Skip to main content

weet iemand hoe ik mijn bose versterker aan de nieuwe tv box kan koppelen.

bij de kpn waar ik eerst zat kon je met een groene mini jacket verbinden en aan de andere kant rode en witte tulip in de bose.

het enigste wat over is is een usb aansluiting

Hi @richardvanoppen, welkom op onze Community!

Onze Mediabox heeft geen mini jack ingang. Kan je je Bose apparatuur niet rechtstreeks op de tv aansluiten? Of anders met een splitter naar HDMI. Ik kan me heugen dat @peter-keetfm hier een oplossing voor had maar dat weet ik niet meer zeker.


@richardvanoppen Hoi

Dit zou je kunnen oplossen door een HDMI audio extractor te gebruiken.

Dat is een kastje wat je tussen de HDMI kabel zet en het geluid signaal uit pakt.

 


wat ik vergeten was te vermelden dat van de box een hdmi kabel naar de tv gaat maar moet het geluid heel hard zetten en als je gaat scrollen begint het te kraken.

dus als ik het goed begrijp moet er tussen de hdmi kabel van tv box naar televisie een audio ekstraktor 


@richardvanoppen 

Je kunt de Odido box op stereo zetten.

Dan is dat gekraak over tijdens zappen.

Vaak komt dat door zenders die wel Dolby Digital (AC3) hebben en andere Stereo i.c.m.  bepaalde randapparatuur.

 

Dat audio converter kastje zet je inderdaad tussen de HDMI kabel die naar je TV gaat.

 

 

 

 


bedankt voor de antwoorden ik ga het uitproberen .


uitgeprobeerd en werkt nu goed alleen maar de instelling van geluid veranderd kraakt niet meer werkt goed bedankt.

nog een andere vraag normaal zetten wij het beeld  uit als we naar bv sky radio luisteren hoe moet je dat met dit boxje doen


De TV kan gewoon uit.

Als de TV mee schakeld met de Odido box dan HDMI CEC uit zetten.

In mijn geval haalt het kastje de voeding van de HDMI poort.

Dan is die usb voeding kabel niet nodig.

Nu net even snel getest op de soundbar.

 


hoi ik heb de hdmicec uitgeschakeld maar tv gaat nog steeds uit


hoi ik heb de hdmicec uitgeschakeld maar tv gaat nog steeds uit

Heb je dat kastje al tussen de HDMI kabel zitten dan.?

Bij mij blokt dat kastje namelijk de HDMI CEC functie tussen Odido box en TV.

 


hoi ik heb een kastje gekocht en alles werkt weer perfect bedankt richard


Reageer