We zitten sinds november 2023 bij Odido, 1Gbit/s glasvezel abonnement. Jaarcontract. We hebben sindsdien al 5x een periode van steeds meerdere dagen geen internet, tv en telefoon gehad. Het gebeurt steeds plotseling en onverwacht. Eerst bel je klantenservice (die mijn ingesproken postcode nooit herkent, hoe netjes ik het ook probeer), meestal overdag wel iemand aan de lijn te krijgen, dan moet je na een tijd, bijv volgende dag, een afspraak gaan inplannen met een monteur van Gideon via hun website, dan word je gebeld door iemand van KPN netwerk, die dan na een aantal dagen een onderaannemer sturen. Timeslot van 4 uur waarvoor je thuis moet blijven. Meestal is het dezelfde man. Ik heb zijn mobiele nummer intussen, zo ver zijn we al gezonken. De oorzaak is vaak dat iemand anders (geen idee wie) in de wijkcentrale onze glasvezelkabel eruit trekt. Ik begin intussen opzet te vermoeden, maar heb natuurlijk geen enkel bewijs. Al met al zijn we steeds minstens 5 dagen verder voor het ineens allemaal weer werkt, maar voor hoe lang, dat weet je nooit. We hebben er al heel veel hinder van ondervonden. Steeds 3 balende pubers in huis, thuiswerken gaat niet, kinderen die voor examens leren hebben hinder, domotica in huis werkt niet, vaste telefoon onbereikbaar, geen tv of series, je merkt ineens hoe afhankelijk we in 2024 van internet zijn. De financiële compensatie die Odido aanbiedt is voor ons geen bruikbare oplossing: omdat we mobiel geen abonnement bij Odido hebben, doen de aangeboden vouchers het bij ons niet. Ik heb dus steeds 3 balende pubers. Bovendien wil ik helemaal geen geld als compensatie, maar gewoon betrouwbaar internet. Ik was hiervoor ruim 10 jaar klant bij Ziggo, daar ging wel eens wat mis met de snelheid, maar dat waren problemen van een heel ander niveau. Dit bij Odido heb ik nog nooit meegemaakt. Echt ongekend slechte betrouwbaarheid. We zeggen direct op zodra het kan.
Datum van ervaring: 13 augustus 2024
Antwoord van Odido
Een dag geleden
Hoi Twan, dank voor deze uitgebreide review. Het spijt me oprecht dat dit jouw ervaring met ons is. Dit klinkt verre van prettig en vooral als je thuiswerkt of er examens op de planning staan. Je wilt op ons internet kunnen bouwen en ik wil ook niks minder voor jou en je gezin. Ik begrijp dat deze situatie vaker speelt. Het lijkt me dan ook goed wat dieper te checken wat er speelt met mogelijk het issue in de wijkcentrale van KPN Netwerk.
Namens het webcareteam kom ik daarom graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido