Goedendag,
Gisteravond had ik een meneer van “Odido” aan de deur. Hij gaf direct aan dat hij “net bij twee buren is geweest” en dat mijn sticker op de deur tegen deurverkoop niet voor hem geldig is “want sik] ben toch al klant bij Odido”.
Hij bleef voet bij stuk houden dat hij mijn mailadres en telefoonnummer wilde om een “glasvezelkabel” te sturen. Toen ik aangaf dat, als hij inderdaad van Odido is, hij allang deze moet hebben, gaf hij als antwoord “dit is puur ter verificatie dat ik hier langs ben geweest”. Bij doorvragen waarom Odido in Hemelsnaam zonder aankondiging hem langs zou sturen reageerde hij met dat “eik] vast wel ooit een mailtje heb gehad over glasvezel”. Hij bleef volhouden dat hij de aansluiting zou regelen. Ik wil helemaal geen glasvezel, dit gaf ik ook aan, waarop hij reageerde “wat betaal je nu? Vijf tientjes? Daar kunnen we vast drie tientjes van maken”. Glasvezel is dus een nieuw abonnement die op lange termijn duurder is, niet goedkoper, en mijn huishouden heeft helemaal geen baat bij glasvezel.
Was deze meneer überhaupt wel van Odido? Zo ja: waarom sturen jullie mensen zonder vooraankondiging op pad in een tijd waar er steeds meer oplichters rondlopen? Waarom negeert jullie medewerker mijn sticker tegen deurverkoop - want dit is toch echt wat het was! Waarom liegt jullie medewerker over een kabel toezenden als het een gloednieuw abonnement betreft?
Met vriendelijke groet,
CR