Skip to main content

Mijn NR5307 nu is het echt kompleet vast gelopen, nieuwste situatie:

herstart van router, zowel soft als hard(power off/on) resulteert altijd in een router met LEDs:

boven naar beneden: Groen, Rood, Blauw knipper, Groen; wat zoveel meldt als SIMkaart onleesbaar;

maar… op het admin status scherm staat dat de SIMkaart gewoon goed gelezen is, alle info vd kaart is op de Cellular info scherm aanwezig, verder staat er zowel System info als Cell info: status connection down; nu 6x opnieuw geboot, soft en hard met power er geheel af, maar het de NR5307 doet verder niets meer !!!

Is de auth server voor jullie SIMs nog wel betrouwbaar/beschikbaar ?

Of is die NR5307 bak van mij nu echt naar zijn grootouders?

Het geeft toch sterk de indruk dat iets van een memory leak desastreuze effecten heeft op de NR5307

In my area (Amsteram Zuidoost), I am experiencing the issue of no 5G/4G signal, which probably points to the issue of base station.

I am using Klik&Klaar, and today, I encountered the issue of “connection is down”, I thought it was the issue of the 5G modem, but it wasn’t. The SIM card was placed into a 5G phone, and the phone has no signal.

Mijn NR5307 nu is het echt kompleet vast gelopen, nieuwste situatie:

herstart van router, zowel soft als hard(power off/on) resulteert altijd in een router met LEDs:

boven naar beneden: Groen, Rood, Blauw knipper, Groen; wat zoveel meldt als SIMkaart onleesbaar;

maar… op het admin status scherm staat dat de SIMkaart gewoon goed gelezen is, alle info vd kaart is op de Cellular info scherm aanwezig, verder staat er zowel System info als Cell info: status connection down; nu 6x opnieuw geboot, soft en hard met power er geheel af, maar het de NR5307 doet verder niets meer !!!

Is de auth server voor jullie SIMs nog wel betrouwbaar/beschikbaar ?

Of is die NR5307 bak van mij nu echt naar zijn grootouders?

Het geeft toch sterk de indruk dat iets van een memory leak desastreuze effecten heeft op de NR5307

Net 1 uur in de wacht gestaan bij de klantenservice. Er blijkt sinds vanmiddag 15:00 uur een storing te zijn. Sinds vandaag 16:00 uur heb ik Klik&Connect binnen, maar mijn simkaart wordt niet herkend. Erg vervelend, want ik heb nog geen minuut gebruik kunnen maken van het systeem. Hopelijk doet deze het snel

Hier hetzelfde  probleem Poulus....

Hi @Poulus, @Cico, @Chris_K en @EddeR

De problemen van gisteravond zijn als het goed is vanmorgen opgelost. Kunnen julllie bevestiging dat de modems weer verbinding hebben?

Sven, het werkt weer🙏

Hi @Poulus@Cico@Chris_K en @EddeR

De problemen van gisteravond zijn als het goed is vanmorgen opgelost. Kunnen julllie bevestiging dat de modems weer verbinding hebben?

@Sven-Odido Hoi Sven, het werkt inderdaad weer, ik zag in de nacht rond 2uur dat er weer verbinding was, maar zou toch graag wat meer info willen hebben om te begrijpen rondom wat er gebeurde;

Ook de aanmerking dat je echt geen bal heb aan de LEDs op het modem; het simkaart led dat blauw knipperde geeft volgens de handleiding aan dat de simkaart een probleem is, maar… in de status info op het admin scherm staat duidelijk dat de simkaart gewoon gelezen en actief was!? 

Ik heb echt alle vertrouwen in de door Odido aangepaste NR5307 verloren, wat een rommel !!! Hoe durft Odido te volharden dat dit hun standaard modem is, geeft een ontzettend slechte reflectie op de rest.

Hi @Poulus@Cico@Chris_K en @EddeR

Now, everything works well. 5G modem connects very quickly.

(On 31 October, the SIM card cannot be registered to the network, at least there is a very long delay. SIM card being placed into the phone, 3G signal appears, no internet, after perhaps 20 minutes, 5G/4G signal comes back; when the SIM card is removed and inserted back to the phone, the same phenomenon reappears.)

Yes! Gisteren rond een uur of 11 deed alles het opeens @Sven-Odido. Ik hou dit forum links en rechts wel in de gaten mochten mensen tegen ‘simpele’ problemen aan lopen. Gaaf dat jullie dit forum zo goed bijhouden 

Reageer