Skip to main content

06-08-2024 heb ik mijn internet abonnement afgesloten bij Odido, met een overstapservice. Mijn internet abonnement had op 05-09-2024 geactiveerd moeten worden, omdat mijn voormalige contract liep tot 04-09-2024. Echter heeft Odido ervoor gekozen om mijn diensten op 25-08-2024 te activeren, omdat mijn modem toen al geïnstalleerd was.   

Toen ik op 18-09-2024 beroep wou doen op mijn herroepingsrecht omdat mijn verbinding meerdere malen op een dag wegvalt heeft, Odido mij kenbaar gemaakt dat dit niet kan.

Ik heb aangegeven dat mijn diensten per 05-09 actief moeten zijn en niet vanaf 25-08, Odido heeft hierin zelf gehandeld. Tevens ben ik hier ook niet van op de hoogte gebracht. Het is mij niet duidelijk waarom zonder overleg is afgeweken van de door mij gekozen startdatum en waarom dit niet met mij is gecommuniceerd.

Tot slot verneem ik ook graag waaruit ik kan afleiden dat mijn diensten actief zijn als ik mijn modem aansluit.

De gevraagde datum is een wensdatum. Bij DSL krijg je het modem thuisgestuurd en bij glasvezel maak je normaal een afspraak met een monteur, maar als de router wordt aangesloten en deze komt “online” dan is de dienst actief. Alle lampjes branden groen en je kunt er dan gebruik van maken, de facturatie en bedenktijd starten dan ook.

Als je de overstap service had gebruikt dan zou op dat moment ook je oude provider automatisch stoppen. Maar ik vermoed dat jij die controle zelf in handen wilde houden, maar dan heb je dus kans op overlap.


Reageer