Skip to main content

Goedendag,

Gisteravond had ik een meneer van “Odido” aan de deur. Hij gaf direct aan dat hij “net bij twee buren is geweest” en dat mijn sticker op de deur tegen deurverkoop niet voor hem geldig is “want sik] ben toch al klant bij Odido”. 
 

Hij bleef voet bij stuk houden dat hij mijn mailadres en telefoonnummer wilde om een “glasvezelkabel” te sturen. Toen ik aangaf dat, als hij inderdaad van Odido is, hij allang deze moet hebben, gaf hij als antwoord “dit is puur ter verificatie dat ik hier langs ben geweest”. Bij doorvragen waarom Odido in Hemelsnaam zonder aankondiging hem langs zou sturen reageerde hij met dat “eik] vast wel ooit een mailtje heb gehad over glasvezel”. Hij bleef volhouden dat hij de aansluiting zou regelen. Ik wil helemaal geen glasvezel, dit gaf ik ook aan, waarop hij reageerde “wat betaal je nu? Vijf tientjes? Daar kunnen we vast drie tientjes van maken”. Glasvezel is dus een nieuw abonnement die op lange termijn duurder is, niet goedkoper, en mijn huishouden heeft helemaal geen baat bij glasvezel.

Was deze meneer überhaupt wel van Odido? Zo ja: waarom sturen jullie mensen zonder vooraankondiging op pad in een tijd waar er steeds meer oplichters rondlopen? Waarom negeert jullie medewerker mijn sticker tegen deurverkoop - want dit is toch echt wat het was! Waarom liegt jullie medewerker over een kabel toezenden als het een gloednieuw abonnement betreft?

Met vriendelijke groet,

CR

Hey ​@CR1994, welkom op onze Community!

Ik begrijpen dat dit geen prettige en verwarrende situatie voor je moet zijn geweest. Onze bedoeling is altijd om klanten goed te informeren over mogelijkheden, zoals glasvezel, maar het klinkt alsof dit gesprek niet naar wens is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Wat betreft de sticker tegen deurverkoop: wij hebben strikte richtlijnen voor onze medewerkers, en het negeren van een dergelijke sticker is zeker niet de bedoeling. We nemen dit serieus en zullen dit intern bespreken om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt.

Ik wil benadrukken dat het niet onze bedoeling is om onduidelijkheid of druk te creëren. Als je geen interesse hebt in glasvezel of een nieuw abonnement, respecteren we dat volledig. We nemen uw feedback mee om ervoor te zorgen dat onze communicatie en werkwijze verbeteren.


@Tommie van Odido Is er transparantie over de manier waarop deze medewerkers beloond worden? Gaat dit op commissiebasis, is de belangrijkste vraag? Maar ook, worden deze mensen er op afgerekend als de abonnementen die ze afsluiten geannuleerd worden binnen de afkoelperiode?

Wat in theorie (in de “mission statement” bijvoorbeeld) de bedoeling is, is niet heel interessant, als de praktijk is dat deur-verkopers gemotiveerd worden om zoveel mogelijk keihard te verkopen. Vandaar deze vraag.


Reageer