We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
UPDATE 09:20: Het lijkt erop dat enkele aansluitingen weer online komen. We monitoren waar dit gebeurt en proberen de rest ook spoedig weer te herstellen.
UPDATE 09:45: DELTA-technologie is NIET de oorzaak. Excuses voor de foute constatering. We pakken het verder op!
UPDATE 10:09: We zien veel aansluitingen online komen. Werkt het bij jou nog niet? Probeer het modem en de mediaconverter (of ONT) te voorzien van een stroomloze herstart. Nog niet iedereen is online, maar we doen er alles aan om het snel in goede banen te geleiden.
UPDATE 15:30: De meeste klanten zijn weer online. Ben jij dat nog niet? Vergeet dan niet het modem en de mediaconverter (of ONT) te voorzien van een stroomloze herstart. Maakt het geen verschil, laat het dan weten in dit topic. Wij helpen je verder!
Fijn, nog steeds geen internet. Dat streamen van de app van de telefoon naar de tv werkt ook voor geen meter, vliegt er telkens uit. Ondertussen is het al 17:00 uur geweest dus de meesten zullen al wel naar huis heen zijn en morgen weer opnieuw proberen?
Modem en ONT al uit en aan gezet?
Helaas heb ik al 2 dagen flinke problemen. Dan werkt t weer een paar minuten dan weer uren niet
ONT al diverse malen laten herstarten. Bij mij wordt er steeds aangegeven geen ip adres.
wie kan me helpen.
Ik heb nu vandaag zitten meelezen in dit topic, maar ik ga mij ook maar eens melden.
Ik heb sinds dinsdag einde middag ca 17.00 slecht tot geen internet en TV. Bekende riedeltje van modem reset gedaan maar helpt niet.
Ik heb overigens eigen apparatuur, een Draytek Vigor fiber router, dus mijn glasvezel kabel zit rechtstreeks in de router (dus geen ONT er tussen zitten). Eigenlijk nog nooit eerder problemen gehad. Vandaag las ik hier dat er veel mensen weer online zijn gekomen, maar ik helaas nog niet. Vanavond toch maar eens aan het prutsen geweest met instellingen om te kijken of het probleem niet bij mijzelf ligt. Maar ik zie regelmatig in de router dat de connectie met Odido gewoon wegvalt en lange tijden weg blijft om soms weer even terug te komen, dus ik ben toch van mening dat het bij Odido ligt.
Locatie Barneveld 3772.
Hier in IJsselstein al vanaf vanmorgen geen internet en tv.
Diversen nieuwe opstarts gedaan, het help geen zak.
Ook ik heb sinds vanochtend geen TV of internet. Restarten van ONT en modem tot in den treuren gedaan, maar met nul resultaat. De berichten die ik lees waarbij wordt aangegeven dat er monteurs worden gestuurd naar mensen met problemen, zorgen er nu voor dat ik mij ook hier laat horen.
Als je als ZZP-er vanuit huis werkt, zijn dit belachelijk dure dagen. En daar wil er dus niet nog meer van! En dat afgezien van het feit dat ik 4 kids rond heb huppelen die internetloos vakantie aan het vieren zijn.
PC 3162TA
Rhoon
Gebeld met Odido, zou een e-mail krijgen om monteur afspraak te maken maar nog niks ontvangen. Dit was rond 5 uur.
Opmerking naar beheer van de backbone: bij een dergelijke storing graag alle tcp verbindingen verbreken, indien de ONT uit zichzelf up komt en zo ook het modem, ziet een achterliggende systeem niet altijd dat er broken pipes zijn.
Hallo, mijn “los” lampje brandt ook nog steeds rood (elke seconde) hier in venlo-blerick.
Ik heb wel mijn modem nog niet gereset omdat ik dacht dat het sowieso geen nut heeft als de los al rood brandt ?
Moet ik nog wachten tot het probleem eventueel zelfstandig verholpen wordt of heb ik ook een guidion monteur nodig ?
groet chris
Odido meldt dat de storing is opgelost - via email, wat heel onhandig als je geen internet hebt - maar niets is minder waar. Nog steeds geen internet en geen tv. Al drie keer de stroom van het modem afgehaald, maar helaas…
Hier viel zojuist ook alles weer uit.
morgen toch maar weer contact opnemen.
Sinds gisterenochtend 09:40 geen tv en internet meer (Waalwijk). Wanneer is dit opgelost?
Ik heb nu vandaag zitten meelezen in dit topic, maar ik ga mij ook maar eens melden.
Ik heb sinds dinsdag einde middag ca 17.00 slecht tot geen internet en TV. Bekende riedeltje van modem reset gedaan maar helpt niet.
Ik heb overigens eigen apparatuur, een Draytek Vigor fiber router, dus mijn glasvezel kabel zit rechtstreeks in de router (dus geen ONT er tussen zitten). Eigenlijk nog nooit eerder problemen gehad. Vandaag las ik hier dat er veel mensen weer online zijn gekomen, maar ik helaas nog niet. Vanavond toch maar eens aan het prutsen geweest met instellingen om te kijken of het probleem niet bij mijzelf ligt. Maar ik zie regelmatig in de router dat de connectie met Odido gewoon wegvalt en lange tijden weg blijft om soms weer even terug te komen, dus ik ben toch van mening dat het bij Odido ligt.
Locatie Barneveld 3772.
Gisteren de hele avond dit diep in de nacht zitten puzzelen in de instellingen. Op de router zelf heb ik inmiddels internet (laptop rechtstreeks met kabel in de router) en TV werkt ook weer (ook rechtstreeks op de router). Alles wat verder via de switch aan het netwerk zit werkt nog steeds niet. Wifi werkt ook niet. Niets krijgt een IP-adres. Lijkt er dus wel op dat het probleem nu bij mij thuis ligt en niet (meer) bij Odidio, maar op een 1 of ander manier lijkt de storing de boel wel ontregeld te hebben, want alles draaide prima en ben al maanden niet aan de instellingen geweest. Toch wel erg toevallig maar ik kan de vinger er nog niet opleggen. Vanavond maar weer verder.
I dont have internet since 36 hrs.. i have resetted and restarted router atleast 20 times… can anybody share odido customer service contact as there is no way they can be contacted via chat. It is unbelievable
Ik heb om 8 uur direct gebeld met Odido vandaag. De aardige medewerker die ik te spreken kreeg heeft een harde reset van mijn modem uitgevoerd. Dit is iets anders dan de stroom eraf halen en weer aansluiten. Ze doen dat dus op afstand en bij mij met het fijne resultaat dat alles weer werkt. Mijn advies is dus, neem contact op.
0800-0092
Succes en sterkte allemaal!
We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
UPDATE 09:20: Het lijkt erop dat enkele aansluitingen weer online komen. We monitoren waar dit gebeurt en proberen de rest ook spoedig weer te herstellen.
UPDATE 09:45: DELTA-technologie is NIET de oorzaak. Excuses voor de foute constatering. We pakken het verder op!
UPDATE 10:09: We zien veel aansluitingen online komen. Werkt het bij jou nog niet? Probeer het modem en de mediaconverter (of ONT) te voorzien van een stroomloze herstart. Nog niet iedereen is online, maar we doen er alles aan om het snel in goede banen te geleiden.
UPDATE 15:30: De meeste klanten zijn weer online. Ben jij dat nog niet? Vergeet dan niet het modem en de mediaconverter (of ONT) te voorzien van een stroomloze herstart. Maakt het geen verschil, laat het dan weten in dit topic. Wij helpen je verder!
Day 2, still no internet, rebooted and reset many times and it made no difference. Please tell us when these issues are expected to be fixed.
Location is Uithoorn 1422
Locatie Barneveld 3772.
Odido kan geen (snelle) ondersteuning bieden als je je eigen apparatuur aangesloten laat staan. Sluit als cross test eens de meegeleverde ONT en het meegeleverde modem aan. Blijft het dan nog steeds offline neem dan contact op met de klantenservice (terwijl de Odido apparatuur aangesloten staat), zodat ze een monteur kunnen aansturen.
Hi @JohCo, @peewillies, @Chris Mulder, @Chrisp., @RoyBernard, ik heb een monteur voor jullie aangestuurd!
@Pazo kan je ons apparatuur aansluiten om te kijken of je verbinding werkt? Laat het eraan zitten zodat wij mee kunnen kijken naar de lijn.
@Jetzonderinternet jij zit op DSL, deze storing geldt niet voor jou. Bij jou zijn ze werkzaamheden aan het uitvoeren. Wanneer die klaar zijn weet ik niet, hopelijk snel!
@Tommie van Odido Ik zal vanavond dat eens gaan opzoeken / opgraven en aansluiten.
Goede dag,
Wat te doen als geen van de manieren hielp? Uw collega's hebben mijn modem op afstand opnieuw opgestart. Internet werkt echter nog steeds niet. Situatie kritiek. Laat het me tenminste weten wanneer dit probleem wordt opgelost?
Alvast bedank voor uw reactie!
Day 2, still no internet, rebooted and reset many times and it made no difference. Please tell us when these issues are expected to be fixed.
Location is Uithoorn 1422
Also, why is this thread marked as SOLVED? It is not solved, my internet connection is still not working despite following all the recommended steps. Please let me know when I can expect to have internet connection again.
Vandaag zowaar een paar uurtjes internet en tv, en nu ligt alles er weer uit. Moedeloos word ik er van, want ik kan weer niet werken. Dit kost mij dus gewoon geld, Odido!
Vanmorgen is mijn modem vervangen en alles werkt gelukkig weer.
“Maakt het geen verschil, laat het dan weten in dit topic. Wij helpen je verder!”
Geen verschil!
Help me alstublieft verder!
Ik heb al twee dagen geen internet.
En niemand kan me helpen of vertellen wanneer ik een oplossing kan verwachten.
Hallo, ik heb nu wel een afspraak ingeplant via guidion maar de eerstvolgende dag is pas op 7.august mogelijk…
In mijn huishouden werkt ook een zzp die toegang nodig heeft, een week wachten zonder garantie vind ik brutaal. Is er eventueel iets mogelijk dit te versnellen of ons op andere manier te helpen vanuit odido ? 🫣
Hoi @Chrisp.
Er zijn kosteloos unlimited data vouchers voor Ben en Odido sims beschikbaar. Dan kun je met een telefoon een wifi hotspot maken.