Beantwoord

Onmogelijke communicatie omtrent overlijden

  • 25 July 2022
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 3

Hallo T-Mobile,

Recent is mijn moeder overleden. Helaas blijkt het opzeggen van de abonnementen lastiger dan je zou verwachten. zeker in een periode als deze blinkt T-Mobile niet uit in behulpzaamheid en duidelijkheid.

Al vrij vroeg na het overlijden was bekend dat de overdracht van de woning vandaag (25-7) zou zijn, en dat de abonnementen per deze datum opgezegd konden worden. Nu ben ik erachter gekomen dat T-Mobile de truc om niemand te spreken te krijgen tot een ware kunst heeft verheven. Via internet kan ik aangeven dat iemand is overleden, maar ik kan daar niet aangeven dat het abonnement op een bepaalde datum opgezegd moet worden. Dus probeer ik iemand te bellen, maar of je word in de wacht gezet tot je zelf de hoorn opgooit, of de mensen van T-Mobile doen dat voor je. Dat getuigt niet van veel respect.

 

Dan toch maar via internet ingevuld, en sindsdien word ik bestookt met e-mails over de gang van zaken, de status en wat al niet meer. Vooral over het retourneren van het modem word het lastig gemaakt.

22-07-2022, 09:02

Wij hebben kennis genomen van… …Voor een correcte afwikkeling is het noodzakelijk dat de geleverde spullen in een willekeurige doos kosteloos retour gestuurd worden naar…

22-07-2022, 09:04

Beste nabestaande,… ...De apparatuur breng je naar een inzamelpunt voor kleine elektronica….

23-07-2022, 00:35, Subj: Wij hebben je apparatuur nog niet ontvangen.

… Je hebt nog apparatuur van T-Mobile die je niet meer nodig hebt. Deze apparatuur hoef je niet terug te sturen. ...

 

De bovengenoemde berichten en de overige mails heb ik bovendien bijna allemaal dubbel ontvangen (ja, ook nog op hetzelfde e-mailadres)

Dit kan echt beter. Om te beginnen de mogelijkheid om zelf een einddatum op te geven bij het online melden van overlijden. Daarnaast het verzenden van e-mails tot een minimum beperken en zorgen dat er geen tegenstrijdige info word verschaft.

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 July 2022, 16:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Doeffgek,

Ten eerste gecondoleerd en veel sterkte. Ik heb de community moderators gewezen op het bestaan van dit topic. Hopelijk kunnen ze je snel van antwoord voorzien, want ik denk dat je al genoeg zaken op je bordje hebt die je nu even moet regelen / afhandelen.

Nogmaals veel sterkte! 

Reputatie 7

Hi @Doeffgek, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik wens je ontzettend veel sterkte in deze tijd. Ik vind het echt heel erg rot om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad, want zeker bij dit soort gebeurtenissen hoor je alles behalve hinder te ondervinden. Excuses hiervoor en ik ben dan ook heel blij dat je deze feedback hier deelt. Ik ben het helemaal met jou eens dat dit beter kan, dus ik ga dit intern doorspelen. Zo hoop ik dat dit zich niet gaat herhalen. Graag wil ik je laten weten dat de apparatuur inderdaad niet teruggestuurd hoeft te worden. 

Ik kan je gelukkig melden dat er al een onderzoek loopt die een oplossing probeert te vinden voor het meerdere keren uitsturen van dezelfde e-mails. Dit is dan ook iets wat ik voor nu niet kan veranderen, maar weet dat wij hier druk mee bezig zijn. Ik kan mij helemaal voorstellen dat dubbele e-mails extra confronterend zijn en dat is zeker niet de bedoeling. Weet dat als je nog andere vragen hebt, je hier altijd mag aankloppen. Want dan zorg ik - of één van mijn collega's - dat wij jou gelijk verder helpen via deze weg.

Nogmaals excuses en gecondoleerd met dit verlies! ❤