Bij het verstrijken van de contractperiode ben ik verrast met een hoge slotfactuur. 10.3.2022 heb ik een jaarcontract afgesloten bij T-mobile waar ik tijdens de contractperiode (1 november) een verhuizing heb doorgeven. Tijdens deze verhuizing hebben wij een maand zonder internet gezeten omdat hun installatie partner Guidion de aanvraag niet goed binnen had gekregen, wat een IT technische probleem bleek bij de planningstool van Guidion. Tijdens deze periode is het niet gelukt om met Guidion een nieuwe afspraak te maken en uiteindelijk heb ik zelf de installatie voltooid. Prima we hadden weer internet (1 december). Na onze zeer teleurstellend ervaring met t-mobile en hun partner keek ik uit om de overstap te maken naar een andere provider. 14.03.2023 had ik een verzoek ingediend om mijn contract te beëindigen, nadat mijn contractduur was verstreken. Deze week kreeg ik onverwachts nog een slotfactuur voor de kiezen voor de resterende looptijd tot 31-11-2023, een flinke factuur waar ik niet van op de hoogte was gesteld. In de bevestigingsmail van de opzegging ben ik niet geattendeerd op de resterende looptijd en ging er vanuit dat de contract beëindigd was zonder extra kosten.
Ondertussen heb ik hierover contact opgenomen, volgens T-Mobile ben goed op de hoogte gesteld omdat er een mail is verstuurd waarbij het contract stilzwijgend met een jaar is verlengd. Bij het opzeggen ben ik niet gewezen op de resterende looptijd van 8 maanden en voel mij daarom belazerd. De medewerker van de klantenservice had toegezegd zijn best te doen om de factuur de crediteren en zou hiervoor terugbellen, zoals verwacht ben ik vervolgens niet meer teruggebeld.
Wat kan ik uit deze situatie nog bereiken? Ik voel mij belazerd doordat ik niet goed ben geïnformeerd over het stilzwijgend verlengen van een jaar en vervolgens bij het opzeggen van het contract niet geattendeerd wordt op mijn persoonlijke resterende looptijd.