Skip to main content
Beantwoord

nieuwe samsung TV verbinden lukt

  • 1 June 2024
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

Nieuwe samsung tv ziet wel wifi netwerk maar krijgt na invoeren wachtwoord geen verbinding met wifi router en dus geen verbinding met internet.

telefoons en ipads en ook andere samsung tv krijgen verbinding met wifi router en dus met internet en werken goed.

De nieuwe tv is ook met internet te verbinden middels hotspot.

 

Herkent iemand dit probleem? mogelijk instellingen router wijzigen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo  @Fenne Meren 

Vaak is de oplossing om in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga vervolgens in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hallo  @Fenne Meren 

Vaak is de oplossing om in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga vervolgens in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bedankt voor het mee denken! Dit heb ik net geprobeerd helaas blijft die geen verbinding maken!

 

Hallo  @Fenne Meren 

Vaak is de oplossing om in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga vervolgens in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Fotos van wat de TV nu aangeeft.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Fenne Meren 

Kan je bij IP instellingen voor instellingen automatisch ophalen kiezen ipv handmatige invoer?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Fenne Meren, nog een kleine extra tip: sommige TVs werken niet lekker met een samengevoegd netwerk. Je zou nog kunnen proberen om het 2.4 en 5 ghz netwerk te splitsen door ‘bandsteering’ uit te zetten in het modem en beide netwerken twee verschillende namen te geven.

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel volledig genieten van je nieuwe TV! 🙂

Reageer