Skip to main content
Beantwoord

Odido diensten delta fiber gebied met vastrechtvergoeding

  • 28 May 2024
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Kan iemand mij helpen met het onderstaande. 
 

op de website van Delta fiber staat vermeld dat Odido zijn diensten aanbied over het glasvezel netwerk van delta fiber. 
 

zelf heb ik thuis een aansluiting van delta fiber waar vastrechtvergoeding van toepassing is (voorheen glasvezel buitenaf, Regio Veluwe oost). Als ik de postcode check uitvoer op de website van odido dan krijg ik de melding dat er geen diensten beschikbaar zijn. 
 

kan iemand mij vertellen wanneer deze diensten beschikbaar komen en deze dan ook daadwerkelijk te bestellen zijn?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als de postcode checker van Odido geen positief resultaat laat zien, dan kun je op dat adres geen glasvezel abonnement bestellen. Een reden zou inderdaad kunnen zijn dat Delta extra kosten vraagt die niet in een wholesale oplossing overgenomen kan worden. Je kunt dan enkel bij Delta zelf een abonnement afsluiten met die extra kosten.

De postcode checker van Odido blijft de afgelopen weken aangeven dat er geen glasvezel aansluiting aanwezig is.

echter als ik kijk op de postcode checker van delta fiber zelf, word ook op mijn postcode aangegeven dat Odido een mogelijk telecom aanbieder is.

het lijkt erop dat Odido technisch wel mogelijk is, echter de administratie/systemen achter de postcode checker niet goed werkt.

onderstaande de link van delta fiber met daarin de mogelijke telecomaanbieders.
https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/

ik blijf de postcode checker van Odido de aankomende tijd controleren, mocht er via dit kanaal nog informatie zijn, dan hoor ik dat graag.

@Gijs2024  Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, buren wel aanbod, wij niet.
Al eerder met Delta en Odido in contact geweest zonder oplossing.

Van de naaste buren weet ik dat het vastrecht is afgekocht.  Maar om dit nu af te kopen zonder duidelijkheid of dit de oorzaak is.

Ben erg benieuwd of jij inmiddels al meer weet.

Mvg, Victor

Tot aan de dag van vandaag zijn de odido diensten nog steeds niet beschikbaar op mijn adres.

Buren die het vastrecht hebben afgekocht hebben wel de mogelijkheid om odido diensten af te nemen.

Het schijnt dus gewoon een administratief probleem te zijn. Inmiddels ben ik al maanden aan het wachten en hou ik de postcode checker in de gaten. Ik ben bang dat de diensten op de adressen waar vastrechtvergoeding van toepassing is niet beschikbaar komt.

 

Reputatie 7
Badge +14

Als het niet in de postcode checker van Odido beschikbaar komt, dan kun je enkel bij de netbeheerder zelf een internet abonnement afsluiten.

Reputatie 7
Badge +5

Hi iedereen, dit topic helpt ook. Check de FAQ, hier staat alle informatie over Delta en bijvoorbeeld de vastrechtvergoeding die sommigen wel/niet hebben betaald.

Reageer