Skip to main content

Odido verhuisservice ramp: maanden zonder juiste modem en onterechte kosten


churchilllaan

Ik kan eerlijk gezegd niet geloven wat voor ervaring wij momenteel met Odido hebben.

Maanden geleden hebben wij Odido geïnformeerd over onze verhuizing naar een nieuw adres en kregen wij te horen dat een nieuwe modem daar geleverd zou worden. Deze is nooit aangekomen.

Na meerdere telefoongesprekken en bezoeken aan de winkel werd ons verteld dat de verhuizing per ongeluk een maand later was ingepland. Vervolgens kregen wij tijdelijk een modem mee terwijl wij wachtten op de juiste modem.

Ook deze modem kwam nooit aan.

Later vertelde de klantenservice ons dat de modem naar het oude adres was gestuurd, ondanks dat wij de verhuizing al hadden doorgegeven. Wij hebben uitgelegd dat wij geen toegang meer hadden tot dat adres. Er werd excuses aangeboden en beloofd dat de modem opnieuw naar het juiste adres gestuurd zou worden.

Ook dat is nooit gebeurd.

Ondertussen hebben wij al onze internet- en mobiele facturen steeds op tijd betaald. Daarna begonnen er extra kosten te verschijnen die niet eens zichtbaar waren in het accountoverzicht.

Vandaag stopte de tijdelijke modem met werken. Toen wij contact opnamen met de klantenservice, werd ons verteld dat wij zogenaamd niet voor de tijdelijke modem hadden betaald en dat er zelfs rente in rekening was gebracht. Wij werden gedwongen direct te betalen om de service weer te herstellen, terwijl de tijdelijke modem alleen nodig was vanwege de herhaalde fouten van Odido.

Op dit moment hebben wij al ontelbare uren besteed aan telefoongesprekken, winkelbezoeken en het oplossen van problemen die volledig door Odido zijn veroorzaakt.

Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt met Odido? Heeft iemand advies over bij welke instantie of consumentenorganisatie wij dit het beste kunnen melden in Nederland?

k heb herhaaldelijk geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice van Odido, inclusief via hun Facebookpagina, maar er is nog steeds niets opgelost.

Wij hebben inmiddels meer dan 20 keer gebeld. Vandaag ontving ik eindelijk een e-mail met het verzoek om ons huurcontract als adresbewijs te sturen, maar telkens wanneer ik antwoord, komt de e-mail terug, terwijl het bestand erg klein is.

Op dit punt voelt het eerlijk gezegd onmogelijk om goede ondersteuning te krijgen of überhaupt normaal met hen te communiceren.

Thanks! :(

May 26, 2026

Hi ​@churchilllaan, goed dat je hiervoor een topic bent gestart! Let inderdaad op het dubbele posten, maar dat is allemaal al duidelijk gemaakt. Fijn! De situatie spijt me en ik wil er graag dieper op ingaan. Echter zou ik eerst met je meekijken voor ik mijn tijd neem alles uit te zoeken en te reageren. Hoe dan ook moeten we dit voor je regelen, of we nu voor Internet of Klik&Klaar op je nieuwe adres gaan. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

21 reacties

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • May 22, 2026

​@churchilllaan Waarom plaats je het bericht 2x, dat heeft totaal geen zin. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • May 22, 2026

hoi ​@churchilllaan ,

Voor lezers zoals ik op dit forum een relaas van feiten waar nog wat vragen overblijven.

Je hebt het twee keer over modems die niet aankomen en dan vervolgens heb je een werkend tijdelijk modem wat ermee stopt? waar komt dat nu vandaan, en waar werkte dat modem dan opeens wel?

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • May 22, 2026

Hallo ​@churchilllaan 

Bij een verhuizing kan je gewoon het modem dat je op je vorige adres had meenemen tenzij anders wordt aangegeven in de email die je ontvangen hebt.


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • May 25, 2026

Ik begrijp de verwarring, dus laat me de tijdlijn verduidelijken.

Oorspronkelijk werd mij verteld dat een nieuw modem naar mijn nieuwe adres gestuurd zou worden. Ik kreeg ook de instructie om het modem van mijn vorige adres mee te nemen zodat ik het later kon retourneren volgens de instructies die per post zouden worden toegestuurd.

Ik nam contact op met Odido omdat het nieuwe modem nog steeds niet was aangekomen. Toen kreeg ik te horen dat de levering pas gepland stond voor december 2025. Ik had Odido echter al laten weten dat wij in november 2025 zouden verhuizen. Ze boden hun excuses aan en legden uit dat er een fout was gemaakt met de verhuisdatum in het systeem en dat het niet mogelijk was om het definitieve modem eerder te versturen.

Omdat ik vanuit huis werk en dringend internet nodig had, adviseerde Odido mij om naar een Odido winkel te gaan en een tijdelijke Click & Klaar modem op te halen, de witte modem die ik eerder noemde. Dit zou een tijdelijke oplossing zijn totdat het definitieve modem zou arriveren en alles correct geactiveerd zou worden op het nieuwe adres.

Sindsdien ontvang en betaal ik de reguliere maandelijkse internetfacturen. Daarnaast werden er echter ook extra bedragen afgeschreven die nergens zichtbaar waren in mijn online account. Omdat ik ook mobiele diensten bij Odido heb, ontvang ik normaal gesproken twee facturen per maand en betaal ik die altijd op tijd. Het probleem was dat deze extra afschrijvingen zonder factuur of uitleg werden gedaan, waardoor ik geen idee had waarvoor ze waren.

Na meerdere telefoontjes heeft uiteindelijk iemand uitgelegd dat ik apart werd gefactureerd voor de Click & Klaar modem, terwijl ik tegelijkertijd ook betaalde voor de reguliere internetdienst die nooit is aangesloten omdat ik het definitieve modem nooit heb ontvangen.

Daarbovenop worden er nu extra kosten in rekening gebracht omdat ik sommige van die onbekende afschrijvingen heb geweigerd. Dat deed ik alleen omdat er geen factuur of overzicht van zichtbaar was in mijn account. Ondertussen is de enige internetdienst die wij daadwerkelijk gebruiken de tijdelijke Click & Klaar modem.

Dus dit zijn de problemen:

  1. Er is een fout gemaakt met de verhuisdatum van november naar december.

  2. Het definitieve modem is nooit op ons nieuwe adres aangekomen.

  3. De tijdelijke Click & Klaar oplossing is een extra aparte kostenpost geworden.

  4. De Click & Klaar dienst verschijnt niet correct in ons account, waardoor wij geen normale facturen ontvangen maar alleen afschrijvingen op onze betaalkaart.

  5. Wij krijgen nu extra kosten wegens “late betaling” van die extra afschrijvingen, terwijl wij ondertussen wel op tijd betalen voor een internetdienst die wij nooit hebben ontvangen.

  6. Tot nu toe lijkt niemand een definitieve oplossing voor het probleem te kunnen bieden.

Wat wij vragen is een duidelijke en permanente oplossing. Als de oplossing is dat wij de Click & Klaar dienst blijven gebruiken, dan is dat prima. Maar in dat geval moet de reguliere internetdienst die nooit is geïnstalleerd worden geannuleerd en vragen wij ook om terugbetaling van alle betalingen die sinds december voor die dienst zijn gedaan.

Ik hoop dat dit de situatie duidelijker maakt en uitlegt waarom ik beide problemen heb genoemd.


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • May 25, 2026

Dat begrijpen wij nu, maar op dat moment kregen wij duidelijk de instructie dat er een nieuw modem naar het nieuwe adres gestuurd zou worden en dat wij daarop moesten wachten.

Wij hebben daadwerkelijk geprobeerd om het oude modem van het vorige adres aan te sluiten op het nieuwe adres, maar dat werkte niet. Nadat wij dit aan Odido hadden uitgelegd, werd ons verteld dat er een nieuw modem nodig was voor de verbinding op het nieuwe adres en dat wij moesten wachten op de levering daarvan.

Omdat er vertraging was met dat modem en ik vanuit huis werk, adviseerde Odido ons vervolgens om tijdelijk de Click & Klaar modem te gebruiken totdat de definitieve oplossing gereed was.

Daarom hebben wij die instructies gevolgd en is de huidige situatie zo verwarrend geworden.


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • May 25, 2026

Dat was eigenlijk mijn fout. Ik heb het per ongeluk twee keer geplaatst.

Maar als je toevallig een oplossing voor het probleem hebt, hoor ik het eerlijk gezegd graag. Anders hebben we in ieder geval succesvol vastgesteld dat ik berichten dubbel kan posten.

 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • May 25, 2026

Dat was eigenlijk mijn fout. Ik heb het per ongeluk twee keer geplaatst.

Maar als je toevallig een oplossing voor het probleem hebt, hoor ik het eerlijk gezegd graag. Anders hebben we in ieder geval succesvol vastgesteld dat ik berichten dubbel kan posten.

 

Je andere topic is gesloten.

De moderators gaan hier verder als je aan de beurt bent. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@churchilllaan, goed dat je hiervoor een topic bent gestart! Let inderdaad op het dubbele posten, maar dat is allemaal al duidelijk gemaakt. Fijn! De situatie spijt me en ik wil er graag dieper op ingaan. Echter zou ik eerst met je meekijken voor ik mijn tijd neem alles uit te zoeken en te reageren. Hoe dan ook moeten we dit voor je regelen, of we nu voor Internet of Klik&Klaar op je nieuwe adres gaan. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • May 26, 2026

Bedankt voor de opvolging. Ik heb zojuist uw privébericht beantwoord en kijk uit naar een oplossing. :)


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@churchilllaan, dank! Kan je alleen je privébericht aan mij opnieuw checken? Ik kan op dit adres namelijk niks vinden. Misschien heb je een typefout gemaakt? Zet de juiste gegevens in ons privégesprek en laat het in dit topic weten wanneer je dat hebt gedaan. Dan kunnen andere moderators je ook helpen!


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • May 29, 2026

Hi ​@churchilllaan, dank! Kan je alleen je privébericht aan mij opnieuw checken? Ik kan op dit adres namelijk niks vinden. Misschien heb je een typefout gemaakt? Zet de juiste gegevens in ons privégesprek en laat het in dit topic weten wanneer je dat hebt gedaan. Dan kunnen andere moderators je ook helpen!

Het adres klopt dus misschien is onze verhuizing van november 2025 niet eens geregistreerd 😵. Ik heb u ook mijn vorige adres gestuurd. Bedankt.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • June 1, 2026

Hi ​@churchilllaan, Cheyenne is momenteel van haar welverdiende vakantie aan het genieten! Omdat de verificatie nog niet was afgerond, kan ik daarom nog niet met je meekijken. Zou je de gegevens die Cheyenne aan je heeft gevraagd in een privébericht naar mij toe willen sturen? Dan kan ik de verificatie met je afronden en je hiermee verder helpen! 


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 9, 2026

Ik wil jullie graag op de hoogte houden en duidelijk maken dat het probleem nog steeds niet is opgelost: alleen al in mei hebben wij vier aparte afschrijvingen ontvangen, met een totaalbedrag van €158,33.

Dit is voor een eenvoudig internetpakket en twee mobiele lijnen, die €20 per maand per lijn kosten. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat hier aan de hand is.

Is er op dit punt een hogere instantie in Nederland waar ik een formele klacht kan indienen? Ik heb het gevoel dat wij maand na maand worden belast zonder dat wij de service en oplossing krijgen waar wij al zo lang om vragen. Als wij niet betalen, krijgen wij direct een incassobericht, maar het daadwerkelijke probleem blijft onopgelost.

Laat mij alstublieft weten wat er gedaan kan worden om dit eindelijk correct op te lossen, inclusief een terugbetaling of correctie van de kosten en de levering van het juiste werkende modem.


  • June 9, 2026

Nora vroeg om gegevens. Heb je die aangeleverd? 


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 9, 2026

yes I did, and delivered it to Chayanne as well previously


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • June 10, 2026

Hi ​@churchilllaan, bedankt voor het sturen van de gegevens. Om de verificatie helemaal met je af te ronden, heb ik je een verificatiecode per e-mailgestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators je verder helpen!


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 10, 2026

847463


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@churchilllaan, dank! Het abonnement is vanuit ons juist overgezet naar het nieuwe adres, dit is op 30 december afgerond. Vanaf dat moment betaal je niet meer voor het oude adres, maar voor de verbinding op het nieuwe adres, Het modem meenemen was de goede zet, een ander modem ontvang je alleen als het vorige modem niet geschikt is voor het nieuwe adres. Nu is de vraag waarom het modem niet werkt op de verbinding, heb je hem nog wel aangesloten of niet meer? We kunnen nu namelijk 2 kanten op, waarbij ik voor beide andere vervolgstappen heb. We kunnen samen aan de slag om ervoor te zorgen dat je DSL-verbinding op je nieuwe adres werkt, dan kan Klik&Klaar stoppen en kan ik de kosten voor Odido Internet vergoeden vanaf de verhuisdatum tot aan het moment dat hij weer werkt. Als je Klik&Klaar wilt blijven gebruiken, kan ik met de opzegafdeling in gesprek om te controleren of zij de DSL-verbinding volledig te stoppen is. Zodra dit is afgewikkeld kan ik ook een vergoeding regelen vanaf de verhuisdatum tot de opzegdatum. Voor mij is het dus erg belangrijk om te weten welke van de 2 producten je wilt blijven gebruiken. We zitten intussen al in juni en de kosten nemen natuurlijk alleen maar toe. Ik wil dit dan ook zo snel mogelijk samen met jou opgelost hebben. Als jij mij hier meer duidelijkheid over kan geven, dan kan ik daarmee aan de slag. Alvast heel erg bedankt! 😁


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 12, 2026

Dank voor je bericht!

Wij zouden graag Klik&Klaar blijven gebruiken, als dat mogelijk is. Dat is namelijk de verbinding die inmiddels goed voor ons werkt.

Als je met de opzegafdeling kunt controleren of de DSL-verbinding volledig stopgezet kan worden, dan zou dat voor ons de beste optie zijn. Daarna hoor ik ook graag hoe de vergoeding geregeld kan worden vanaf de verhuisdatum tot de opzegdatum.

Dank je wel voor je hulp! 🙌🏼


churchilllaan
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 16, 2026

Hallo,

Wij hebben een e-mail ontvangen waarin de opzegging van het Odido Internet abonnement met klantnummer EKP66220 per 16-06-2026 wordt bevestigd.

Wij zijn echter opnieuw €26 in rekening gebracht, en in de opzeggingsmail wordt het belangrijkste probleem niet erkend: wij zijn maandenlang gefactureerd voor een internetservice die wij nooit hebben ontvangen.

Nergens in de e-mail staat een bevestiging dat wij een terugbetaling zullen ontvangen voor de maanden die in rekening zijn gebracht zonder dat er service is geleverd, wat het bedrag van de terugbetaling zal zijn, of wanneer de terugbetaling zal worden verwerkt.

Kunt u alstublieft schriftelijk bevestigen:

  1. Waarom er opnieuw €26 in rekening is gebracht.
  2. Wat het totale terug te betalen bedrag is voor de maanden waarin wij zijn gefactureerd zonder internetservice te hebben ontvangen.
  3. Op welke datum wij de terugbetaling kunnen verwachten.

Wij hebben schriftelijke bevestiging nodig dat deze kwestie wordt onderzocht en gecorrigeerd, niet alleen een bevestiging dat de service is opgezegd.

Alvast bedankt. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Renata

 


Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi! Je bent mij voor, achter de schermen heb ik contact gehad met mijn collega van de opzegafdeling. Hij heeft voor je in orde gemaakt dat het DSL-abonnement per direct en kosteloos is opgezegd ter coulance. Je zat namelijk nog tot en met december 2026 in het contract en normaliter wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Daarnaast klopt het dat je nog geen e-mail hebt gehad over de terugbetaling. Ik wil je namelijk vragen om mij een seintje te geven in dit topic, als je de eindfactuur hebt ontvangen. Die ontvang je meestal binnen 4 tot 6 weken na de einddatum van je contract, dat is vandaag.

Zodra je de eindfactuur hebt ontvangen, kunnen we vanaf de verhuisdatum tot aan de opzegdatum een vergoeding aanmaken. Die ontvang je dan vaak binnen 14 dagen op je rekening. 

Je hebt een volledige factuur ontvangen, omdat deze als is opgemaakt en is klaargezet, voor de opzegging is doorgevoerd. We kunnen die afschrijving dan niet meer tegenhouden.

Spreken we af dat je het hier laat weten als je de eindfactuur hebt ontvangen? Dan regel ik de rest!