Skip to main content

We zitten sinds november 2023 bij Odido, 1Gbit/s glasvezel abonnement. Jaarcontract. We hebben sindsdien al 5x een periode van steeds meerdere dagen geen internet, tv en telefoon gehad. Het gebeurt steeds plotseling en onverwacht. Eerst bel je klantenservice (die mijn ingesproken postcode nooit herkent, hoe netjes ik het ook probeer), meestal overdag wel iemand aan de lijn te krijgen, dan moet je na een tijd, bijv volgende dag, een afspraak gaan inplannen met een monteur van Gideon via hun website, dan word je gebeld door iemand van KPN netwerk, die dan na een aantal dagen een onderaannemer sturen. Timeslot van 4 uur waarvoor je thuis moet blijven. Meestal is het dezelfde man. Ik heb zijn mobiele nummer intussen, zo ver zijn we al gezonken. De oorzaak is vaak dat iemand anders (geen idee wie) in de wijkcentrale onze glasvezelkabel eruit trekt. Ik begin intussen opzet te vermoeden, maar heb natuurlijk geen enkel bewijs. Al met al zijn we steeds minstens 5 dagen verder voor het ineens allemaal weer werkt, maar voor hoe lang, dat weet je nooit. We hebben er al heel veel hinder van ondervonden. Steeds 3 balende pubers in huis, thuiswerken gaat niet, kinderen die voor examens leren hebben hinder, domotica in huis werkt niet, vaste telefoon onbereikbaar, geen tv of series, je merkt ineens hoe afhankelijk we in 2024 van internet zijn. De financiële compensatie die Odido aanbiedt is voor ons geen bruikbare oplossing: omdat we mobiel geen abonnement bij Odido hebben, doen de aangeboden vouchers het bij ons niet. Ik heb dus steeds 3 balende pubers. Bovendien wil ik helemaal geen geld als compensatie, maar gewoon betrouwbaar internet. Ik was hiervoor ruim 10 jaar klant bij Ziggo, daar ging wel eens wat mis met de snelheid, maar dat waren problemen van een heel ander niveau. Dit bij Odido heb ik nog nooit meegemaakt. Echt ongekend slechte betrouwbaarheid. We zeggen direct op zodra het kan.

Datum van ervaring: 13 augustus 2024

Antwoord van Odido

Een dag geleden

Hoi Twan, dank voor deze uitgebreide review. Het spijt me oprecht dat dit jouw ervaring met ons is. Dit klinkt verre van prettig en vooral als je thuiswerkt of er examens op de planning staan. Je wilt op ons internet kunnen bouwen en ik wil ook niks minder voor jou en je gezin. Ik begrijp dat deze situatie vaker speelt. Het lijkt me dan ook goed wat dieper te checken wat er speelt met mogelijk het issue in de wijkcentrale van KPN Netwerk. 

Namens het webcareteam kom ik daarom graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido

Hoi @Twan en Steffie, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je review. Ik wil hier graag wat grondig onderzoek naar doen. Ik heb daarom je dossier erbij gepakt en zie hier 3x dat er een monteur is aangestuurd. De 1e keer zat er een verkeerde patchkabel in de wijkcentrale, de 2e keer kan ik niet zien wat er precies mis is gegaan. Toen heb je afgezien van het bezoek van KPN. Nu is er opnieuw een monteur van KPN aangestuurd om naar de wijkcentrale te gaan, die komt vanmiddan om 13:00. Ik ben benieuwd wat de reden dit keer zal zijn en hopelijk heeft de monteur een permanente oplossing hiervoor.


De monteur van KPN Netwerk is inderdaad geweest. Kabelbreuk ergens verderop in de straat in onze kabel. Dat is al vaker geconstateerd, vanaf het begin al, maar nooit gerepareerd en het signaal werkte daarna spontaan toch iedere keer weer om onduidelijke redenen, van nov tot mei zelfs zonder onderbreking. Wij dachten dat het gerepareerd was maar blijkbaar was dat toeval. Mogelijk het gevolg van een slechte las. Monteur is vandaag een uurtje gaan graven om de las te repareren, maar kon het aansluitpunt niet vinden en heeft het opgegeven. Er moet een graafploeg komen. Voor de zekerheid kijkt hij nu ook nog even in de wijkcentrale of daar onze patch er niet weer uit ligt. Hij deed zijn best, maar we hebben voorlopig geen internet.

 


P.S. uit mijn email en telefoon historie blijkt dat het er minstens 5x uit lag, het begon eind oktober met vervanging van een oud modem plus kabelbreuk, waardoor we tot 8 november bij Ziggo moesten blijven en de Guidion monteur te vroeg kwam voor de Odido installatie. Daarna hebben we meldingen gedaan op 18 november, 12 mei, 7 juni, 24 juni en nu sinds 11 augustus. 6x dus in totaal, de duur varieerde. Ik heb nooit afgezien van een monteur. Kan me alleen herinneren dat een keer de zzp-er die door KPN Netwerk was ingeschakeld mij opbelde, om te vragen of ik hem een foto kon appen van de groene lichtjes op mijn glasvezelmodem in de meterkast, zodat hij zijn werkbon gereed kon melden, toen het internet bij ons weer werkte omdat hij de patchkabel er weer in had gestopt. Dat scheelde hem een ritje naar ons huis en dat vond ik ok. Hij vroeg toen ook om een 5-sterren review, zodat hij meer geld van KPN kreeg. Ik vond dat toen best wel brutaal.

Het goede nieuws: we hebben de vouchers ditmaal wel aan de praat gekregen zonder nummerwijziging op dual sim card telefoons, dat hadden we eerder moeten weten. Als de KPN graafploeg snel komt en het werkt daarna zowaar met een permanente oplossing, dan blijven we misschien toch nog bij odido, want áls het werkt zijn we wel tevreden.


Bedankt voor de verduidelijking @Twan en Steffie, dit klinkt echt alsof je enorme pech hebt op je locatie. Glasvezel is zo'n gevoelig stukje technologie en kan daardoor makkelijk kapot raken, maar dat het zovaak gebeurt is natuurlijk erg ongelukkig. Ik hoop oprecht dat de monteurs het snel voor jullie kunnen oplossen en dat het daarna niet meer gebeurt! 


Reageer