@Pazo kan je ons apparatuur aansluiten om te kijken of je verbinding werkt? Laat het eraan zitten zodat wij mee kunnen kijken naar de lijn.
@Tommie van Odido oude apparatuur aangesloten (Mediaconverter en Zyxel T50). Lijkt gewoon goed te werken. Maar ik kreeg op mijn Drytek router ook uiteindelijk weer internet met de kabel direct daarop aangesloten, dus het probleem ligt denk ik in de configuratie van mij Draytek router (al heb ik dus niets aan de instellingen veranderd). Ik laat jullie apparatuur er wel aanhangen, kan je nog even een kijken? Kan het helemaal uitgesloten worden. Alvast bedankt.
Hoi @Chrisp.
Er zijn kosteloos unlimited data vouchers voor Ben en Odido sims beschikbaar. Dan kun je met een telefoon een wifi hotspot maken.
Oke prima, waar vind ik deze vouchers ? Ik heb namelijk mijn dagbundel al verbruikt.
@VEHO I immediately looked into the system and indeed see you’re connection hasn’t been restored yet. To fix this for you, I immediately send a technician your way. You will receive an e-mail with a link to schedule the appointment.
@Jetzonderinternet Ik ben ook gelijk bij jou gaan kijken, maar zie dat je inmiddels weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? Mocht dit niet zo zijn, wil je dan eens proberen om het modem een herstart te geven. Hoe je dit doet, lees je in dit topic:
@Its_me_Harry W Super fijn om te lezen dat de verbinding weer naar behoren werkt!
@Crisp Ik heb je direct een aantal vouchercodes gestuurd!
Het werkt gelukkig allemaal weer, hopelijk voor langere tijd!
@Jetzonderinternet Fijn dat de verbinding weer is hersteld, ik hoop natuurlijk met je mee. Ik heb er vertrouwen in!
Zou fijn zijn als wij - als jullie klanten - uitleg over de oorzaak van deze langdurige storing ontvangen!
@Meadow51 Ik wil deze informatie met alle liefde met jullie delen. Echter kan ik dit zelf niet inzien. Ik weet dus niet wat hier de oorzaak van was en of dit nog te achterhalen valt.
Mocht ik toch nog meer informatie ontvangen dan deel ik dat uiteraard graag met jullie.
@VEHO I immediately looked into the system and indeed see you’re connection hasn’t been restored yet. To fix this for you, I immediately send a technician your way. You will receive an e-mail with a link to schedule the appointment.
@Jetzonderinternet Ik ben ook gelijk bij jou gaan kijken, maar zie dat je inmiddels weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? Mocht dit niet zo zijn, wil je dan eens proberen om het modem een herstart te geven. Hoe je dit doet, lees je in dit topic:
@Its_me_Harry W Super fijn om te lezen dat de verbinding weer naar behoren werkt!
@Crisp Ik heb je direct een aantal vouchercodes gestuurd!
Hello, I have gone back to KPN again (got reconnected by them on the same day) as I could not wait any longer for Odido connection to be fixed. I work from home and must have a reliable connection so I will be cancelling my Odido subscription as this outage was just too much.
@VEHO I’m happy to read that you at least have a connection now. However, it is unfortunate that you want to cancel your subscription with us. Of course, I will assist you in this!
I immediately looked into the system and I can cancel the subscription. However, you are still within your year-contract. If I cancel the subscription, there will be a lump sum that has to be paid. The system automatically calculates this amount based on the months left of the year-subscription.
Please let me know what you want. I’m here to help!
Omdat eerder Deltafiber als veroorzaker werd aangemerkt zou het logisch zijn als Odido over de oorzaak openheid van zaken geeft temeer om het gevoel van onstabiel internet bij gebruikers weg te nemen!!
@Cheyenne van Odido In de update van 09:45 in de openingspost van dit topic geeft Cheyenne aan dat Delta niet de veroorzaker is geweest. Zoals ik aangaf, wil ik je graag meer vertellen. Alleen ga ik natuurlijk geen onwaarheden vertellen als ik niet over de informatie beschik.
Vooralsnog heb ik dus geen antwoord, mocht dit komen dan laat ik het je meteen weten!
Omdat eerder Deltafiber als veroorzaker werd aangemerkt zou het logisch zijn als Odido over de oorzaak openheid van zaken geeft temeer om het gevoel van onstabiel internet bij gebruikers weg te nemen!!
De configuratie verandering over de DHCP door nieuwe DHCP servers toe te voegen leidde tot een storing, geblokkeerde netwerkprocessen die het verkrijgen van IP-adressen verhinderde. Het probleem werd aanvankelijk samengevoegd met een vergelijkbaar incident met Delta op hetzelfde grote internettoegangspoort (BNG)
Sinds eind mei overgestapt van Delta naar Odido vanwege de gunstige kosten in combinatie met een mobiel abonnement! De heftige storing echter van ongeveer 7 uur heeft mijn vertrouwen in Odido behoorlijk geschaad temeer omdat er uitleg over oorzaak achterwege blijft! Ik moet daarbij zeggen dat eerder een 4 uur durende uitval bij Delta zonder enige communicatie hunnerzijds ook mij destijds tegenviel! Omdat ik gebruik maak van een medisch alarm stel ik eisen aan betrouwbaarheid van het internet! Wellicht moet ik hiervoor een prijs betalen en denk er serieus over om zodra dit kan voor te stappen naar Helden van Nu dat hier via het Delta netwerk wordt gefaciliteerd én gemonitord!!
Lees zojuist dat de DHCP configuratie aanpassing tot deze grote storing heeft geleid! Kennelijk onvoldoende geanalyseerd wat hiervan de mogelijke gevolgen kunnen zijn! Lijkt op incapabel beheer bij Odido!
Sinds eind mei overgestapt van Delta naar Odido vanwege de gunstige kosten in combinatie met een mobiel abonnement! De heftige storing echter van ongeveer 7 uur heeft mijn vertrouwen in Odido behoorlijk geschaad temeer omdat er uitleg over oorzaak achterwege blijft! Ik moet daarbij zeggen dat eerder een 4 uur durende uitval bij Delta zonder enige communicatie hunnerzijds ook mij destijds tegenviel! Omdat ik gebruik maak van een medisch alarm stel ik eisen aan betrouwbaarheid van het internet! Wellicht moet ik hiervoor een prijs betalen en denk er serieus over om zodra dit kan voor te stappen naar Helden van Nu dat hier via het Delta netwerk wordt gefaciliteerd én gemonitord!!
https://allestoringen.nl/storing/odido
Helden van nu is dat niet een MKB provider?.
Ook Odido heeft zakelijk internet. https://www.odido.nl/zakelijk.
Omdat je ook een abonnement van Odido op je telefoon hebt kunnen wij in geval van SOS een voucher geven voor je telefoon zodat je een tijdelijke gratis hotspot kan maken zonder data verlies bij een grote storing.
Maar laten we hopen dat het niet nodig is.
Wellicht moet ik hiervoor een prijs betalen en denk er serieus over om zodra dit kan voor te stappen naar Helden van Nu dat hier via het Delta netwerk wordt gefaciliteerd én gemonitord!!
Helden van nu is een zakelijke internet aanbieder. Dan heb je een kvk nodig. De prijzen op hun site zijn ex..btw en geen tv pakket.
Maar, net zoals bij Odido zakelijk, veel meer tooling zoals standaard in de router een 4g backup en met een persoonlijkere helpdesk. Met zo'n usecase als jij hebt is elke consumenten lijn eigenlijk te simpel.
Dank voor jullie adviezen! Ik zal er over nadenken
Helaas kan er (nog) geen zakelijke verbinding over Delta netwerk gemaakt worden door Odido!
Wat mij nu bezighoudt is hoe Odido gaat voorkomen dat dergelijke risicovolle aanpassingen zoals het opnieuw inrichten of uitbreiden van een DHCP omgeving zulke desastreuze gevolgen kan hebben op de continuïteit van Internet! Nog één zo’n blunder en ik ben daar weg!