Skip to main content

We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

 

Update 18:17: Er lijkt iets mis te gaan met DHCP verkeer, klanten verliezen/krijgen geen leases, onderzoek loopt. 

Update 19:15: sOpgelost] De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de mediaconverter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/reboot-modem-276078

hier in IJsselstein geen televisie en geen internet. Heel vervelend dit. Sinds dat er gefuseerd is, is het een drama gewoon


Idd, geen internet en/of tv in IJsselstein! Paar weken geleden ook al een storing.


Ik zie toevallig dat ik inmiddels weer een IP adres uitgedeeld gekregen heb. Nu hopen dat het blijft werken.


Hier in Afferden Gld al ruim een uur geen internet en tv. Lang leve de glasvezel NOT. Dit al de zoveelste keer. Ik denk dat ik maar eens ergens anders moet gaan kijken🤬


Hier in Zeist ook al een paar uur geen internet. Gaat om een adsl verbinding.


We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

 

Update 18:17: Er lijkt iets mis te gaan met DHCP verkeer, klanten verliezen/krijgen geen leases, onderzoek loopt. 

In Hendrik-Ido-Ambacht ook problemen. Niet acceptabel. Overweeg een overstap naar andere provider.


Hier in IJsselstein hebben we weer internet en televisie


Vast internet en tv werken niet. Weinig info te vinden wat er aan de hand is en hoe lang dit kan gaan duren. Slechte zaak


We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

 

Update 18:17: Er lijkt iets mis te gaan met DHCP verkeer, klanten verliezen/krijgen geen leases, onderzoek loopt. 

ook hier in Kraggenbburg geen internet.

 


Hier werkt het weer regio Zeeland 👍👍


In Oirschot weer verbinding


Inmiddels in Hendrik-Ido-Ambacht alles weer ok.


Maassluis ook weer online 


Kudelstaart, werkt weer sinds 18:58u


Weer internet in Zuidwolde.

Zoals meerderen al gezegd hebben is het gebrek aan een algemeen storingsoverzicht (niet adresgebonden), zoals Tweak dat bijvoorbeeld had, echt een gemis. Nu is het constant zoeken en hopen dat iemand van jullie kant de community leest na werktijd.


We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

 

Update 18:17: Er lijkt iets mis te gaan met DHCP verkeer, klanten verliezen/krijgen geen leases, onderzoek loopt. 
 

we zijn bijna een uur verder…… hou mij eens op de hoogte !!

 


Hier in IJsselstein hebben we weer internet en televisie

In IJsselstein (Europa kwartier) nog niet


We zijn een uur verder, hou me eens op de hoogte !!


[Opgelost] De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de mediaconverter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/reboot-modem-276078


Hier in Steenwijk is de verbinding nog wel erg onstabiel.  8331ME
Bekabeld

 


In Zeist helaas nog geen internet. Waar het wan-lampje vanmiddag nog oranje knipperde, is het nu helemaal uit. Reboot van router/modem werkt helaas niet.


Na meerdere keren modem resetten werkt het nu hier in Krimpen aan den IJssel 2925 ook eindelijk weer


Hier in Steenwijk is de verbinding nog wel erg onstabiel.  8331ME
Bekabeld

Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=56
Reply from 188.90.9.XX: Destination host unreachable.
Reply from 188.90.9.XX: Destination host unreachable.
Reply from 188.90.9.XX Destination host unreachable.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=2544ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=56

 

Ik heb precies ditzelfde probleem in IJsselmuiden. Na 50 packets verzonden te hebben stond er 8 keer een foutmelding tussen en de tijd was na zo’n reeks fouten over de 1100ms. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog niet enorm veel problemen met Odido internet heb gehad (zit er nu een paar maanden bij), maar vandaag was een drama met als kopstuk die outage van daarnet. Ik hoop dat het ook wat verder stabiliseert, want ik stream mijn games in de cloud en een ping tijd van 1100+ milliseconden is simpelweg niet werkbaar.


Steenwijk nogmaals:

Hier ook na herstart van alles nog steeds slechte responsetijden en timeouts. op 1.1.1.1 en 8.8.8.8

Wordt hier nog naar gekeken? of is dit nu klaar volgens ODIDO?

 


Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=10ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=60
Reply from 188.90.9.xx Destination host unreachable.
Request timed out.
Reply from 188.90.9.xx: Destination host unreachable.
Reply from 188.90.9.xx: Destination host unreachable.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60

 


Wellicht netjes om te melden dat het nu stabiel lijkt.
informatie voorzienning en reacties vanuit ODIDO zouden wel wat beter kunnen wat mij betreft.

Wat was nu het probleem? lag het aan het DELTA netwerk of aan ODIDO wat ik over deze glasverbinding heb?  
Ik heb in geen jaren issues gehad met mijn VDSL van ODIDO maar nu al 2x een merkbaar grote storing gehad op GLAS in een paar maanden tijd.


Reageer