Skip to main content

Dit zijn dus partijen waar Odido zaken mee doet…….

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Open Dutch Fiber legt namens Odido glasvezel aan in Utrecht. Hierdoor is bij ons het riool beschadigd. Zij gaven aan dat zij niet door het riool heen waren gegaan en dat onze klachten hier niet vandaan kwamen.

Na aandringen vanuit onze kant hebben zij toch iemand gestuurd. En inderdaad, er bleek dat de buis voor het glasvezel dwars door onze riool was geboord. Inmiddels was de kelder ook tot wel 15 cm ondergelopen met rioolwater.

Voor de gevolgschade in onze kelder bood ODF aan om de houten betimmering te schuren en te schilderen, mede omdat het anders heel kostbaar ging worden.

Ik ben hier niet mee akkoord en heb verzocht de schade in de oorspronkelijke staat te herstellen.

Nu geeft het bedrijf aan dat ze een oplossing geboden hebben en als ik hier niet mee akkoord wens te gaan, dat ik dan de rechtsbijstand moest inschakelen.

In iedergeval is er contact tussen jou en de netbeheerder/eigenaar van het glasvezel netwerk in Utrecht,  ODF.

Zij leggen een glasvezel netwerk aan in allerlei steden en verhuren aansluitingen aan providers.  Het eerste jaar alleen aan Odido, maar daarna zijn er meerdere providers die hun diensten via het ODF netwerk kunnen leveren.

Het is inderdaad goed om jouw onderbouwde standpunt bij de contactpersoon die je inmiddels bij ODF hebt goed onder de aandacht brengt. Bij dit soort grondwerkzaamheden kan altijd iets gebeuren, maar je zou verwachten dat ODF en hun onderaannemers dat dan ook goed oplossen.


Reageer