Skip to main content

Odido, breng functionaliteit terug in de routers

  • 25 June 2024
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Er is functionaliteit uit de T56-routers gehaald die Odido aan klanten levert. Het is niet meer mogelijk om de firewall in te stellen, bijvoorbeeld de toegang tot het netwerk beperken met ACL (Access Control Rules). Odido dient klanten gewoon een volwaardig product te leveren, niet een router die handmatig dom is gemaakt. Dat de router maar een service is, zou niet moeten uitmaken, andere ISP's doen dit niet, zelfs met Odido over VDSL was dit mogelijk.

Odido, waarom wordt het klanten moeilijk gemaakt, worden er functies uit de modem gehaald? Dat is helemaal nergens goed voor behalve een slechte klantervaring. Desnoods zet je ze achter een admin-account. Nu worden klanten verplicht zelf apparatuur aan te schaffen. Communiceer dit ten minste met klanten en maak het product niet achteraf ongemerkt slechter.

 

Meld hieronder functies die voorheen werkten maar nu niet meer. Voor de handleiding, zie https://spdl.zyxel.com/EX5601-T1/user_guide/EX5601-T1_OPAL-Series%20(EX5601-T0)_UG_V5.15-5.70_Ed17.pdf

 

ACL is niet beschikbaar. VLAN ook niet.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fv743nf, heel hartelijk welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik hier het antwoord niet op weet, maar je snijdt een goed punt aan. Er zal ongetwijfeld een logische verklaring aan ten grondslag liggen. Ik tag eventjes een huisexpert die er allicht meer van weet.

@Sven-Odido Heb jij hier het verlossende antwoord toevallig op? 😄

Reageer