Vanaf zo'n 16:30 tot nu al 02:30 geen glasvezel internet. Gedurende de uren al een aantal keer alles van stroom af gehad en gereset, de wifi-verbinding wordt prima gelegd, maar geen van de apparaten kunnen ook het internet bereiken. Lijkt mij dezelfde issue nog steeds.

Het bovenstaande probleem speelde tot 13:00 uur. Als jouw problemen pas een paar uur later begonnen heb je wss last van een andere (lokale) storing.

Ik denk dat je het best contact op kunt nemen met de klantenservice of even een nieuw topic openen waarin je ook even vermeld wat de lampjes op je ONT (glasvezelkastje) en je modem doen. Andere mensen kunnen dan meedenken en moderators kunnen indien nodig een lijnmetingen doen en een monteur aansturen. 


Goedemiddag,

 

Nu enkele minuten problemen met internet in Krimpen aan den IJssel (2924)


Al halfuur geen internet in gemeente Geertruidenberg 


Reageer