Odido services scoren dik onvoldoende in Geldrop

  • 27 November 2023
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 1
  • is Prince of Content
  • 32 reacties

Het was mij al een tijdje opgevallen dat de tv-kastjes niet goed werken maar behalve haperend beeld krijgen we nu ook te maken met een slome tv gids. 

Nu werkt ook de gsm niet goed meer en hebben we een signaalsterkte van 1 á 2 streepjes en gaat de gsm zelfs regelmatig op vowifi stand.

Voor gebruikers van een playstation 5 en een playstation portal staan er op de wifi router standaard ook een paar poorten te veel dicht.

Odido begint nu toch een probleem te worden en zeker niet meer het geld waard.

Een gefrustreerde klant,

Iwein 

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Iwein, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee!

Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie geen enkele TV Box bedraad aangesloten op het modem. Wel zie ik een eigen Archer C9 gekoppeld. Heb je de TV Boxen toevallig hieraan gekoppeld? Dit zorgt dan voor je haperende beeld. Ik raad je aan om de TV Boxen direct op het Zyxel modem aan te sluiten. 

 

Gaat het om ons mobiele netwerk of wifi op je telefoon? Als het om je mobiele netwerk gaat wil ik je vragen om daar een apart topic over te starten in de juiste categorie, onder Mobiel. Ik kan je daar jammer genoeg niet bij helpen, gelukkig zijn er kundige collega's die dat wel kunnen!

 

Over welke poorten heb je het precies? Ik heb geen enkele poort open moeten zetten voor een snelle en stabiele gameplay op mijn playstation 5?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Iwein, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee!

Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie geen enkele TV Box bedraad aangesloten op het modem. Wel zie ik een eigen Archer C9 gekoppeld. Heb je de TV Boxen toevallig hieraan gekoppeld? Dit zorgt dan voor je haperende beeld. Ik raad je aan om de TV Boxen direct op het Zyxel modem aan te sluiten. 

 

Gaat het om ons mobiele netwerk of wifi op je telefoon? Als het om je mobiele netwerk gaat wil ik je vragen om daar een apart topic over te starten in de juiste categorie, onder Mobiel. Ik kan je daar jammer genoeg niet bij helpen, gelukkig zijn er kundige collega's die dat wel kunnen!

 

Over welke poorten heb je het precies? Ik heb geen enkele poort open moeten zetten voor een snelle en stabiele gameplay op mijn playstation 5?

Reputatie 1

Geachte, 

 

Er hangt 1 tv box bedraad en direct aan het zyxel modem. Deze zou dus zichtbaar moeten zijn. De andere 2 tv boxen liggen hier nu in de kast om terug te sturen omdat op die tv's ondertussen de tv app staat.

De Archer c9 is ooit geïnstalleerd om door heel het huis een goede dekking te krijgen op de wifi.

De playstation 5 en de playstation portal kunnen geen volledige communicatie opbouwen via de wifi van de zyxel modem.  Als ik deze beide op de wifi van de Archer aanmeld werkt het probleemloos en kan ik mijn ps5 games spelen op de portal.

De andere melding gaat over het mobiele netwerk en zal ik dus een ander topic voor opstarten.

 

Iwein

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Iwein, bedankt voor de verduidelijking. 

Ik zie nu inderdaad de TV Box in mijn meting omhoog komen. Ook valt het me op dat je apparatuur al een erg lange tijd online is. Mag ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren en de TV Box een factory reset te geven? Alvast bedankt!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Iwein Ik lees hier meer klachten over de Playstation. De oplossing daarvoor zit in de Zyxel. Als je erop inlogt en naar Netwerkinstelling > Thuisnetwerken > UPnP gaat, zie je twee schuifjes staan. Zet die allebei uit en dan zou het moeten werken.

Reputatie 1

Ik heb het zowel met upnp aan als uit geprobeerd. Met de ps5 en de portal remote player beide op de wifi van mijn Archer router werkt het intern. Beide op de wifi van de zyxel werkt het niet. De ps5 bedraad aan de zyxel werkt het wel via de wifi van de Archer maar niet via de wifi van de zyxel. Bij de geslaagde verbindingen staat upnp aan.

Ik heb nog niet geprobeerd wat werkt als ik buiten het eigen netwerk inlog met de playstation portal remote player. 

 

Iwein

Reageer