Skip to main content
Beantwoord

Odido internet & Powerview connectie

Hoi allemaal,

Sindskort zijn we overgestapt naar Odido internet en TV. Nu hebben we een aantal smart-apparaten waaronder Homey, Philips hue, Powerview etc.

Helaas lijkt de internetverbinding met de powerview hub niet te werken. Ik kan mijn raamdecoratie via bluetooth bedienen, maar zodra ik wifi op mijn telefoon aanzet werkt het niet meer.

• Powerview gateway 3 pro hub
  • 6 luxaflex producten zitten hier aan gekoppeld

Er lijkt iets mis te gaan met de communicatie van mijn Powerview gate way hub en mijn netwerk.

De monteur van odido die hier was kon me niet helpen (was een ingehuurd iemand). Hij had een of andere app (wifiman) waarmee ie kon zien met welke poorten de gateway probeert te communiceren, dat zijn: 

• 80
  • 43781
  • 5355
  • 40771

Ik heb net met de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat ik dit het beste hier kan posten.

Ik hoop dat iemand hierbij kan helpen.

Alvast bedankt,

Frank

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Fraank92 

Voor problemen met de WiFi connectiviteit kun je onderstaande proberen:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bij draadloos, andere, 802.11 modus, kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Hopelijk helpt bovenstaande je.

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20796 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Hallo ​@Fraank92 

Voor problemen met de WiFi connectiviteit kun je onderstaande proberen:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bij draadloos, andere, 802.11 modus, kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Hopelijk helpt bovenstaande je.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Beste Waqqas,

Bedankt voor je snelle reactie!

De powerview hub is bekabeld verbonden (dus niet via WiFi). Heeft het dan zin om bovenstaande opties te proberen?

Ik ervaar dit probleem trouwens zowel bekabeld als niet bekabeld. 

Hieronder een screenshot van de gateway instellingen, misschien dat dat nog inzicht kan bieden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20796 reacties
  • 4 april 2025

@Fraank92 

Bekabeld zou het wel gewoon moeten werken, kan je de hub eens voorzien van een reset? De app misschien ook even verwijderen en opnieuw installeren.

Bovenstaande oplossingen kan je toepassesen voor de draadloze apparaten die niet verbinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Heb de hub gereset, verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Op de hub zit een lampje, die kan ik via de app laten knipperen (werkt ook). Dus mijn telefoon heeft (via het netwerk) wel connectie met de hub.

Het lijkt mis te gaan met de connectie van de hub naar de raamdecoratie o.i.d. (dat doet hij dus niet). 

De monteur zei dat het misschien wel werkt als ik onderstaande poorten openzet omdat deze de communicatie kunnen tegenhouden. Echter weet ik niet hoe dat werkt en wat ik precies moet instellen:

• 80
  • 43781
  • 5355
  • 40771

Hopelijk kun je me helpen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20796 reacties
  • 4 april 2025

@Fraank92 

Verbinding tussen hub en raamdecoratie gaat via wifi? Daarbij kunnen de instellingen in mijn eerste reactie mogelijk helpen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Beste Waqqas,

Ik heb net nog eens de bovenstaande instellingen toegepast, helaas zonder succes.

ik kan de hub zowel via kabel als via wifi verbinden met het internet, bij beide connectie mogelijkheden heb ik alles al geprobeerd. Op dit moment heb ik hem via de kabel verbonden. Als ik het goed heb communiceert de hub via bluetooth met de raamdecoratie en komt daar dus geen WiFi aan te pas.

Zou het niet aan de poorten kunnen liggen (ik heb er geen verstand van, dat is wat de monteur zei)?

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1045 reacties
  • 5 april 2025
Fraank92 schreef:

Als ik het goed heb communiceert de hub via bluetooth met de raamdecoratie en komt daar dus geen WiFi aan te pas.

Volgens mij gaat dat niet via bluetooth maar via een eigen PowerView Shade-netwerk.

Heb je al geprobeerd de raamdecoratie opnieuw te koppelen met de hub? Als de hub gereset is kan ik me voorstellen dat je dat opnieuw moet doen.

PowerView® is een draadloze radiofrequentiecommunicatietaal (RF) die eigendom is van Luxaflex®. Gelijksoortig aan het wifinetwerk in je woning, verwijst het PowerView® netwerk naar een uniek PowerView® RF-ID dat communicatie mogelijk maakt tussen alle PowerView® apparaten die dit unieke RF-ID delen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 april 2025

Beste rvk01,

Bedankt voor de reactie! Heb al een paar keer alles gereset en opnieuw geïnstalleerd. Helaas heeft dag ook niets geholpen.

Mijn laatste hoop zijn de poorten die ik eerder beschreef te openen. Heeft dat zin denken jullie? Ik heb er weinig verstand van.

Frank

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20796 reacties
  • 6 april 2025

@Fraank92 

Ik denk het niet omdat het de verbinding tussen 2bapparaten in je thuisnetwerk betreft dus niet van buitenaf. Poorten openzetten was ook niet nodig bij je vorige provider of wel?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1045 reacties
  • 6 april 2025

Nee, poorten forwarden is zinloos in dit geval. 

Is dit verhaal vergelijkbaar??

https://www.klusidee.nl/Forum/topic/powerview-installatie-luxaflex.167149/#post-1046314

(Ook naar Odido en daar moest de PowerView hub uiteindelijk compleet gereset worden) 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 april 2025

Heb hem vandaag helemaal gereset, helaas ook zonder resultaat.

bij mijn vorige provider heeft het een tijdje gewerkt waarna het opeens stopte met werken. Ik hoopte dat het overschakelen naar Odido het probleem zou oplossen maar dat is helaas niet het geval.

ik zal eens een reactie plaatsen op het andere topic met de vraag wat zij precies gedaan hebben.

hopelijk heeft iemand nog een gouden tip.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen