Skip to main content

Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een DSL verbinding van Odido is er dan een mogelijkheid om een modem te krijgen / aan te sluiten die in Bridge mode te zetten is? 

Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van een Zyxel T-54 i.c.m. DSL, zover ik begrijp is deze niet in bridge mode te zetten. Bij een glasvezel aansluiting heb je de mogelijkheid om een eigen router rechtstreeks in de mediaconverter te stoppen met juiste VLAN instelling. 

Wat is de makkelijkste oplossing i.c.m. een DSL aansluiting bij Odido?

Hallo @josdegroot 

Met DSL kan het Zyxel modem niet in bridge mode maar je kunt je eigen router aansluiten achter de Zyxel.

Schakel WiFi uit op de Zyxel en zet je eigen router in de DMZ van de Zyxel zodat alle poorten naar je eigen router open staan.

Een Fritzbox 7590 (AX) aanschaffen en aansluiten ipv de Zyxel is ook mogelijk.

Het liefste zou ik het externe ip adres gelijk op de WAN port van de eigen unifi router hebben. met een DMZ hou je je interne ip namelijk. Ik begrijp dat hier geen enkele mogelijkheid voor is met apparatuur van Odido zelf?

@josdegroot 

Volgens mij niet. Of je gebruikt gewoon de Zyxel T54.

Dat is nou juist waar ik vanaf wil, zoek eigenlijk gewoon een “domme” modem die dsl signaal omzet naar Ethernet en verder niets doet (bridge mode).

Hi @josdegroot

Als je een device wilt dat dsl convert naar Ethernet kan je kijken naar de Zyxel VMG4005 of Draytek Vigor 165. Dit zijn xDSL bridge devices. 

Reageer